HABERLER>YEREL YÖNETİMLER
6 Şubat 2023 Pazartesi - 12:34

Deprem bölgesi için Büyükşehir'den el birliği... Umut Hareketi, İzmir'den başladı!

Düzenlenen basın toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, "İzmir deprem sırasında dayanışma örneği göstermiştir. Şimdi de buna çok ihtiyaç var. Çok ağır bir tablo var ortada. Kahramanmaraş’tan çok ağır haberler geliyor. Bu kampanyayı büyütmek zorundayız. AFAD ile Valimiz talimatları ile devam edeceğiz. STK’lar ve yerel yönetimler ile geçen depremde gösterdiğimiz dayanışma örneğin sürdüreceğiz. Bir mobil ameliyathanemiz hazır onu da çıkarıyoruz. Bunun adına 'Umut Hareketi' dedik. Uzun soluklu bir süreç yürütmek zorunda gibi duruyor" diye konuştu

Deprem bölgesi için Büyükşehir den el birliği... Umut Hareketi, İzmir den başladı!

Oktay GÜÇTEKİN / EGEDESONSÖZ - Kahramanmaraş’ın Pazarcık ilçesi merkezli meydana gelen 7,7 büyüklüğünde deprem sonrası İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İlçe Belediyelerinin Başkanları ve İzmir Ekonomik Kalkınma Koordinasyon Kurulu Üyeleriyle Tarihi Havagazı Fabrikası’nda bir araya geldi.

KASALI: DENEYİMLERİMİZİ KULLANMALIYIZ
Batı Anadolu Sanayici ve İş İnsanları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Kasalı, "Büyük bir felaket yaşadık felaketi ölçmeyi tahmin etmem mümkün değil açacak elimizdeki ilk bilgiler olayın büyük olduğunu gösteriyor. Acımız sonsuz. Hayat devam ediyor ve bundan sonra görevliyiz. Bunu yerine getirmek için buradayız. Sabah başkanımız ile görüştük ve toplantıyı düzenlememiz gerektiğini söyledi.  Burada bizim bütün Anadolu yerlerinden farklı konumumuz var. Çok yakın zamanda bu felaketi yaşadık ve önemli deneyimler kazandı.Bu deneyimleri vatandaşlarımızın hizmetine sunma zamanıdır" dedi.

SOYER: KOORDİNASYON MERKEZİMİZ ADANA
Açıklamalarda bulunan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, "Zaman hızlı… Ondan 15-20 dakika toplantıyı bitirmek zorundayız. Bi yandan AFAD'da kordinasyonumuz sürdürüyoruz. Bir yandan İzmir sivil toplum kuruluşları, yerel yönetim alarak biz ne yapabiliriz diye buna kafa yormaya devam ediyoruz. Öncelikle Ege Ordu Komutanımız ile görüştük, acil gitmesi gereken yani enkaz altında kalan,evi yıkılan dışarıdan aklan soğuk havada yaşayan vatandaşlarımıza battaniye, çadır, konteyner ulaştırmamız lazım. Bununla ilgili 17-18 saatlik TIR yolculuğu yerine hava yolu ile yapabilir miyiz diye baktık ve AFAD üzerinden bunu gönderdik. Serbest Bölge Başkanımız Harun Bey ile görüşme yaptık ve 230 kişilik uçak birkaç saate burada olacak ve acil kurtarma ekiplerimiz ve acil girmesi gereken ekipmanları da burayla gönderiyor olacağız. Ayrıca 9 bin kişilik mobil aş evini de 3 bin kişilik aş evinin yanına gönderdik. Onun dışında bizim 'bir kira bir yuva' döneminde yaptığımız bir kampanya vardı.Onu da yarın açacak şekilde planlaması yapıldı. Yine bu vatandaşlarımız için bunu başlıyor olacağız. Biz İzmir üzerinden battaniye ve uyku tulumu kampanyası başlatacağız. Bunu yanında 1 kişilik yemek katkısı isteyeceğiz. Nakit yardım kampanyası açmayacağız. Sadece bu üçü için açacağız. Hijyen temizlik malzemeleri, kazak bot kampanyaları da açacağız ve vatandaşların katkıları ile vatandaşlarımızA ulaştıracağız. Adana’yı da lojistik koordinasyon merkezi olarak hedefliyoruz. Belediye başkanımız ile görüştük depolarını açacak. İzmir’den kampanyayı depolayacağımız alan İZFAŞ Fuar alanımız olacak. TIR başka türlü alana giremiyor. Kolay girilecek alan orası. İzmirli vatandaşlarımız şimdiden duyarlılık göstererek ulaştırmaya başladılar" ifadelerini kullandı.

KOORDİNATÖRÜMÜZ GENEL SEKRETERİMİZDİR
Koordinasyonun başındaki ismi de açıklayan Soyer, "İzmir deprem sırasında dayanışma örneği göstermiştir. Şimdide buna çok ihtiyaç var. Çok ağır bir tablo var ortada. Kahramanmaraş’tan çok ağır haberler geliyor. Bu kampanyayı büyütmek zorundayız. AFAD ile Valimiz talimatları ile devam edeceğiz. STK’lar ve yerel yönetimler ile geçen depremde gösterdiğimiz dayanışma örneğini sürdüreceğiz. Bir mobil ameliyathanemiz hazır onu da çıkarıyoruz. Bunun adına 'Umut Hareketi' dedik. Uzun soluklu bir süreç yürütmek zorunda gibi duruyor. Acil olabileceğini düşündüğümüz ihtiyaçlar var. Bunlar; jeneratör, odun sobası,çamaşırhane, deniz yolu ulaşımı seçenek olarak düşünülebilir, Kızılay ile haberleştik onlardan haber bekliyoruz. Onların talimatları geldiği zaman bir seferberlik başlatabiliriz. Gönüllülerden de destek bekliyoruz. DİSK/Genel-İş çalışanları maaşlarından 100 TL'yi kampanya için ayırma kararı almış. Otel konaklamaları ile ilgili bölge otellerden fiyat alıyoruz. Yaklaşık 2 bin 500 vatandaşımız için bununla ilgili çalışma yürütüyoruz. İlk adımı 2 bin 500 kişi için atacağız. İzmir Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreterimiz bizim bu süreçte kordinatörümüzdür. Evini açmak isteyen İzmirli vatandaşlarımıza o bölgeden destek sağlarız" diye konuştu.

TÜM İZMİR OLARAK BİRLİKTE YAPACAĞIZ
İzmir depreminde yaşanan tecrübeyi buraya aktarmayı hedeflediklerini vurgulayan Soyer, “İzmir depreminin ne acılara nerde olduğunu hepimiz hatırlıyoruz. Bugün maalesef Türkiye'de 10 büyük şehrimiz, etkisi altına olan büyük felaket ile karşı karşıyayız. Edindiğiniz tüm tecrübeyi ve acıların bıraktığı izleri buraya taşımak için büyük bir gayret içindeyiz.  Tüm çalışmaları tek merkezden koordine ederek yardımlarımızı bölgeye ulaştırma çabası içindeyiz. Bütün mesele ulaşacak yardımın koordinasyonunda bitiyor. İzmir depreminde bunu yaşadık. Farklı kanalların meralardan ulaşacak yardımlar kaynak israfına, enerji israfına olabilir. Tüm yardımların doğru ulaşabilmesi için tek bir kaynaktan yardımların ulaşmasına karar verdik. Bunu tüm İzmir olarak birlikte yapacağız” dedi.

Çiğli'den depremzedelere yardım eli

İzmir'den deprem bölgesine kan bağışı