HABERLER>GÜNCEL
10 Nisan 2024 Çarşamba - 15:20

İzmir'de şehitlikte buruk bayram!

İzmir'de Ramazan Bayramı'nın ilk günü şehit yakınları Kadifekale Hava Şehitliği'ni ziyaret etti. Bayram ziyareti için şehitliğe gelenler, şehit mezarlarının başında dua edip, Kuran-ı Kerim okudu.

İzmir de şehitlikte buruk bayram!

İzmir'de bayramın ilk günü şehit aileleri, sabahın erken saatlerinden itibaren Kadifekale Şehitliği'ni ziyaret etmeye başladı. Şehitliğe gelenler, mezarların başında dua edip, Kuran-ı Kerim okudu. Şehit yakınları, kabirlere su döküp çiçek bıraktı, mezar yerlerini temizledi. Jandarma Komando Er Bülent Şakar'ın 22 yaşındayken Kuzey Irak'a düzenlenen Çekiç Harekatı'nda şehit olduğunu dile getiren abi Necati Şakar (67), kardeşinin 1997 yılında şehit olduğunu dile getirdi. Her bayramda şehit kardeşini ziyaret ettiğini aktaran Şakar, "Haftada iki sefer geliyoruz. Bayramlarda herkes burada. Gelip onlarla dertleşiyoruz, söyleşiyoruz ve gidiyoruz. 27 yıl oldu, 54 tane bayram geldi geçti. Hala da devlet mücadele ediyor, daha da bunları kazıyamadılar. Yurt dışında bütün ülkeler besliyorlar, bunu herkes biliyor. Yurt dışında besleme olduğu için kökü kazınmadı. Silahı, parayı, desteği veriyorlar. Dileriz bundan sonra kimse şehit olmasın. Bu millet inşallah onların hakkından gelir" ifadelerini kullandı.

'16 YILDAN BERİ BAYRAM YAŞAMIYORUZ'
Kara Pilot Üsteğmen Volkan Koçyiğit'in 2009 yılında şehit olduğunu ifade eden eşi Seyran Koçyiğit (43), "Bu yıl 16'ncı yılımız. Kara pilot üsteğmendi. 29 yaşındaydı. Oğlum o zaman 3 yaşındaydı, şimdi 18 yaşında. Bayramda buradayız. Ama 16 yıldan beri bayram yaşamıyoruz" dedi.

'HER BAYRAM GELİYORUZ'
Jandarma Er Adem Aydoğan'ın 22 Haziran 1993'te Şırnak'ta Yeniaslanbaşar Karakolu'nda şehit düştüğünü belirten kardeşi Hatice Aydoğan (50), "Her bayram geliyoruz. Öncelikle onları ziyaret ediyoruz. Annemle geliyorduk, rahmetli oldu. Şimdi babamla geliyoruz. Onlar dün geldiler. Biz de bugün geldik çocuklarımla beraber her bayram geliyoruz" ifadelerini kullandı.

'ŞEHİTLERİMİZ ÇOCUKLARIMIZIN İSMİNDE, GÖZLERİNDE, BAKIŞLARINDA YAŞIYOR'
Hava Astsubay Üstçavuş Uğur Görkem Harmankaya'nın 2019 yılında şehit olduğunu dile getiren kardeşi Gizem Erdiliballı (38), "Erkek kardeşim 8 Haziran'da dağda mahsur kalan bir dağcıyı kurtarırken, başımıza böyle bir olay geldi. Sürekli buradayız. Annem içeriye giremiyor. Genellikle kapıda duruyor. Babam da sürekli burada. Ben de hafta sonları gelmeye çalışıyorum. Eşi de burada. Sürekli yanında olmaya çalışıyoruz. Zaten hep bizimle. Buradaki bütün çocuklar aileleriyle birlikte. Onlar hep bizimle, hep yaşıyor. Şehitlerimiz her anımızda çocuklarımızda, çocuklarımızın isminde, gözlerinde, bakışlarında yaşıyorlar" diye konuştu.(DHA)

Kuşadası'na kruvaziyer akını

Eski eş dehşeti... Pompalı tüfekle saldırdı!