HABERLER>YEREL YÖNETİMLER
19 Mart 2023 Pazar - 10:14

Soyer'den yeniden adaylık sinyali!

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin düzenlediği İkinci Yüzyılın İktisat Kongresi'ne dair açıklamalarda bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, önümüzdeki sene yapılacak olan yerel seçimlerde yeniden aday olup olmaması üzerine değerlendirmelerde bulundu. Başkan Soyer, konu hakkında "Bu da benim irademle sonuçlanacak bir şey değil. Bu konuda hem genel merkezimizin hem toplumun, İzmirlilerin memnuniyetine bakmak lazım" ifadelerini kullandı.

Soyer den yeniden adaylık sinyali!

2023’ün İzmir İktisat Kongresi’nin başlangıcı, 100 yıl önce olduğu gibi 17 Şubat olarak planlanıyordu. Ancak 6 Şubat depremleri ve sonrasında bıraktığı acı, kongrenin tarihini de içeriğine değiştirdi. Depremler sonrası yalnızca ekonomi değil, ekoloji, adalet ve sağlıklı şehirler de konuşuluyor gerçekleşen sunumlarda.

Sık sık Yunan işgalinden yeni kurtulmuş, şehrin dörtte üçünü kül eden yangını atlatmış İzmir ve Cumhuriyetin henüz ilan edilmediği, Lozan barış görüşmelerinin kesintiye uğradığı, İstanbul’un hâlâ işgal altında olduğu Türkiye ortamına atıf yapılıyor konuşmalarda. 

Independent Türkçe, kongre arasında İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer ile bir röportaj gerçekleştirdi. Röportajda yerel seçimler için yeniden adaylık süreci de ele alınırken aynı zamanda kongrenin bittiği 21 Mart’ta yayınlanacak deklarasyonun nasıl hayata geçirileceğini de kendisine neden bir Cumhurbaşkanlığı yardımcılığı teklif edilmediği de konuşuldu.

- 1923 İzmir İktisat Kongresi önemli bir ekoldü ve o zamanın ruhuna bugün de çok fazla atıfta bulunuluyor. Çok önemli konuşmacıları dinledik. Bu kongrede sunulacak politika önerileri, gerçekten yeni yüzyıla rehberlik edebilecek mi? Yoksa biz sadece çok önemli ekonomistleri dinlediğimiz ve daha sonra dağıldığımız güzel bir kongre mi geçirmiş olacağız? Bunun takibi nasıl yapılacak? Diyelim ki iktidar değişmedi, bu politikalar uygulamaya yine de geçebilecek mi? Bunun takipçisi nasıl olunacak? 

Biz yola çıkarken 100 yıl önceki yol haritasını izlemeye gayret ettik. Onun için iyi okuma yaptık. Neden meclis varken Mustafa Kemal onlara “Cumhuriyeti ilan edeceğiz, yeni bir devlet kuracağız. Çalışın bakalım iktisat politikalarını” dememiş? Ya da bir uzmanlar ekibi oluşturup “Buna siz hazırlanın” dememiş. Başka bir şey, çok yeni bir şey yapmış. 

O yanmış yıkılmış coğrafya, yıllarca işgal altında kalmış. Türkiye’nin 200 yıllık tarihinin en yoksul dönemi yaşanıyor. Toplumda büyük umutsuzluk varken Türkiye’nin her yerinden 1135 delegeyi çağırmış o kar, kış koşullarında. Ve onlara “Yeni bir Türkiye’nin, geleceğin Türkiye’sinin inşası için iktisat politikalarını çalışın” demiş. Tarımda, sanayide, ticarette… Bütün bunlarla ilgili de çiftçiler, işçiler, sanayiciler ve tüccarları toplamış. Dört ayrı grup.

