HABERLER>POLİTİKA
16 Eylül 2022 Cuma - 15:37

CHP'li Özel, Bakan Kurum’a yüklendi: İzmir’de muhtar bile olamazsın!

Haftalık olağan değerlendirme toplantısını Cumhuriyet Halk Partisi İzmir İl Başkanlığı’nda gerçekleştiren CHP Grup Başkanvekili Özgür Özel’in hedefinde Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum vardı. Eleştirilere yanıt veren Özel,  “Gel çık İzmir’de Büyükşehir’e mi ilçeye mi aday olursun. Hodri meydan. Mahalleden muhtar adayı ol, senin karşına çıkacak aday alnını karışlayacak. Sen İzmir’de muhtar olamazsın” dedi.

CHP li Özel, Bakan Kurum’a yüklendi: İzmir’de muhtar bile olamazsın!

Oktay GÜÇTEKİN / EGEDESONSÖZ - Cumhuriyet Halk Partisi Grup Başkanvekili ve Manisa Milletvekili Özgür Özel, haftalık olağan gündem değerlendirme toplantısını partisinin İzmir İl Başkanlığı’nda gerçekleştirdi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer’e yönelik söylemlerini eleştiren Özel ayrıca son günlerde gündemde olan konular hakkında da değerlendirmelerde bulundu.

AK PARTİLİ KAYA: SANDIKTA TOKADI YİYİNCE GÖRÜRSÜN

 AK PARTİLİ DAĞ'DAN TEPKİ: SEN ECZANEDE PLAYSTATİON OYNARKEN...

Toplantıya Özel’in yanı sıra ev sahibi CHP İzmir İl Başkanı Deniz Yücel, CHP İzmir Milletvekilleri Sevda Erdan Kılıç, Tacettin Bayır ve Kamil Okyay Sındır’da katıldı.

TEK BAŞINA ERDOĞAN SORUMLUDUR
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın Esad ile ilgili sözlerinin basına sızdırılmasını değerlendiren Özel, “Bugün Recep Tayyip Erdoğan’ın MKYK toplantısında söylediği bazı ifadelere köşe yazarını köşesine taşınmış. Bu cümleleri kullanmış olabilir ancak bu sözleri köşeye taşıyan MKYK toplantısını büyük bir gizlilik içinde yapılmasına rağmen en önemli cümle servis edilmiş anlamına geliyor. Köşe yazarının  ortam dinlemesi yapması değil AK Parti’nin kurumsal olarak Recep Tayyip Erdoğan’ın bu cümlesini servis etmesi söz konusu. Bunu bütün vatandaşlarımız bilsin. Tayyip Bey hangi şartta olursa olsun Esad ile görüşmeyi kafasına koymuş ve bunu yolunu yapıyor. Esad ile görüşülmesi gerektiğini Kemal Kılıçdaroğlu 10 yıldır söylüyor. Dilinde tüyler bitti. O günden bugüne ne oldu. 'Katil Esat ile görüşmem, Esat’ın elinde kan var', diyenler seçim senesine gelinince bugün başka bir noktaya geldi. Erdoğan’ın bu 'U' dönüşünü yapacağı zaten belli. Ancak 2012’den beri Kemal Kılıçdaroğlu 'diplomaside kavga olmaz, komşu ile görüşmemek olmaz' diyor sen 'görüşmeyeceğim' dedin. Bugün bu noktaya gelen kadar 245 şehidimiz var. 22 Haziran 2012’den bu güne. 10 yılda 245 şehit. Polis, asker, kamu görevlisi... Hepsi bu inadın sonunda Suriye'de şehit oldu evlatlarımız. 245 camsız evde, 245 koca Türk Bayrağı, 245 ağlayan ana, 245 kahrolan baba… 245 ocağa ateş düştü ancak bugün gelmiş 'Esad ile görüşmek isterdim' diyor. Geç kaldınız. Ne diyordu dün? 'Bir gece ansızın gelebilirim' diyordu. Kıbrıs Barış Harekatı'nda askerlerin söylediği sözlerle kendine kahramanlık yaratmaya çalışıyordu ancak meğersem bunu Esad için söylüyormuş Görüşmesi gerektiğini yine söylüyoruz. Esad ve tüm komşular ile görüşerek, AB ve güvenlik konseyini bu işe dahil ederek Suriye'deki iç karışıklığı sonlandıracak ve Suriye’deki tüm mültecilerin geriye gitmesini sağlayacak formül CHP ve Millet İttifakı’ndadır. Sorunun nedeni olan sorunun çözümü olamaz. Atatürk’ün komşuları ile iyi ilişkiler içinde olun  vasiyetini terk ederek, devlet dışı unsurları değil ülkenin resmi yöneticilerini muhatap al vasiyetini terk ederek Suriye'deki karışıklıktan ve sığınmacılardan tek başına Recep Tayyip Erdoğan sorumludur” dedi.

