EGEDESONSÖZ - Bornova Büyükpark'ta bir araya gelen DİSK Genel-İş Sendikası İzmir 7 No'lu Şubesi üyeleri, son dönemde belediye çalışanlarına yönelik artan sözlü ve fiziki saldırılara dikkat çekmek amacıyla basın açıklaması gerçekleştirdi. Sendika üyeleri, "Şiddete hayır, emeğe saygı" ve "Belediye işçisi yalnız değildir" sloganları attı.
Sendika adına yapılan açıklamada, başta Bornova Belediyesi Park ve Bahçeler Müdürlüğü çalışanları olmak üzere belediyenin farklı birimlerinde görev yapan emekçilerin çeşitli hakaret, tehdit ve fiziksel saldırılara maruz kaldığı belirtildi. Bugün Park ve Bahçeler Müdürlüğü'nde yaşanan son olayın, belediye çalışanlarına yönelik şiddetin münferit bir olay olmadığını bir kez daha ortaya koyduğu ifade edildi.
DİSK Genel-İş Sendikası İzmir 7 No'lu Şubesi, belediye emekçilerinin onurunu, çalışma barışını ve güvenliğini savunmaya devam edeceklerini belirterek, emeğe yönelik her türlü hakaret, tehdit ve şiddetin karşısında duracaklarını ifade etti.

Açıklamanın tamamı şu şekilde:
Park ve Bahçeler Müdürlüğümüz başta olmak üzere, belediyenin farklı hizmet alanlarında görev yapan arkadaşlarımız son dönemde çeşitli hakaret, tehdit ve fiziksel saldırılara maruz kalmaktadır.
Bugün Park ve Bahçeler Müdürlüğümüzde yaşanan son olay, belediye emekçilerine yönelik hakaret ve şiddetin münferit bir olay olarak değerlendirilemeyeceğini bir kez daha göstermiştir.
Öncelikle ifade etmek isteriz ki; her yurttaşın belediye hizmetlerine ilişkin eleştiri ve talepte bulunma hakkı vardır. Ancak eleştiri ile hakaret, itiraz ile şiddet aynı şey değildir. Hiçbir gerekçe, hiçbir memnuniyetsizlik ve hiçbir anlaşmazlık, görevini yapan belediye emekçilerine yönelik hakareti, tehdidi ya da şiddeti meşru kılamaz.
Bugün yükselttiğimiz itiraz yalnızca Park ve Bahçeler Müdürlüğümüzde yaşanan son olaya değil, tüm belediye emekçilerine yönelen hakaret, tehdit ve şiddet anlayışınadır. Çünkü parkları düzenleyen, sokakları temizleyen, kent yaşamını sürdüren, sosyal hizmetleri yurttaşlara ulaştıran, güvenlik hizmeti veren, spor tesislerinde çalışan ya da bürolarda yurttaşlara hizmet sunan tüm emekçiler aynı saygıyı hak etmektedir. Bir belediye işçisine yönelen saldırıyı, belediye emekçilerinin tamamına yönelmiş bir saldırı olarak görüyoruz.
Toplumsal yaşamın giderek daha fazla gerilim ve tahammülsüzlük ürettiği bir dönemden geçiyoruz. Yaşanan ekonomik zorlukların, geçim kaygısının ve toplumsal gerilimlerin farkındayız. Ancak tam da böyle dönemlerde birbirimizin emeğine, onuruna ve insanlığına daha fazla sahip çıkmak zorundayız. Hiçbir öfke, hiçbir gerilim ve hiçbir memnuniyetsizlik, emeğiyle geçinen insanlara hakaret edilmesini ya da şiddet uygulanmasını haklı gösteremez. Kentlerimizi birlikte var ediyoruz; bunun yolu karşılıklı saygıdan, dayanışmadan ve birbirimizin emeğine değer vermekten geçmektedir.
Bizler DİSK Genel-İş Sendikası olarak belediye emekçilerinin onurunu, çalışma barışını ve güvenliğini savunmaya; emeğe yönelen her türlü hakaretin, tehdidin ve şiddetin karşısında durmaya devam edeceğiz.
DİSK Genel-İş Sendikası
İzmir 7 No'lu Şube