Bu dört ayrı gruptaki insan, 17 Şubat-3 Mart 1923 tarihleri arasında bu iktisat politikalarının neler olması gerektiği konusunda bir ortak akıl inşa etmişler. Çok önemli kararlar alınmış. Aşar vergisi kaldırılmış. Köy enstitülerinin temeli atılmış. Sanayi bankasının kurulmasına karar verilmiş. Ticaret, sanayi borsaları oluşturulmuş. Olağanüstü kararlar alınmış. Sonrasında da yepyeni bir ekonomik model oluşturulmuş. 

Kamunun özel sektöre müdahalesinin önünün açılacağı bir iklim yaratılmış. O tarihte Sovyet Rusya, bir sosyalist ekonomi inşa etmeye çalışıyor. Batı’da liberal ekonomi olağanüstü bir sansasyonla büyüyor. Bütün bu tablo içerisinde gerçekleşmiş bu kongre. 

Peki biz ne yapıyoruz? Biz buradan ilham alarak Cumhuriyet’in ikinci yüzyılında yepyeni bir ülkenin yaratılması gerektiğini düşünüyoruz. Daha adil, daha müreffeh, daha özgür ve daha demokratik bir ülke. Bunu hakettiğimizi düşünüyoruz. Yani bu topraklar üzerinde yaşayan herkesin bunu hakettiğini düşünüyoruz. 

O nedenle, aynı o dönemde Mustafa Kemal Atatürk’ün izlediği yol gibi Türkiye’nin her yerinden 180’in üzerinde sivil toplum kuruluşunu davet ettik. Vakıflar, sendikalar, dernekler… Hepsi geldiler. 500’ün üzerinde delege ile biz sekiz aydır çalışıyoruz. 
 

İzmir İktisat Kongresi
Her paydaş grupla her biri 6-8 saat süren uzun toplantılar yapıldı. 54 ilke 192 karar alındı. Şimdi bu kararlar üzerine dört ayrı masa oluşturuldu: Doğa masası, tarih masası, demokrasi masası ve inovasyon masası. Burada da 200’ün üzerinde akademisyen var. Her biri farklı disiplinlerden… Aralarında fütüristler var, sosyologlar var, tarihçiler, arkeologlar, psikologlar, iktisatçılar var. O paydaş toplantılarında alınan kararlar üzerinde kavramsallaşma çalışmaları yaptırlar. Onları revize ettiler, rötuşlar yaptılar. 

Son iki gündür de yeni bir şey başlattık. İşçiler, diğerlerinin aldığı kararları müzakere edecekler. Çiftçiler, diğer bir grubun ilkelerini müzakere edecekler. Yarın, akademisyenlerin yaptığı kavramsallaşma çalışmalarını müzakere edecekleri ikinci oturumlar gerçekleşecek. Sonunda son şeklini vermiş olacaklar kendi kararlarına. 

21 Mart’ta da hepsinin huzurunda bu kararları tek tek oylayacağız. Sonuçta her birinin üzerinde kiminin çekimser kaldığı, kiminin aleyhte oy kullandığı bir tablo ortaya çıkacak. Ama çoğunluğun kararıyla da ortaya bir kurallar ve ilkeler manzumesi çıkmış olacak. 

Şimdi bu ne demek oluyor? Biz bunların sonuna kadar takipçisi olacağız. Dünya değişiyor ve artık tek adamların, tek kahramanların devri kapanıyor. Aşağıdan gelen talepler, hayaller, özlemler, siyasetçilerin kararlarını belirlemeye başladı. Siyasetçilerin iradelerini belirlemeye başladı. 

Daha iddialı bir şey söyleyebilirim. Toplum, millet, siyasilerin önünde yol alıyor aslında. Dolayısıyla da siyaseti şekillendirecek bu tablo, tam bu toplumun kılcallarından gelmiş, köklerinden beslenmiş, çok geniş bir katılımla, çok şeffaf bir biçimde oluşmuş kararlarla buluşturulacak. 

