HABERLER>EGE
12 Kasım 2015 Perşembe - 17:10

İki çocuk annesinden örnek mücadele

Denizli'nin Çal İlçesi'nde yaşayan 2 çocuk annesi Asuman Akçam, ailesinin geçimini mantar üreterek sağlıyor. Eşi işsiz kalınca geçim sıkıntısı çeken Asuman Akçam, önce belediyeden yer kiraladı, ardından yaprak mantarı üretimine başladı. Ürettiği mantarları pazarlarda satarak eve ekmek götüren Akçam'ın girişimciliği ilçede örnek oldu.

Çal'da oturan 30 yaşındaki Asuman Akçam, 5 yıl önce eşi Ufuk Akçam'ın işsiz kalması üzerine geçim sıkıntısı çekmeye başladı. Ev kadını olan Akçam, çıkış yolları aradı. Mantar üreterek evinin geçimini ve çocuklarının eğitimini sağlamaya karar verdi. Çal Belediyesi'ne başvuran Akçam, derdini anlatıp yer istedi. Beş yıl önce Çal Belediyesi, Asuman Akçam'a aylık 100 lira kira bedeliyle 170 metrekare işyeri tahsis etti. İki çocuk annesi belediyeden kiraladığı yerde yaprak mantarı üretmeye başladı. Ürettiği mantarları pazarlarda satan Asuman Akçam, zamanla üretimini artırarak toptan satışa da başladı. Ailenin geçim sıkıntısı kalmadı, genç kadının azmi ve girişimciliği Çal'da bir çok kişiye örnek oldu.

"HAYATA MANTARLA BAĞLANDIK"
Mantar üretiminin ailesinin hayata tutunmasını sağladığını söyleyen kadın girişimci Asuman Akçam, "Bir kadın olarak iş hayatına atılmak benim için önemliydi. Çal Belediyesi'nin teşvikleri ve destekleriyle bu günlere geldim. İyi bir pazara sahibim. Ürettiğim mantarları toptan ve perakende satarak geçimimizi sağlıyoruz. Hayata mantarla bağlandık. Mantar sayesine rahat nefes aldık" diye konuştu.

EV KADINLARINA DESTEK SÜRECEK
MHP'li Çal Belediye Başkanı Fethi Akcan ve Başkan Yardımcısı Adnan Tatar, Asuman Akçam'ın işyerini ziyaret ederek üretim hakkında bilgi aldı. Belediye olarak Asuman Akçam'ın girişimciliğini örnek aldıklarını ve ilçedeki ev kadınlarının meslek edinmeleri ve aile ekonomisine katkıda bulunmaları sağlamak için Halk Eğitim Merkezi ile birlikte kadınlara yönelik kurslar düzenlediklerini söyleyen Başkan Akcan, "Kadınlarımızın istihdamı, iş hayatına atılmaları, ekonomik bağımsızlıklarını kazanmaları adına imkanlarımız çerçevesinde her türlü desteği veriyoruz. Belediyemiz ile Halk Eğitim Müdürlüğü ortak mesleki kurslar açarak kadınlarımıza eğitim veriyor. Yeşil Çal adıyla şirket kurduk. Şirket kanalıyla oluşturduğumuz atölyede belediyelere işçi kıyafeti dikiyoruz. Atölyemiz, kadınlar için uygulamalı eğitim mekanı olarak çalışıyor. Kadınların iş hayatına daha aktif katılması için Çal örnek olacak. Yakın zamanda örnek sera kuracağız. Serada kadınlara uygulamalı eğitim verilecek. Olanaklarımız çerçevesinde Çal'da yaşayan her girişimci kadına destek veriyoruz, vermeye de devam edeceğiz" dedi.(dha)

Bodrum’da RES isyanı!

Korkunç iddia: Mültecilerin cesetleri…