HABERLER>GÜNCEL
24 Temmuz 2016 Pazar - 09:32

Taksim’de hedef 1 milyon kişi!

CHP’nin 15 Temmuz darbe girişimine karşı “Cumhuriyet ve Demokrasi Mitingi” bugün Taksim’de yapılacak. CHP'li Gürsel Tekin, "Türkiye’ye sahip çıkacak 1 milyon kişiyi bekliyoruz” diye konuştu.

CHP'nin bugün Taksim Meydanı'nda düzenleyeceği “Barış ve Demokrasi Mitingine katılmak isteyenlerin 5 ayrı noktada kurulan polis noktalarından üst araması yapılarak meydana alınacağı öğrenildi. Miting için hazırlıklar sabahın erken saatlerinde başladı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne bağlı ekipler meydana çıkan Tak-ı Zafer, Sıraselviler caddesini bariyerlerle kapattı. Öte yandan Gezi Parkı önünde bulunan sahneye, "Cumhuriyete ve Demokrasiye Sahip Çıkıyoruz" yazılı dev pankart asıldı. "Darbeye Hayır" pankartlarıyla çevrelenen sahnenin yanı sıra, meydana vinçlerle Atatürk posterleri ve “Yaşasın Laik Demokratik Türkiye" yazılı pankartlar da asıldı.

KAPIMIZ AÇIK

Mitinge, hiçbir siyasi partinin resmi olarak davet edilmediğini belirten Ağbaba, “Ama mitinge katılmak isteyen herkese de kapımızın açık olduğunu söylüyoruz. Mitinge Gezi şehitlerinin ailelerini ve Balyoz sürecinde şehit olan asker ailelerini de davet ettik” dedi. Mitingde laiklik vurgusuna yer vereceklerini kaydeden Ağbaba şunları söyledi:

LAİKLİK VURGUSU

“Bugün bir darbe girişimine yol açan, bu darbeyi örgütleyen darbecilerin 14 yılda palazlanmasını sağlayan şey laikliğin unutulmasıdır. Biz bu sesin daha yüksek çıkmasını sağlayacağız. Türkiye’de insanların barış ortamında kardeşçe yaşamasını sağlayacak en önemli konunun laiklik olduğunu ifade edeceğiz. Bu anlamda miting önemli, mitinge katılımın çok yüksek olacağına inanıyoruz.

GEZİ”DEN SONRA İLK KEZ

Belki de Gezi’den sonra en büyük kitlesel gösteri olacak. ‘Biz de varız’ diyecek insanlar. Bunu çok önemsiyoruz. Biz hem askeri darbeye, hem de sivil darbeye hayır diyoruz. Demokrasi isteyen herkesi bu mitingde görmek istiyoruz. Kendini özellikle de son bir haftada ifade edemeyen, yok sayılan topluluğun burada çok daha gür bir şekilde seslerinin çıkacağına inanıyoruz.

SADECE GENEL BAŞKANIMIZ KONUŞACAK

Bunun dışında AKP’lilerin konuşması gibi bir konu bizim dışımızdaki bir tartışma. Orada sadece CHP Genel Başkanı konuşacak. Bütün muhalif, laikliğe, demokrasiye, barışa, özgürlüğe inanan herkesi Taksim Meydanı’na bekliyoruz.”

HEDEF 1 MİLYON

Mitingin hazırlık komitesinde yer alan İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin de “Demokrasi, cumhuriyet ve laikliğe sahip çıkma mitingi yapıyoruz. İstiyoruz ki rahatsızlığı olan, demokrasiye sahip çıkacak herkes gelsin. Türkiye’ye sahip çıkacak 1 milyon kişiyi bekliyoruz” dedi. (Hürriyet)

"Gülen'e en uygun ada Hayırsız Ada'dır"

Erdoğan'ın oteline saldıran darbeci asker milli atletmiş!