BİR ŞEY YAPMAMAK DA BİR ŞEY YAPMAKTIR
AK Parti Milletvekili Mücahit Arınç’a da yüklenen Özel, “AK Parti Milletvekili Mücahit Arınç, STK ve rüşvet iddiaları ile ilgili 'mutlaka soruşturulmalı, gereğinin yapılması elzemdir' demiş. Biz zamanlar Bülent Arınç, AK Parti’de kimsenin demediğini diyen, söyleneni tersten söylenen, AKP’nin tutumuna göre daha vicdanlı tutumlar sergileyen bir rol üstlenirdi. Ancak her kavşakta, her sıkıntıda, Recep Tayyip Erdoğan her bunaldığında ilk yardıma koşar, sonra başka pozisyon açardı. Mücahit kardeşimiz babasının rolüne soyunuyorsa o rolden babası ve Türkiye ne kazandı değerlendirsin. Bugüne kadar, 2,5 hafta önce bir suç duyurusunda bulunduk. AK Parti’den, savcılardan ses yok, Mücahit Arınç’tan ses var. Sesi kendini bağlar mı bilmem ancak partisinden duymayı beklediğimiz ses çok daha yukarıdan. İsminin başında Cumhuriyet ünvanını taşıyan savcıların bu kadar kokuşmuş duruma kayıtsız kalmalarına günü geldiğinde biz kayıtsız kalmayacağız. Gün gelince bunlar zaten soruşturulur ancak bugün soruşturulmayanlar da soruşturulur. Bazen bir şey yapmamak bir şey yapmaktır” ifadelerini kullandı.

BİZ GELDİĞİMİZDE GERÇEK SOSYAL KONUT PROJELERİ OLACAK
Sosyal konut projesi hakkında değerlendirme yapan Özel, “İzmir’de de gündemde kalmak için her yolu deneyen Çevre, Şehircilik  ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum… Son 1 haftanın en çok konuşulan AK Partili siyasilerinden bir tanesi. Bir toplu konut projesi açıklandı. Şimdi dağ fare doğurdu ancak toplu konut projesi ile ilgili CHP şunu söylüyor; Türkiye'yi eskinin orta direğini hep birlikte yoksullaştırıp herkesi yoksullaştırdılar ve bugün evi olmayan kimse kendi imkanları ile konut alamaz. Sosyal konuta ihtiyaç var, bu doğru ancak bugünkü yöntemlerle olmaz. Bu projede karşı olduğumuz 4 şey var. Yüksek ödemeleri peşinat istenmesi, 6 ay da bir zam gelecek olması, eve geçmeden kira ödeme zorunluluğu. Biz 1 Eylül'de kanun teklifimizi veriyoruz. 5 bin 500 TL asgari ücret alan vatandaş, evi olmayan tek maaş polis, küçük esnaf.. Kirayı mı ödeyecek parayı mı ödeyecek? Başvursunlar eve geçsinler, kira ödemekten kurtulduğu an kira ödemeye başlasınlar. Hatta diyoruz ki eve taşındıktan 3 ay da taşınma masrafları için almayalım 3 ay taşınma ücretini karşılaşın sonra alalım. Biz TOKİ’nin bu süreçleri iyi yönetmediğini düşünüyoruz. Başvuranların devlette devamlılık esastır diyerek geldiğimizde biz tamamlayacağız diyoruz. Biz geldiğimizde gerçek sosyal konut projeleri olacak” diye konuştu.