Hiçbir siyasinin buna sırtını döneceğini düşünmüyorum. Ama ola ki dönüyor, biz sonuna kadar takipçisi olacağız. Bir yıl sonra bu kongrenin bir ilerleme raporunu görüşmek üzere bir araya geleceğiz. Bu bir yıl içerisinde hangi kararlar hayata geçirildi, hangi kararlar hayata niye geçirilmedi, kim bunların önünde engel oldu, kimler emek harcadı, kimler emek harcamadı, bütün bunları masaya yatıracağımız bir ikinci buluşmayı gerçekleştireceğiz. Bu aynı zamanda belki de ortaya çıkacak yeni hayallerin, özlemlerin de masaya konulduğu bir buluşma olacak. Bunu her sene tekrar edeceğiz. Öyle kolay kolay kurtuluş yok.

Bu kadar büyük emek, bu kadar büyük katılım, bu kadar bu toplumun köklerinden gelen en hakiki taleplerin ortaya konduğu bir buluşmanın sonuçlarını kimse yok sayamaz. 

Hangi siyasi iktidar olursa olsun… Biz yola çıkarken şunu söylemiştik: Bizim bugünün siyasal sorunları ile bir derdimiz yok. Biz, bu memleketin geleceğini şekillendirmek istiyoruz. Bugünün siyasal ikliminde geleceğin Türkiye’sinin inşasına yol açmak istiyoruz. Biz çocuklarımıza yaptığımız yollar, köprüler dışında tasarlanmış bir gelecek bırakmak istiyoruz. O nedenle de bunun takipçisi olmaya devam edeceğiz. 

İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak bu hikayenin organizasyonunu üstlendik. Kongreyi gerçekleştirenlerin tüm Türkiye olduğunu söyleyebilirim. Çok geniş bir temsil kapasitesiyle gerçekleşti bu toplantılar. O nedenle de biz takip etmeye devam edeceğiz?

- Bu raporları gerekirse, Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne de taşıyacaksınız değil mi?

Tabii ki. Siyasal partilere, sendikalara, meslek odalarına vereceğiz. Bundan yararlanmak isteyen herkese vereceğiz. Ama bunun yok sayılmasına da izin vermeyeceğiz. 

- Önümüzdeki bir seçim var ve biz yakın zamanda Millet İttifakı’nda bir kriz yaşadık. Bu kriz, sayın Ekrem İmamoğlu ve Mansur Yavaş’ın cumhurbaşkanı yardımcılığı senaryosu ile çözüldü. Bu senaryo konuşulurken sizin de isminiz bilhassa sosyal medyada çok fazla geçti “Neden Tunç Soyer de katılmıyor?” diye. Sizce bunun nedeni İstanbul ve Ankara yönetiminin uzun süre sonra AK Parti elinden alınması mı? İzmir bir “başarı” olarak görülmüyor mu? Cumhurbaşkanı yardımcılığı tartışmasında siz dışarıda bırakıldığınızı düşünüyor musunuz?

Hayır, zaten böyle bir talebimiz de beklentimiz de yoktu. Dolayısıyla “dışarıda bırakılmak” gibi bir durum görmüyorum kendi açımdan.
 

Tunç Soyer

Ama şunu söyleyeyim: O masa devrildikten sonra tekrar kurulduysa, bu, sohbetimizin en başında söylediğim sebepledir. Yani, toplum buna izin vermedi. Olağanüstü büyük bir tepki gösterildi. Olağanüstü büyük bir itiraz dile getirildi ve siyasetin aktörleri kararlarını yeniden gözden geçirmek zorunda kaldılar. Bu çok umut verici bir şey. 

Yani siyasetin aktörleri, dinamikleri artık toplumu yok sayarak, bir tarafa bırakarak karar alamaz hale geldiler. Bence en kıymetli yanı bu. Yoksa kimin cumhurbaşkanı, kimin yardımcı olacağı meselesi işin detayı. 

- Gelecek sene de belediye seçimleri var. Aday olacak mısınız?

Bu da benim irademle sonuçlanacak bir şey değil. Bu konuda hem genel merkezimizin hem toplumun, İzmirlilerin memnuniyetine bakmak lazım. Ondan sonra ortaya çıkacak bir karar olur bu. Nazım’ın çok güzel bir lafı vardır. “Hiç ölünmeyecekmiş gibi yarın ölecekmiş gibi yaşayacaksın bu hayatı” der. Ben de öyle yapıyorum doğrusu. Bu görev sürem içinde son nefesime kadar elimden gelenin en iyisini yapmaya çalışıyorum. 

“Göreve devam et” derlerse büyük bir heyecan ve gururla yapmaya devam ederiz. “Yeteri kadar çalıştın, kenara çekil” derlerse tabii ki kenara çekilir otururuz. 

- Diyelim ki aday gösterilmediniz bu durumda bir B planınız var mı? Daha spesifik olmak gerekirse sayın İmamoğlu ve Yavaş’ın cumhurbaşkanı olduğu bir senaryoda, Millet İttifakı’nın iktidarı ele geçirdiği bir senaryoda sizin bir milletvekili olma planınız var mı?

Yok. Şöyle söyleyeyim: Ben siyaseti çok severek yapıyorum. Siyasetin hayatı dönüştürme sanatı olduğunu düşünüyorum. O nedenle hangi platformda, hangi konumda, hangi sıfatla, hangi koltukta oturduğumun bir önemi yok. Hayatı dönüştürmek, hayatı iyileştirmek için nerede olursanız olun yapacak çok şey var.

Ben de çok uzun yıllardan beri bu kararı vermiş bir insanım. Ben hayatımı buna vakfettim. Bu topraklar üzerinde yaşayan insanların, doğanın, çok daha iyisini hakettiğini düşünüyorum. Olanca birikimimi, gücümü, enerjimi bunu mümkün kılmak için harcıyorum. O nedenle belediye başkanlığı koltuğu olur, bir vakıfta çalışmak olur, bir dernek bünyesinde çalışmak olur… Her şey olabilir. Çok seviyorum bu memleketi ve nerede olursa olsun onun için çalışmaya devam edeceğim. 

- “İzmir’de CHP’den kim aday olursa olsun, mutlaka seçilir” diye bir algı var. Sayın Aziz Kocaoğlu döneminde belediye hizmetleri de bu anlamda eleştirilmişti. Size yönelik de benzer eleştiriler oldu. Siz nasıl değerlendiriyorsunuz bu algıyı ve değerlendirmeleri?

Doğru bulmuyorum. Şu nedenle doğru bulmuyorum: İzmir, nasıl 100 yıl önce Türkiye İktisat Kongresi’ne ev sahipliği yapmışsa bu bir tesadüf değil. Bunun arkasında birçok sebep var. 

İzmir yüzyıllar boyunca hep Anadolu’nun öncüsü olmuş bir şehir. Anadolu’nun o kadar çok ilki İzmir de doğmuş ki… İlk operadan ilk futbol takımına ilk gazeteye kadar… İzmir tarih boyunca bu ilklere ev sahipliği yapmış. Neden? Çünkü bir liman kenti olarak doğunun en batısı, batının en doğusu olma konumuyla, farklı kültürlerin tüm farklı etnik yapıların, farklı dinlerin, dillerin bir arada yaşayabildiği bir coğrafya olmuş. 

Bu ne demek? Birbirinin dinini dilini bilmeyen insanların, birlikte iş yapması ve birlikte ekmek büyütmeleri demek. Öyle olduğu için de aslında demokrasi inşa etmişler. Demokrasi esasında birlikte yaşamanın hukuku ve kültüründen ibarettir.

İzmir yüzlerce yıl boyunca demokrasinin hukukunu, birlikte yaşamanın kültürünü yaşamış ve yaşatmış bir şehir. Öyle olduğu için de bu değerlerine, bu erdemlerine çok yer açan bir şehir. 

