HABERLER>YEREL YÖNETİMLER
11 Ocak 2022 Salı - 14:11

Kent turizmi için önemli hamle… Soyer: İzmir kabuğundan sıyrılacak!

İzmir'de turizmi 12 aya yaymak ve yurt içi ve yurt dışındaki şehirlere direkt uçuş sayısını arttırmak için hayata geçirilen Direct İzmir uygulamasının tanıtımı gerçekleştirildi. İmza töreninde konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, "Direct İzmir bizim için İzmir'in kabuğunda sıyrılıp dünya ile buluşması demek. İzmir'i İzmir yapan dünya ile ne kadar buluştuğu ile bağlantılıdır. İzmir o kabuğunu kıramazsa dünya kenti olma vasfından uzaklaşmasına neden oluyor. Bu buluşmanın bizim için en değerli anlamı bu" dedi.

Oktay GÜÇTEKİN / EGEDESONSÖZ - İzmir Vakfı’nın İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle şehrin turizm potansiyelini artırmak ve İzmir’den dünyaya yapılan uçuşları tanıtmak amacıyla hayata geçirdiği “Dırect İzmir” projesinin lansmanı Tarihi Havagazı Fabrikası'nda gerçekleştirildi.

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer'in de yer aldığı tanıtım toplantısında ayrıca Türk Hava Yolları İzmir Satış Müdürü Ömer Uzun, Corendon Ticaret Direktörü Mine Aslan, SunExpress ticaret direktörü Peter Glade, Pegasus Satış ve Network Planlama Direktörü Emre Pekesen, Dikili Belediye Başkanı Adil Kırgöz, Buca Belediye Başkanı Erhan Kılıç katıldı.

SOYER: BİZİM İÇİN EN DEĞERLİ ANLAMI BU
Lansman töreninde açıklamalarda bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, çok heyecanlı olduğunu belirtirek, "Çok heyecanlıyım. Direct İzmir bizim için İzmir'in kabuğunda sıyrılıp dünya ile buluşması demek. İzmir'i İzmir yapan dünya ile ne kadar buluştuğu ile bağlantılıdır. İzmir o kabuğunu kıramazsa dünya kenti olma vasfından uzaklaşmasına neden oluyor. Bu buluşmanın bizim için en değerli anlamı bu. En büyük şansımızı da bu buluşmayı mümkün kılan temsilci arkadaşlarımız. Onların güveni en büyük şansımız. İçleri rahat olsun. İzmir bu güveni asla boşa çıkarmayacak. Sizler İzmir'den güç aldıkça İzmir size güç vermeye devam edecek. Biz bütün insanlığın macerasının kesintiye uğradığı bu 2 yılda boş durmadık. İzmir'in dünya kenti olması için çalışmalar yaptık. 2021 yılı başında önce İzmir Turizm Stratejisini yayınladık. Onun içinde yazanları tek tek yerine getirmeye çalışıyoruz. Önce Dijital Turizm altyapısı hazırlamaya başladık. Turuncu Çember Hijyen Sertifikası'nı uygulamaya başladık. Sektör temsilcilerimizin talebi doğrultusunda tur otobüslerinin durması için Konak Meydanı'nda durma noktaları belirledik. UNESCO dünya mirasında 2 mirasımız vardı, bunu 6'ya çıkarmak için çalışmalar başlattık. İzmir yeniden önemli bir kruvaziyer limanı haline getirmek için ilgili odalar ile çalışmalarımızı sürdürüyoruz, yıllar sonra ilk kruvaziyer gemisi Mart içinde İzmir'e gelecek. İzmir'e direkt uçuşları güçlendirmeyi planladığımız proje ile sizle buluştuk" dedi.

İZMİR'İN BİR RUHU VAR
Direkt uçuşları arttırmak için planladıkları üç ana başlığı da açıklayan Soyer, "Uygulama ile ilgili 3 temel yöntemimiz var. İlki satışta olan ancak yeterli yolcu sayısına ulaşamayan uçuşların, uçuşlarına devam etmesini sağlamak. İkincisi sadece yaz aylarında olan direkt uçuşların tüm yıla yayılması... Son olarak ise destinasyonlar arttırmayı hedefliyoruz. İzmirlilerin dünya ile buluşmasının kapısını açmaya çalışıyoruz. Bunun için İzmir'deki paydaşlarımız ile eşgüdüm halinde çalışıyoruz. İzmir Havalimanını yeni bir cazibe merkezi haline getirecek bu çalışma sadece Ege Bölgesi'nin değil tüm Türkiye'nin turizmine hareket getirecek. Gerçekleşen 49 direkt uçuş sayısı 54'e çıkacak. Bugün yapılan adım, sefer sayılarının arttırılması için çok önemli bir, adım. Bu protokol ile İzmir'den direkt uçuş düzenleyen firmalarla direktizmir.com adı ile bir internet sistemi kurduk. Vatandaşlarımız bu site sayesinde İzmir'den aktarmasız uçulabilen tüm noktaları kolayca öğrenebilecek. Yeni destinasyonları yaratmanın ne kadar zor olduğunu biliyoruz ancak İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak gövdemizle sizin yanınızda olacağız. İzmir'e katkı sunan tüm kurumların yanında olmak görevimiz. İzmir turizminin emin adımlarla ve tüm paydaşlarla bir adım daha ileriye taşımanın gururunu yaşıyoruz. Bu ortaklıkla İzmir turizmini pandeminye rağmen birlikte ilerleteceğiz. Çünkü biliyoruz ki İzmir'in ruhu var ve bu ruh bizi zenginleştiren en temel değerimiz" diye konuştu.

