HABERLER>YEREL YÖNETİMLER
2 Aralık 2021 Perşembe - 18:26

Başkan Soyer'den Travel Turkey'de turizm mesajı: 1,5 milyon turist İzmir'e yakışmıyor!

Travel Turkey İzmir Fuarı'nın Başkanlar Oturumu'nda konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, İzmir'e gelen 1,5 milyon turist için bu rakamların İzmir'e yakışmadığını ve İzmir'in potansiyelinin bundan daha çok olduğunu söyledi. İzmir ile Midilli arasında deniz seferlerinin Nisan 2022'de başlayacağını belirten Başkan Soyer ayrıca İzmir'e gelecek olan ilk kruvaziyer için tarih verdi.

Başkan Soyer den Travel Turkey de turizm mesajı: 1,5 milyon turist İzmir e yakışmıyor!

EGEDESONSÖZ - 15. Uluslararası Turizm Fuar ve Kongresi kapsamında gerçekleşen Travel Turkey İzmir’in açılışı yapıldı. Açılışta Travel Turkey İzmir Başkanlar Oturumu gerçekleştirildi. Gerçekleşen oturumda İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya, İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener konuşmacı olarak katıldı.

Konuşmasını gerçekleştiren Başkan Soyer, fuara dair heyecanlarını paylaştı. Pandeminin başından beri ilk kez böyle bir fuar gerçekleştiğini söyleyen Başkan Soyer, sektörün buluşmadan çok memnun olduğunu ve insanların yüzlerindeki gülüşleri gördüğünü söyledi. Fuar hakkında düşüncelerini dile getiren Başkan Soyer, “Bir kere çok heyecan verici bir buluşmadayız. Heyecandan yoruluyoruz. Pandeminin başından beri ilk kez yüz yüze bir araya gelindi. Dolaşıyoruz ve görüyoruz, insanların yüzü gülüyor. Sektör bu buluşmadan çok memnun. Dünyada bu çapta düzenlenmiş ilk fuar burası. Gelecek için bizi umutlandırıyor” dedi.

İZMİR’İ TOPYEKÜN PAZARLAMAK GEREKİYOR
İzmir’de turizm potansiyeli açısında pek çok zenginliğin olduğunu aktaran Başkan Soyer, İzmir’deki ürünleri tekil tekil değil topyekün İzmir olarak pazarlanması gerektiğine değinirken, “Dikili’de bir mağarada 14 bin yıl öncesine dair kalıntılar bulundu. 8500 yıllık ezberimiz bozuldu. Biz bu zenginlikler yokmuş gibi devam ediyoruz. UNESCO’ya yaptığım başvurular buradaydı zaten. Biz bunların insanlık mirası olduğunu düşündüğümüz için başvuru yaptık. Her türlü ürün var. Tek başına tarhana bile dünya markası olabilir. Odaklanmak lazım. İzmir’i topyekün pazarlamak gerekiyor. Visit İzmir, