HABERLER>YEREL YÖNETİMLER
7 Haziran 2022 Salı - 09:17

Başkan Soyer'den gençlere müjde: WizmirNET sahil hattında!

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in 17 Mayıs’taki gençlik buluşmasında müjdelediği Karşıyaka’dan İnciraltı’na sahil boyunca ücretsiz internet hizmeti başladı. WizmirNET’le ilgili gençler başta olmak üzere İzmirliler memnuniyetlerini dile getirirken günlük kullanıcı sayısı 110 bine ulaştı. WizmirNET, Türkiye’nin en büyük ücretsiz internet projesi olarak anılıyor.

Başkan Soyer den gençlere müjde: WizmirNET sahil hattında!

İzmir genç odaklı bir kent olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’in 17 Mayıs’ta İzmir Gençlik Festivali’nin ilk gününde müjdesini verdiği sahil boyunca ücretsiz internet uygulaması hizmete alındı. 8 noktada başlayan WizmirNET (kablosuz ve ücretsiz internet) projesini 30 ilçede 78 park ve meydan, 20 vapur, 7 iskele, 60 otobüs hattı, 17 metro istasyonu, 41 tramvay, 78 köy ve 23 aktarma merkezi olmak üzere 324 noktaya çıkartan Büyükşehir Belediyesi, şimdi de 22,5 kilometre uzunluğundaki İnciraltı, Göztepe,  Alsancak, Bayraklı ve Karşıyaka  sahil şeridinden oluşan hatta İzmirlilere ücretsiz internet hizmetini sunuyor. Günlük kullanıcı sayısı 110 bine ulaşan WizmirNET’ten gençler memnun.

“Türkiye’nin en büyük ücretsiz internet projesi”
İzmir Büyükşehir Belediyesi Bilgi İşlem Dairesi Başkanı Ahmet Ata Temiz, “WizmirNET kullanıcılarımız aylık olarak 200 binken şu an günde 100 bin seviyelerine ulaşmış durumdayız. Bu da ayda 3 milyon kullanıcı rakamı demek. Kullanıcı sayılarımız her geçen gün artıyor. İzmirliler yoğun ilgi gösteriyor. Artık 22,5 kilometre uzunluğundaki sahil şeridi ve 1 milyon 110 bin metrekarelik alanda da hizmet veriyoruz. İnternet hızımız çok yüksek.  Şu anda Türkiye’nin en büyük ücretsiz internet projesini yürütüyoruz” dedi.

“Kısa sürede 22,5 kilometrelik altyapı oluşturuldu”
Kullanıcıların büyük bölümünün gençlerden oluştuğunu belirten Ahmet Ata Temiz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Tüm gençlerimizi WizmirNET’i kullanmaya davet ediyoruz. Bu projeye çok önem veriyoruz. 22,5 kilometrelik bir hatta altyapının oluşturulması kolay değil. Bunu çok kısa bir sürede Başkanımız Tunç Soyer’in vizyonu doğrultusunda tamamladık.”

Gençlerin hayatını kolaylaştırdı
Hizmetten faydalanan Maide Bostancı, “Bu sabah internet paketim bitmişti. Konak’ta indiğimde telefonumun kablosuz internetini açtım ve WizmirNET’e bağlandım. Arkadaşımla iletişime geçtim. Bu açıdan çok güzel oldu. Bu uygulama için teşekkür ederim” dedi.

Çağla İpek Akyüz ise müzik dinlemeyi çok sevdiğini söyleyerek “İnternet paketim bitmek üzereydi. Arkadaşımı beklerken internete bağlanıp müzik dinleyebildim. Yürürken bile müziksiz kalamıyorum. O yüzden benim için kurtarıcı oldu. Bu yüzden İzmir Büyükşehir Belediyesi’ne teşekkür ederim” ifadelerini kullandı.

“Kordon’da çocuğumun ninnisini açıyorum”
Nihan Kapıkıran da İstanbul’dan geldiğini belirterek “Kordon boyunca, sahilde yürüyüşe çıktığımda interneti kullanmak benim için çok iyi oldu. Artık bir yere ulaşmak için konum kullanıyoruz. Bu anlamda da çok faydalı oluyor. Yürüyüşlerde çocuklar ninnilerle uyuyor. İnternete bağlanıp ninni açıyorum, çocuğumu uyutarak yürüyüş yapabiliyorum” dedi.

Uğur Demirkol da ücretsiz internet hizmetinin önemine değinerek şöyle konuştu: “İnternetim olmadığında istediğim gibi bağlanıp kullanabiliyorum. Arkadaşlarımla sahile geldiğimizde oyun oynayabiliyoruz.”

Kadın futbolunda tarihe geçecek olay!

Enfes lezzetler İzmirlileri bekliyor... Karaburun şenliğe hazırlanıyor!