İZMİRLİLER ALNINI KARIŞLAR
Kurum’un Soyer'e yönelik olarak sarf ettiği ‘İzmir işgal altında’ sözlerine de yanıt veren Özel, “Bu Murat Kurum çıkmış geçen gün ‘İzmir işgal altındadır’ dedi. Hadsiz. Büyükşehir ve ilçe yönetimden en altında yüzde 60-70 oy aldığımız ilçeleri yönetiyoruz. İzmir seçmeninin her 10 kişinin 6’sı 'İzmir'i sen yönet' demiş 'sen işgal altında' diyorsun. Yüzde 22 oy ile iktidara gelmiş İstanbul'u yönetmiş Erdoğan. O zaman işgal denmemiş de şimdi mi deniliyor? Nerede kaldı milli irade? Kendisine verilince baş tacı, CHP verilince al aşağı. Seçmenlerimiz görsün Murat Kurum böyle biri. Sen kimsin, atanmış! Bahsettiklerin hepsi analarını ak sütü gibi helal oyla aldıkları ile seçilmişler. İzmirliler onu seçmiş, sen Erdoğan'ın atadığı birisin. Zurnanın en aşağıdaki deliğisin. İzmir'in iradesine bu lafı söyleyemezsin, İzmirliler senin alnını karışlayacak. Cesaretin varsa gel, seçime gir. Binali Yıldırım çok iyi bilir. Gel çık İzmir’de Büyükşehir’e mi, ilçeye mi aday olursun. Hodri meydan. Mahalleden muhtar adayı ol, senin karşına çıkacak aday alnını karışlayacak. Sen İzmir’de muhtar olamazsın. İzmir metrosunu ağzına dolamıştı. Ne olmuş? Nurol İnşaat senin gazınla başvurmuş ya mahkemeye, davadan feragat etti. Sen durduracaktın ya. Tunç Soyer metro yaparsa seni çıldırtıyor. Senin için Bucalı’nın kolay ulaşım yapması değil CHP’linin zor durumda kalması önemli. Tunç Soyer ilk kazıkları çakıyoruz dedi. Gece rüyana girsin o kazıklar. Biz o metroyu sana rağmen yapacağız” dedi.

BARO'NUN ETKLİĞİNİN İPTAL EDİLMESİ: MESLEK ÖRGÜTÜNE HAKARETTİR
Özel, Barolar Birliği'nin iptal edilen etkinliği ile ilgili “Barolar Birliği oyunlar düzenliyor. Uçak biletleri alınmış oteller tutulmuş. 8 Eylül’de başlayacak telefon açılıyor ve valilik iptal etti deniliyor. Bugüne kadar 18 festival ülkemizde iptal edildi. En sonuncusu da bu. Gerekçe de yok. Bu İzmir gibi bir şehir ve Barolar Birliği'ni cezalandıracaklar ya İzmir'i de cezalandırıyorlar. ETİK diyor ki 350 milyon TL maliyeti var bu işin bize. İzmir’e 350 milyon TL zarar. Haydi bir şey yapamıyorsanız bari gölge etmeyin. Önce izin verip sonra iptal etmişler. Bu doğrudan husumet. Bu savunma makamına ve özgür iradesi ile geçtiği meslek örgütüne hakarettir” ifadelerini kullandı.