Size somut bir örnek vereyim: Bir Kahramanmaraşlı bir Mardinli vatandaşımız, dünyanın neresine giderse gitsin ömrünün sonuna kadar Kahramanmaraşlı ya da Mardinli olmaya devam eder. Ama bu vatandaş İzmir’e gelmişse en geç altı ay bir sene sonra kendini İzmirli hisseder. Bu benim yakıştırmam değil, bunun somut örneklerini biliyorum. 

Neden böyle? Çünkü insanlar, burada kendilerini bu şehre ait hissederler ve bu şehirdeki - adeta sosyal gen diyeceğim- birlikte yaşama kültürü ve hukuku içine alır, kucaklar, sarar sarmalar ve kendinden yapar. 

Dolayısıyla İzmirliler, bu erdemlerine sahip çıkma bilinci konusunda çok ileri düzeydedirler. Öyle her konulan adayı desteklemek, sadece partisine bakarak bir karar vermek, böyle bir şey olduğunu düşünmüyorum. Ama bu kültürleri ve bu erdemleri koruyacağını düşündükleri adayı destekleme konusunda da hiç tereddüt göstermezler. O kültüre zarar vereceğini düşündükleri, o kültürü bozacak, ayrıştıracak, bölecek, parçalayacak, düşmanlaştıracak, kutuplaştıracak kimseyi seçmezler. 

- İzmir depremi sonrası Bayraklı’da bir konteyner kent kuruldu. Bu konteyner kentin valilik kararıyla boşaltıldığı medyada yer aldı. Bize bu durumun iç yüzünü anlatabilir misiniz?

Çok iyi bilmiyorum ama geçen akşam bir kısmıyla beraberdim. Onlar için Hilton otelinde bir yer açtık ve bir bölümü oraya yerleştiler dün sabah. Ama kaç aile bundan mağdur oldu ve bunlarla ilgili valilik nasıl bir çözüm düşünüyor bunları bilmiyorum. 

Ben sadece bana ulaşan mağdurlarla ilgili hızlıca bir çözüm ürettim. Daha başka talep gelir mi gelmez mi bilmiyorum. Bu kararın neden alındığını da bilmiyorum. Belki vali beye sormak lazım. Ben sadece benim karşılaştığım, yüzleştiğim durum ile ilgili çözüm ürettim. 

- Maraş depremleri sonrası da İzmir’e gelenler oldu. İzmir’deki otellere de yerleşenler oldu. Her büyükşehir belediyesi, bir deprem bölgesi şehrinden sorumlu öncelikli olarak. Siz de Osmaniye’den sorumlusunuz. Son durum nedir? Tekrar bir daha ne zaman gideceksiniz?

İzmir İktisat Kongresi’nin bittikten sonra hemen ertesi gün tekrar gideceğim bölgeye. Bizim diğer büyükşehir belediyeleri ile yaptığımız iş bölümü, yardımların desteklerin koordine edilmesi ile ilgili. Türkiye’nin her yerinden gelen yardım ve desteklerin orada koordinasyonu görevini üstlendik. 

Bu görevi sadece bununla sınırlandırmak istemiyoruz. Çok ciddi bir mağduriyeti var. Rakamlarla karşılaştırdığınızda İzmir depreminin en az 10 misli bir mağduriyet var Osmaniye’de. O nedenle bu şehrin yeniden inşası gibi bir sorun var. 

Biz İzmir Büyükşehir Belediyesi olarak bu kardeşliği, Osmaniye’nin yeniden inşasında da sürdürmek istiyoruz. Özellikle tarım ve kentsel dönüşümde bölgede yapacağımız çok şey olduğunu tespit ettik. Bununla ilgili epeyce bir yol aldık. Bunu sürdüreceğiz. Osmaniye, “tamam artık, yeter dönebilirsiniz” diyene kadar onların yanında olacağız. (Independent Türkçe)

 
Kanada'dan depremzedelere vize kolaylığı
 
TÜGİAD Ege Şubesi’nden Köşger’e ziyaret
YORUMLAR
Toplam 12 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Selami 20 Mart 2023 Pazartesi 19:24

