HABERLER>GÜNCEL
1 Mart 2020 Pazar - 16:57

İzmir kıyılarından umuda yolculuk!

Türkiye'nin göçmenlere 'açık kapı politikası' uygulayacağı haberlerinin ardından sınıra giden ancak kara yoluyla Avrupa ülkelerine geçemeyen göçmenler, bu defa sahillere yöneldi. Göçmenler, deniz yoluyla Yunanistan'ın Sakız Adası'na geçebilmek için İzmir'in Çeşme ilçesine gelmeye başladı. Çiftlikköy Mahallesi Sahili'ne gelen göçmenlerden yaklaşık 40'ı, İzmir'den aldıkları öğrenilen lastik botla saat 16.00 sıralarında denize açıldı.

Türkiye'nin göçmenlere yönelik 'açık kapı politikası' uygulayacağı haberi üzerine başlayan hareketlilik sürüyor. Edirne'den kara yoluyla Avrupa ülkelerine geçmek isteyen ancak başarılı olamayan göçmenler, güzergahlarını değiştirip, deniz yoluyla Sakız Adası'na gitmek için İzmir'in Çeşme ilçesine gelmeye başladı. Fırtınanın etkisini yitirmesiyle sosyal medyadan haberleşen göçmenler, sırtlarında çantalarıyla Çeşme’ye gelip, Çiftlikköy mevkisinde akşamı beklemeye başladı. Edirne'den Yunanistan'a geçmeye çalışan ancak başarılı olamayan 4 Afgan göçmen de Sakız Adası'nın 7 mil uzaklığında bulunan bölgeye gelip, beklemeye başladı. Akşam saatlerine kadar sayılarının artacağını belirten göçmenler, Sakız Adası'na geçebilmek için bot ayarlamaya çalıştıklarını söyledi.

Yaklaşık 5 sene önce Türkiye'ye geldiğini anlatan Miragha Mahmodi (18), "Kapılar açıldıktan sonra Avrupa'ya gitmeye karar verdim. Türkiye'de kalmayacağım. Akşam saatlerinde Sakız Adası'na geçmeye çalışacağım. Kara yoluyla Yunanistan'a gitmeyi denedim ancak girmeyi başaramadık. Biz de otobüse binerek önce İzmir'e ardından da Çeşme'ye geldik. Kardeşimle birlikteyiz. Şu an botumuz yok ve ayarlamaya çalışıyoruz. Korkmuyorum çünkü korksam Afganistan'dan çıkmazdım. Türkiye çok güzel bir ülke ve çok seviyorum ancak göçmen sayısının artması sebebiyle yaşam zorlaştı" dedi.

LASTİK BOTLA DENİZE AÇILDILAR
Deniz yoluyla Yunanistan'ın Sakız Adası'na geçmek için erken saatlerde Çifflikköy Mahallesi Sahili'ne gelen göçmenlerden yaklaşık 40'ı, İzmir'den aldıkları öğrenilen lastik botla saat 16.00 sıralarında denize açıldı. Denize açılmadan önce çocuklara can simitleri dağıtıldı. Aralarında Afganistan uyruklu Sercan Talha ve Miragha Mahmodi'nin de bulunduğu kaçak göçmenler, Pırlanta Koyu'ndan umuda yolculuğa çıktı.

Kara yoluyla sınırı geçemedikleri için Çeşme'ye geldiklerini belirten göçmenlerden Sercan Talha (18), botla denize açılmadan önce yaptığı açıklamada, "Afganistan'da savaş olduğu için Türkiye'ye gelmiştim. Ancak sınırların açılmasının ardından Avrupa'ya gitmeye karar verdim ve Edirne'ye yöneldim. Ancak Yunanistan askeri kadın ve çocuk ayrımı yapmadan bizlere gaz bombası attı. Bu yüzden geçemedik ve bir umut buraya geldik. Bir kişi bizi karşıya Sakız Adası'na geçirecek. Çok zor durumdayız" dedi.

Lastik bot bekleyen Afgan Abdullah Özbek (42) ise "Türkiye'den Allah razı olsun, bize yıllarca sahip çıktı. Ancak Avrupa'ya gitmeye karar verdik. Geçmek için buraya geldik ancak nasıl geçeceğimizi bilmiyoruz" diye konuştu.

Sahilde bekleyişi süren diğer göçmenlerin de lastik botlarla gece denize açılacakları öğrenildi. (DHA)

Sputnik Genel Yayın Müdürü serbest bırakıldı

Manisa'da dehşet: Kahvehane bahçesinde öldürüldü!