UZUN: MOTİVASYON İÇİN ÇOK ÖNEMLİ
Türk Hava Yolları İzmir Satış Müdürü Ömer Uzun ise maddiyattan çok moral anlamındaki önemine dikkat çekerek, "Oluşturan bu platformun yılın ilk gününden özellikle motive edici özelliğini de göz önüne aldığımızda büyük katkı sağlayacağını düşünüyoruz. THY ana markamız olarak İstanbul Havalimanı'na direkt uçuşlarımız var. Daha çok ağırladığımız Anadolu Jet üzerinden İzmir'e direkt uçuşlarımız var. Yurt dışı hatlarda KKTC, İran'a direkt uçuşlarımız bulunmakta. Hem tanıtım ve maddi anlamda, daha önemlisi sektöre moral ve motivasyon vermesi açısından bu çalışmayı çok önemli buluyorum" ifadelerini kullandı.

ASLAN: UMUDUMUZ İZMİR'İN HAK ETTİĞİ YERE GELEREK BİR TATİL NOKTASI OLMASIDIR
Hedeflerinin İzmir'in hak ettiği yere gelebilmesi olduğunu belirten Corendon Ticaret Direktörü Mine Aslan, "Bizi böyle vizyon sahibi bir projeye dahil ettiğiniz için emeği geçen herkese teşekküre deriz. Bir web sitesi olarak bakarsanız çok kolay gözüküyor ancak biz web sitesini güncelleme işine girdik pandemi sürecinde. Bura turizmin İzmir için öneminden önce İzmir'in turizm için öneminden bahsetmek lazım. İzmir turizm için başlı başına bir değer. Biz burada destek veriyoruz ve desteklenmeyi bekliyoruz. İzmir bilinen markalaşma sürecinde de emin adımlarla ilerleyen bir il. İzmir çıkışlı uçuşlarımıza bizler hiç ara vermeden devam ettik. Kapanışların yaşandığı vize sorunlarının yaşandığı yerler de var. Müşterinin kafası çok karışık. Biz bu anlamda servis ekibimizi güçlendirerek yolcunun nasıl seyahat edebileceğini göstermeye çalışıyoruz. Biz tek yönde 208 bin koltuk ile Almanya ağırlıklı destinasyonlar üzerinden hizmet veriyoruz. Yaz için 5 uçak ve 735 bin koltuk planlaması yapıldı. Satış anlamında ilerlemeye devam ediyoruz. Planlarımızı bu şekilde yaptık. İzmir'in doğrudan olarak bağlanacak uçuşların bulunabilmesi için çok faydalı bir platform. Bu web sitesinin içeriği çok önemli. İzmir'i araştıran, keşfetmek isteyen müşteri İzmir'i taradığında bu uçuşlara ulaşma imkanı olacak.  Markalaşma yolunda atılacak somut adımın herkese hayırlı olmasını diliyorum. İzmir hem doğa hem çevre güzellikleri ile çevre illeri de büyük ilgi gören bir şehir. Avrupalı turist İzmir'in tarihi ve doğa güzelliklerini çok biliyor, umudumuz İzmir'in tüm dünyadan hak ettiği yere gelerek bir tatil noktası olmasıdır" diye konuştu.

GLADE: BUNU SAĞMAK BİZİM BORCUMUZ
SunExpress Ticaret Direktörü Peter Glade ise, "İzmir Türkiye'nin en güzel şehirlerinden biri. SunExpress'in yuvası. İzmir benim favori şehrim çünkü İzmir'in bir ruhu var. İzmir çok açık fikirli insanların dünyası. Pozitif düşünmek ve başarıya odaklanmak zorundayız. İzmir’den 37 destinasyondan 17 ülkeye uçuyoruz. İzmir’i dünyaya ve dünyayı İzmir’e getirmeliyiz. Bundan pandemi nedeniyle vazgeçmedik, vazgeçmeyeceğiz de. Biz İzmir'in yerel ekonomisine katkıda bulunmaktan gurur duyuyoruz. Bunu sağmak bizim borcumuz çünkü biz biriz” dedi.

PEKESEN: BU SAYILARIN YETERLİ OLDUĞUNU DÜŞÜNMÜYORUM
Pegasus Satış ve Network Planlama Direktörü Emre Pekesen ise, "Güzel Türkiye'mizin İzmir nadide şehirlerinden bir tanesi. Ekonomik ve ticaret, kültürel ve tarih olarak İzmir'in potansiyeli ve önemini bilerek İzmir'den direkt seferler veriyoruz. İzmir'den iç hatlarda 5 dış hatlarda ise 4 seferimiz var. Yaz ayından itibaren ise iç hatlarda 11, dış hatlarda ise 10 direkt uçuş hizmeti vermeye devam edeceğiz. İBB ve İzmir Tanıtma Vakfı'nın hayata geçirdiği bu projede emeği herkese borç biliriz. Bir yakın gelecekte büyüyen filomuz ile İzmir'den gerçekleşecek direkt seferlerin sayısını artırılması gerektiğini düşünüyoruz. Ben de bu sayıların yeterli olduğunu düşünmüyorum" ifadelerini kullandı.

5 ilde torbacı operasyonu: 98 gözaltı

'Külotla sahneye çıkmayın' diyen İzzet Yıldızhan'a Hande Yener'den cevap!