Amman ha sakın sen ve bay Kemal akpyi ayakta tutan yanlış politikalar yüzünden ellerimiz kırılır hatta oy atmayız sizlere oy yok ızmir böyle yatırım düşmanı kaymak tabakaya çevrecilik numarası ile tarım yok kuzu koyun düve derken ızmir berbat mezbelelik izmir bitik bunu görmeyen başkan lik yapamaz yapmamalı

Yorumu oyla      3      3  
mert 20 Mart 2023 Pazartesi 08:27

Sayın Soyer reklam konusunda çok başarılısınız, ama belediyecilik konusunda maalesef gördüğüm gelmiş geçmiş en başarısız belediye başkanı diyebilirim. Köklü bir chp li olarak aday olmanız durumunda oy asla size oy vermeyeceğim. Hiç bir başarı görmedim, Aziz bey i mumla aradık.

Yorumu oyla      6      3  
Kentli 19 Mart 2023 Pazar 22:58

Sayın SOYER,şimdiden adaylığınızı açıklamanız iktisat kongresi bunun için düzenlediniz bir sürü masraflar yapıldı cebinizden değil tabi ki,bizim ödediğimiz vergilerden ödendi her ne kadar sponsor var deniyor ama hepsi boş, sermaye durduğu yerde parasını sokağa atmaz,onun için yerel bir basın organında adaylığını açıklayabilirdiniz,ayrıca baş ve uç danışmanlarınız bu işi çok güzel yapardı,baş danışman(yağcı başı) kongrede açıkladı son elli yılın en başarılı belediye başkanı diyerek daha ne olsun ki genel merkez kesin sizi atamaz,çünkü sizi başarılarınızdan dolayı kesin cumhurbaşkanı yardımcısı yardımcısı olarak atarlar,biliyoruz bu tür yorumları danışmanlarınız size bilgi veremez,çünkü size devamlı çok başarılı başkan diyorlar...

Yorumu oyla      7      3  
Belediye Calisani 19 Mart 2023 Pazar 13:46

İbb calisaniyim izenerji iscisiyim ve bir daha mi asla iyi birsey yaptiniz mi evet tarimsal projeler evet gerisi fiyasko sizden mudur olur o bolume ama gerisi hikaye konak belediye calisani nasil sevio baskanini cunku ekonomik krize yedirmedi iscisini

Yorumu oyla      20      4  
TARAFSIZ 19 Mart 2023 Pazar 13:41

İZMİRLİ RUMUZU AYNEN KATILIYORUM...

Yorumu oyla      15      3  
davut kaya 19 Mart 2023 Pazar 13:28

sizden ricam aday olmamanız sayın başkan

Yorumu oyla      18      3  
İZMİRLİ 19 Mart 2023 Pazar 13:15

Mualefete kızıyoruz ama eleştireleri haklı buluyorum .4 Yıl geçti elle tutulur ne yaptı hiç bir şey Aziz kocaoğlundan kalan yarım projeleri bile tamamlayamadı .Pandemi olmasaydı kendisini izmirdehiç göremezdik. Gelen gideni aratır ata sözü tam yerini buldu

Yorumu oyla      21      4  
DELEGE 19 Mart 2023 Pazar 12:28

sakın ha izmiri seviyorsan aday olma izmiri banko kaybederiz

Yorumu oyla      23      5  
bekir 19 Mart 2023 Pazar 11:36

2020 depreminden sonra kent dönüşümü için hiçbirşey yapmadınız. Birçok noktada sabah işe gitmek eziyet oldu trafik tıkanıyor hiçbir ciddi köprülü kavşak üstgecit yapmadınız. İzmir körfezinde beş senede yüzeceğiz dediniz yalan çıktı. Aziz kocaoğlunu mumla arattınız. İlk günlerinizde bisikletle işe giden imajı verdiniz sora senelerce halk sizi arasında görmedi.Bence Aday olmanız demek izmirde chpnin kaybetmesi demektir.Ha izmirli yine oy verirse izmirin kaybetmesi demektir.

