Foça da 30 kişi mahsur kaldı... İmdat çığlığı!
Foça'da 30 kişi mahsur kaldı... İmdat çığlığı!
Eski Foça’daki İngiliz Burnu’nda bulunan kamp ve mesire alanında karavanlar, zabıtanın yolu beton blokla kapatması sonrasında dün geceden bu yana mahsur kaldı. 30’u aşkın kişinin bulunduğu alandaki karavancı ve kampçıların yemek ve su stoklarının tükendiği söylendi. Yerleşim yerine uzak olmaları sebebiyle su ve gıda temin edemeyen kampçılar, yolun açılmasını talep etti. Karavancıların çağrısının ardından belediye ekipleri yolu açtı.
4 Temmuz 2023 Salı  12:51

Ozan EKİZ / EGEDESONSÖZ – Yaz ayının gelmesiyle beraber tatilciler İzmir’e gelmeye başladı. Kimi tatilciler otelleri ve pansiyonları tercih ederken kimi tatilciler ise karavanlı tatili tercih ediyor.

Karavanlı bir grup tatilci Eski Foça’da bulunan İngiliz Burnu’nda tatil yaparken iddialara göre zabıta personeli dün akşam saatlerinden alana gelerek alanı boşaltmalarını istedi. Karavancıların toparlanmasını beklemeyen ekipler bir saat sonra yolu kapatınca tatilciler alanda mahsur kaldı.

Karavancıların çağrısının ardından akşam saatlerinde belediye ekiplerinin yeniden gelmesiyle beraber yol yeniden açıldı ve karavancılar alandan sorunsuz bir şekilde ayrıldı.

‘BİR SAAT SONRA KAPATTILAR MAHSUR KALDIK’
Karavancıların arasında yer alan Erdal Dağdeviren mahsur kalma süreçlerine dair yaşanan durumu anlattı. Dağdeviren, “Üç gündür buradayız. Burada 14 karavanımız var. Bunlar çekme karavanlar. Dün akşam saatlerinde zabıta geldi, hiçbir tebliğ yapmadı uyarıda bulundular. Bir saat sonra kapatıyoruz dediler. Biz karavanlar toparlanamadan saat 7 gibi yolu kapattılar. Burada mahsur kaldık. Burası mesire yeri… Kapattılar bütün karavancılar kaldık. Bir boğulma vakası olsa ambulans girecek durum yok. Bariyerler beton bariyer, çekilecek gibi durmuyor” diyerek araçların hiçbir şekilde giriş veya çıkış yapamadığını belirtti.

‘BÖLGEDE BÖYLE BİR TABELA DA YOK’
Dağdeviren, bir saat içinde araçların toplanıp gitmesinin mümkün olmadığını belirterek, “Normalde kağıt olarak tebliğ edilir ‘bu tarihte burası boşaltılacaktır, daha sonra kalanlara cezai işlem uygulanacaktır’ denir. Bu bölgede kamp yapılamaz gibi bir tabela da yok. Biz daha toparlanamadan kapattılar gittiler. Öyle bir tarih de vermediler. Zaten karavanları toplaması bir gün alacak bir şey. Burada tekneleri olanlar var, özel çekicileri olanları var. Benim iki karavanım var, ikisini toplaması iki gün olur” dedi.

‘YEMEK VE SU STOKLARIMIZ BİTTİ’
Mesire alanında 30 kişiyi aşkın kişinin olduğunu belirten Dağdeviren, yemek ve su stoklarının bittiğini belirterek, “Yol kapalı, su bile alabiliyoruz. Hiçbir şey yapamıyoruz. Su alabileceğimiz yer de uzak. Yerleşim yerine uzak bir yer burası. 30 kişiyi aşkın kişi var burada. Bütün yemek suyumuz bitti. Karavanlarımızın dolapları küçük olduğu için herhangi bir stokumuz kalmadı. Günübirlik alışveriş yapıyorduk biz. Bir de aramızda çadırcılar var, onlar daha feci durumdalar… İnternetten de sipariş veremiyoruz, araç giremiyor buraya. Belediyenin dediğine göre ararsanız geliriz dediler ama aradık gelen giden olmadı. Daha ne kadar mahsur kalacağız bilmiyoruz. Sesimizi duyurmaya çalışacağız. Biz burada mahsur kaldık. Artık denizden balık çıkarıp karnımızı doyuracağız herhalde” diyerek yardım çığlığında bulundu.

Sayfa Adresi: http://www.egedesonsoz.com/haber/foca-da-30-kisi-mahsur-kaldi-imdat-cigligi/1149887