HABERLER>EKONOMİ
21 Şubat 2017 Salı - 08:37

Su ürünlerinde Ege’nin gururu, Avrupa’nın lideri Kılıç!

Dünyanın en büyük çipura ve levrek üreticisi, Türkiye ve Avrupa’nın lider su ürünleri kuruluşu Kılıç Deniz Ürünleri Yurtiçi Satış Müdürü Özgün, “Sektörün lideri konumunda olmakla birlikte 2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz” dedi.

Kılıç, performansını her geçen gün yükselterek hem su ürünleri sektörünü büyütmeyi hem de ülkemizde kişi başına düşen balık tüketimini arttırıp, sağlık nesillerin yetişmesini sağlamayı hedefliyor. Yaklaşık 2 bin 500 kişiye istihdam sağlayan Kılıç, doğru yatırım ve doğru planlamayla kurulduğu günden bu yana bin 600 kat büyüyen bir firma. Antalya’da gerçekleştirilen Anfaş Food Product fuarına katılan Kılıç Deniz Ürünleri’nin Yurtiçi Satış Müdürü Zafer Özgün, firmayı anlattı.

‘YUNANİSTAN’I GEÇTİK’

Dünyada çipura ve levrekte en büyük üretim kapasitesine sahip olan firma olduklarını belirten Özgün, “Kılıç Deniz Ürünleri, patronumuz Orhan Kılıç tarafından 1991 yılında kurulan bir şirket. İlk önce çok ilkel şartlarda başlıyor. 5’e 5 polyester plastik kafeslerle daha sonra Türkiye’de ve dünyada bilinçli, sağlıklı beslenme trendine paralel olarak balık tüketim miktarı her geçen yıl artıyor. Doğadan alınan balık miktarı da yıldan yıla düştüğü için su ürünleri yetiştiriciliği sektörü bir çıkış yolu oluyor. Doğru yatırım ve doğru planlamayla kurulduğu günden bu yana bin 600 kat büyüyen bir firma. Toplam tonajda Yunanistan’ı da geçtik. Türkiye’de üretilen balığın üçte biri ‘Kılıç’ markalı. Yılda 400 milyon adet yavru balık üretiyoruz” ifadelerini kullandı.

‘SU ÜRÜNLERİ AMİRAL GEMİ’

Yavru balık ve balık yemini de kendi tesislerinde ürettiklerini dile getiren Özgün şu ifadeleri kullandı: “Yavru balık  üretiyoruz ve Türkiye’de diğer üreticilere de yavru balık tedariği sağlıyoruz. Balık yeminin içeriğindeki balık unu ve balık yağını Moritanya’daki kendi fabrikamızda üretiyoruz. Balıkların nakliyesinin yapıldığı strafor kutuyu yine kendi tesisimizde üretiyoruz. A’dan Z’ye her aşamada tam entegrasyona sahip olduğumuz için bu büyüme çok daha hızlı oluyor. Bunun yanında turizm işi, inşaat, hayvancılık ve süt besiciliği yapıyoruz. Ama işin amiral gemisi su ürünleri yetiştiriciliği.”

AMERİKA KITASINA BALIK

Yurtdışında da yatırımların sürdüğünü belirten Özgün, “Dominik’te balık üretimine başlıyoruz. Amerika kıtasına da çipura ve levrek yetiştireceğiz. Hedefimiz bir Kılıç miktarında daha orada üretim yapmak. Bununla ilgili yıllardan beri süre gelen bir çalışmamız vardı. Önümüzdeki yıl orada da üretim kanalize olmuş olacak ve satışa başlayacağız. Arnavutluk’ta alabalık tesisimiz var. Bizim ana ürünlerimiz çipura, levrek, alabalık ve orkinos yetiştiriciliği” açıklamasında bulundu.

BALIK MARKET PROJESİ

Marketlerde satılan pişirmeye hazır soslu ürünlerin daha çok yurtdışında ilgi gördüğüne dikkat çeken Özgün, pratik lezzetler hakkında da bilgi verdi, “Konserve ürünler, ambalajlı ve temizlenmiş ürünler. Özellikle Avrupa’da donuk ürünlere ilgi çok fazla ama Türkiye’de bunun için daha zamanı var. Yıldan yıla artıyor. Tercih eden kısım eşlerin her ikisi de çalışan, metropolde oturan ve fazla zamanı olmayan insanlar alıp buzluğa atıyor. Akşam eve geldiğinde 15 dakikada hazır sosuyla pişmiş oluyor. Türkiye’de marketlerde en büyük tedarikçisiyiz. Raf ömürleri bir buçuk yıl. Çipura, levrek ve kaya levreğinin bu versiyonu var. Fiyatlar restoranda yediğiniz fiyatın yarısına alabiliyorsunuz” diye konuştu.

TÜKETİMİ ARTTIRMAK İSTİYORUZ

Sosyal sorumluluk projelerine de önem verdiklerini söyleyen Özgün, “Geçtiğimiz yıl kırsalı elektrikle buluşturan en iyi proje ödülü aldık. Salih Adası’ndaki tesislerimizin elektrik ihtiyacını jeneratörlerle karşılıyorduk. Hem mazot yakıyorduk, enerji sarfiyatı çok yüksekti ve çevre kirliliği oluyordu. Güneş enerjisi panelleri yerleştirdik. Avrupa Kalkınma Bankası’nın desteklediği bir projeydi.  Okullarda balık tanıtım aktiviteleri yapıyoruz. Su ürünleri tanıtım grubuyla birlikte su ürünleri şenlikleri düzenliyoruz. Amacımız Türkiye’de 8 kilo olan kişi başı tüketim miktarını 10-15 kilo seviyesine çıkarmak. Yeni neslin daha sağlıklı beslenmesine zemin hazırlamak” açıklamasında bulundu.

İHRACAT BİRİNCİSİ

Geçtiğimiz yıl Türkiye’ye 140 milyon dolarlık döviz girdisi sağladıklarını vurgulayan Özgün, 500 büyük sanayi kuruluşu içerisinde 184’üncü sırada yer aldıklarını söyledi. Özgün, “Bizim üretimimizin yüzde 70’i ihracata, yüzde 30’u da iç piyasada değerlendiriliyor. 2010’dan bu yana su ürünleri ve hayvansal mamullerde ihracat birincisiyiz. Sektörün lideri konumunda olmakla birlikte 2 bin 500 kişiye istihdam sağlıyoruz. Bu ölçekte bir bayrak ve misyon taşıyor. Bunun bilinciyle sosyal sorumluluk projeleri olsun, bu tip fuarlara katılım ve marka bilinirliği olsun farklı bir yere taşımayı arzuluyoruz” dedi.

İzmir’de defterdarlıktan satılık çocuk parkı!