Yorumu oyla      25      4  
Izmir 19 Mart 2023 Pazar 11:10

Ege''de son söz ailesi yorumumu yayınladığınız için çok teşekkür ediyorum biliyorum tabii ki Tunç Başkan bunu okumuyor Ama olsun bir nebze yazmakta insanı rahatlatıyor yayınlamanız duyarlılığınız için çok teşekkür ediyorum ama gerçekten evimizde panik atak olduk Çocuklar nasıl huzursuz uyku sorunları yaşamaya başladık duvarlarımızda çatlaklar ömrü dolmuş bir ev Biz o arsaları isterken zengin olmak veya üç beş daire sahibi olmak için değil sadece başımızı sokacağımız sağlam güvenli bir yuvamız olsun amacımız ama maalesef Binlerce Kere söz verildi ama bir adım atılmadı 5 yıl doluyor

Yorumu oyla      23      4  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
6'lı Masa, İzmir'de buluşuyor
“Yeniliğe Davet” başlığıyla yapılan ve tüm Türkiye’yi geleceği inşa etmeye ...
Paydaş grupları sonuç bildirgelerini hazırladı
“Yeniliğe Davet” başlığıyla yapılan ve geleceği inşa etmeye çağıran İkinci ...
Prof. Dr. McAfee: Şirketler yatırımlarının çoğunu bilgi teknolojilerine ayırıyor
İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin ev sahipliğinde düzenlenen İkinci Yüzyılın ...
 
Shiva: Hürriyetin tanımı toprak, doğa ve hayat
İkinci Yüzyılın İktisat Kongresi'nde konuşan ekolojik aktivist Prof. Dr. ...
Soyer’den ‘kongre’ değerlendirmesi: Umudumuzu kaybetmek için bir sebep yok!
İktisat Kongresi değerlendirme toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir ...
Prof. Dr. Akçiğit: Beyin göçü meselesini beyin gücüne dönüştürebiliriz
İkinci Yüzyılın İktisat Kongresi kapsamında konuşan Chicago Üniversitesi ...
 
İktisatçı Murat Kubilay: Gençler yurt dışına göç ediyor
İkinci Yüzyılın İktisat Kongresi'nde konuşan Genç İşsizler Platformu Kurucusu ...
Dr. Güven Eken: 50 yılda bir gelen bir lider İzmir'i yönetiyor
İkinci Yüzyılın İktisat Kongresi’nin dördüncü gününde konuşan İzmir Büyükşehir ...
Aydın Büyükşehir Belediyesi ‘18 Mart Çanakkale Zaferi Ve Şehitleri Anma Günü’nde helva hayrı gerçekleştirdi
Aydın Büyükşehir Belediyesi, 18 Mart Çanakkale Zaferi ve Şehitleri Anma ...
 
Tayfun MARO
Tayfun MARO
Türk kimliğine husumet beslemek
Ender ALDANMAZ
Ender ALDANMAZ
İmamoğlu’nun el uzattığı Somalı köylüler
Mehmet KARABEL
Mehmet KARABEL
Erken seçim hangisine yarar?
Nedim ATİLLA
Nedim ATİLLA
Mahfi Eğilmez’den Yeni Ekonomi ve Çevre
Nüvit TOKDEMİR
Nüvit TOKDEMİR
Endüstriyel futbol öğütüp yutuyor!
Muhittin AKBEL
Muhittin AKBEL
Bugün hepimiz çocuk olalım!
Engin ÖNEN
Engin ÖNEN
Görgüsüz açlık ve ikiyüzlü siyaset!
Fatih YAPAR
Fatih YAPAR
Gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklemek!
Dr. Berna BRIDGE
Dr. Berna BRIDGE
Çok başarılı bir STK örneği: EÇEV
Cumhur BULUT
Cumhur BULUT
Bizim Yahudiler neden susuyor?
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA EGE'DE SON SÖZ
GAZETE EGE'DE SONSÖZ
KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva