Politika

AK Partili Kaya'dan Büyükşehir'e kruvaziyer eleştirisi: Turist kaçırmada özel ihtisas yaptı!

AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, İzmir’in kruvaziyer turizmindeki potansiyelinin yeterince değerlendirilemediğini savunarak, "Uzmanların değerlendirmelerine göre İzmir Limanına yanaşan her kruvaziyer gemi şehir ekonomisine yaklaşık 1 milyon Dolar katkı sağlayabilir. Biz bu büyük fırsatı değerlendirmek yerine adeta turist kaçırma konusunda özel ihtisas yapmış durumdayız" dedi.

Abone Ol

EGEDESONSÖZ- AK Parti İzmir Milletvekili Mahmut Atilla Kaya, İzmir’in kruvaziyer turizmi potansiyeline ilişkin değerlendirmelerde bulunarak yerel yönetimi eleştirdi.

Kruvaziyer turizminin dünya genelinde liman kentleri için stratejik bir ekonomik güç olarak görüldüğünü belirten Kaya, İzmir’in bu alanda önemli bir avantaja sahip olmasına rağmen yeterince değerlendirilemediğini savundu. Kaya, “Dünyanın bütün büyük liman kentleri kruvaziyer turizmini sadece turist geliyor diye değil, şehir ekonomisini canlandıran stratejik bir güç olarak görüyor. Çünkü bu turist şehre para bırakıyor, esnafı canlandırıyor, kenti dünyaya gösteriyor” dedi.

Kaya açıklamasında şu ifadeleri kullandı:

Dünyanın bütün büyük liman kentleri kruvaziyer turizmini sadece turist geliyor diye değil, şehir ekonomisini canlandıran stratejik bir güç olarak görüyor. Çünkü bu turist şehre para bırakıyor, esnafı canlandırıyor, kenti dünyaya gösteriyor, şehrin vitrinini büyütüyor ve İzmir aslında bu iş için dünyanın en şanslı şehirlerinden biri…

Düşünsene; gemiden inen turist sadece birkaç saat içinde Kordon'da yürüyebilir, Tarihi Kemeraltı Çarşısı'nda alışveriş yapabilir, Urla'da gastronomi deneyimi yaşayabilir, Efes Antik Kenti, Meryem Ana Evi ve Bergama Antik Kenti gibi dünya mirası alanları ziyaret edebilir. Üstelik uzmanların değerlendirmelerine göre İzmir Limanına yanaşan her kruvaziyer gemi şehir ekonomisine yaklaşık 1 milyon Dolar katkı sağlayabilir. Biz bu büyük fırsatı değerlendirmek yerine adeta turist kaçırma konusunda özel ihtisas yapmış durumdayız.

Geçtiğimiz günlerde 2 kruvaziyer gemisi yanaştı ve ne oldu biliyor musun? Turistlerin hiçbirisi gemiden inmedi. Limanın çıkış kapısı kazılmış, çukur var, çamur var, düzensizlik var. Turistler kötü bir şehir yönetimi gördüler ve gemiden inemediler. Kordon İş Adamları Derneği Başkanı açık açık söylüyor: Turistler çöp, çamur ve çukur görmek istemiyorlar. Kruvaziyer turisti şehre indiğinde medeniyet görmek ister, şehir estetiğini görmek ister. Sen turistin önüne yıllardır kapanmayan kazılar koyarsan bu kişi kendini tatilde değil yol bakımında hisseder. Yunan Adalarına gemi kaldırıyoruz diye günlerce reklam yapanla, kendi şehri için tek bir bilboard bile hazırlamıyorlar.