İTİRAZ EDENLERİN SORUNU ATATÜRK'LE
Cumhur İttifakı’nın Tunç Soyer’in 9 Eylül konuşmasına yönelik eleştirilerine  ‘Atatürk’ü eleştiriyorlar’ yanıtını veren Özel, “Sayın Tunç Soyer, muhteşem bir hazırlık yapmış, bütün ekibi ve diğer belediyelerimiz ile birlikte. İzmir'in düşman işgalinden kurtuluşunun 100'üncu yılını tarihine ve şerefine yakışır bir biçimde ve rekorlar kırarak kutladı. Burada Cumhur İttifakı’nda büyük bir hazımsızlık başladı ve bir şey bulalım da laf söyleyelim diye. Bulmaya çalışırken baltayı taşa vurdular.  Soyer’in sözlerine Osmanlı’ya saldırıdır diye saldırdılar. 100 yıl önce kim iktidardı Vahdettin ve Damat Ferit Paşa…  Tunç Soyer’e bunu neden dediniz diyenlere Tunç Soyer ‘biz demedik Atatürk dedi’ dedi. Yani itiraz edenlerin sorunu bizle değil Atatürk’le. Eleştirileri Atatürk'e. Bunların çok sevdiği Fesli Deli Kadir, 'keşke Yunan kazansaydı' diyordu. Zihniyet aynı zihniyet. Bunlar bu cümleleri ile akıllarının karasındaki gerçek fikirleri dile getiriyorlar. Millet İttifakı’nda Atatürk'e saygı, cumhuriyetin kazanımlarını sahiplenme konusunda da en ufak bir sorun yoktur” diye konuştu.

SANA ÖZEL SÖZÜ…
E- Ticaret düzenlemesine yapılan itirazlar ve AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Hamza Dağ’ın verdiği eleştirilere yanıt veren Özel, “Hamza Dağ televizyona çıkmak istemiş… Haklıdır. AK Parti’nin iletişim başkanı ama bakıyorsunuz Twitter’da 30 bin takipçisi var. O da istiyor gündeme çıkmayı televizyona çıkmayı. Biz CHP olarak gayri yasal bir yere gitmedik, Anayasa Mahkemesine gittik. Sen bu kanunu 3 ay önce getirdin, biz hukukçularımız ile tartıştık da sonra mı götürdük? Gecenin bir yarısı getirdiniz. Biz de oy verdik ve geçirdik. 13 maddenin 2 fıkrasına itiraz ettik. Bu hali ile yürürlükte. Hamza Dağ kimin işini takip ediyorsa panik olmasın. Ölçülülük ilkesini 2 yıl sonra zaten biz yapacağız. Bizimkiler AK Partililerin oturduğu yerde oturacak. Hamza Dağ’da eğer yazarlarsa arkadaşlar bir yerde olacak. 1,5 yıl zaten kanun yürürlükte. 1,5 yıl sonra iptal otursa sana Özgür Özel sözü, o gün hızla getireceğiz.” dedi.

İYİ PARTİ İLE SORUN OLACAKSA BU KADAR OLSUN
İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener'in Tunç Soyer'e yönelik olarak sözlerinin Millet İttifakı’nın gücünü gösterdiğini dile getiren Özel, “Biz İYİ Parti ile aynı parti değiliz. Partiler arasında ittifakın bileşenleri arasında bir cümle hüküm olarak mı kuruldu, küçük nüanslar olabilir. Bunlar Millet İttifakı’nın gücünü gösterir. Cumhur İttifakı her geçen gün birbirine benzeyen ve ayrılamayan bir ittifaken Millet İttifakı ise farklılıkların olabileceği bir ittifak. Meral Hanım keşke Atatürk’ten alıntıladığını belirtseydi dedi. Millet ittifakı ile aramızda sorun olacaksa bu kadar olsun” şeklinde konuştu.

Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ’ın Kılıçdaroğlu’na yönelik sözlerine de yanıt veren Özel, “Bütün dünyada sağ popülizme yönelik ve oradan bir şeyler elde etmek isteyenler olur. Onlarında o ülkenin en popüler ismine sataşarak gündeme gelme niyetleri vardır. Ben anılan isim ile Genel Başkanımızı yan yana anmaktan kendimi men ederim” dedi.

 
CHP’li Nalbantoğlu, ‘Erdoğan’a katılıyorum’ dedi: Soyer aynı babası gibi!
 
Engelli, çocuk ve yaşlıları dilendiren çeteye operasyon!
YORUMLAR
Toplam 4 yorum var, 4 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Vatandaş 17 Eylül 2022 Cumartesi 22:02

Birilerinede muhtar bile olamazsın dediler,ama ülkeyi 21 sene yönetiyor,ızmir 'de büyük balık yiyinde büyük konuşmayın,bu işler kürsü başında ahkâm keserek hamasi nutuklar atarak olmaz çok iyi siyaset yapmak istiyorsanız Manisa'ya CHP belediyeciliğini kazandırın,delegelerin oyunu alamayan il başkanı ile çalışın siyasetçi görsünler Manisalılar...

Yorumu oyla      7      3  
ali Dündar 16 Eylül 2022 Cuma 22:15

muhtar bile olmazsın demek muhtarlara hakarettir

Yorumu oyla      10      3  
kamil 16 Eylül 2022 Cuma 22:14

manisadan çok burdasın be

Yorumu oyla      8      3  
Skandal! 16 Eylül 2022 Cuma 18:38

İzmir işgal altında ne demek?

Yorumu oyla      10      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
CHP’li Nalbantoğlu, ‘Erdoğan’a katılıyorum’ dedi: Soyer aynı babası gibi!
CHP PM üyesi Rıfat Nalbantoğlu, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın ...
FETÖ tepkisi: Arkasında bal gibi Amerika var
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, "15 Temmuz'u biz mi yaptık? 15 Temmuz'u ...
Muharrem İnce: CHP işgal altında!
Memleket Partisi Genel Başkanı Muharrem İnce, "Önümüzdeki kurultayda Atatürk, ...
 
'Kılıçdaroğlu aday olmazsa masa dağılır'
CHP Genel Başkan Yardımcısı Bülent Kuşoğlu, CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu'nun ...
'Biz ayrımcılık yapmayız, kimseye kin tutmayız'
CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu, Arnavutköy Kültür, Spor, Eğitim ve Yaşam ...
Sosyal medyada ‘ASELSAN’ kapışması!
CHP İzmir Milletvekili Sevda Erdan Kılıç’ın ASELSAN’daki işten çıkarmalarla ...
 
CHP'li Sındır'dan öğretmenevi çalışanlarına kadro çağrısı!
CHP İzmir Milletvekili Kamil Okyay Sındır, Öğretmenevi ve Akşam Sanat ...
‘Köstebek’ denildi... Siyaseti bıraktı!
Cumhuriyet Halk Partisi İzmir’de İl Yöneticiliği yaptığı süreçte basına ...
Soylu’dan Özdağ açıklaması: Küfürleşme yok!
İçişleri Bakanı Süleyman Soylu, Zafer Partisi Genel Başkanı Ümit Özdağ’ın ...
 
Ümit YALDIZ
Ümit YALDIZ
Erdoğan yalnız değil; Özgür Özel de istiyor!
Mehmet KARABEL
Mehmet KARABEL
Türkiye'nin 'en güzeli' İzmir'e!
Fatih YAPAR
Fatih YAPAR
AVM krizinde kim kazandı?
Kemal ANADOL
Kemal ANADOL
Bumerang!
Tayfun MARO
Tayfun MARO
Netameli bir tür
Engin ÖNEN
Engin ÖNEN
Yumuşama mı, oyun kurmak mı?
Nedim ATİLLA
Nedim ATİLLA
Bitki kıyameti
Dr. Berna BRIDGE
Dr. Berna BRIDGE
Gerçek annelik
Kemal ARI
Kemal ARI
Şirince’de Manoli’nin izinde (1)
İhsan Özbelge ÖZDURAN
İhsan Özbelge ÖZDURAN
'İzmirlilik nedir?'
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA EGE'DE SON SÖZ
GAZETE EGE'DE SONSÖZ
KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva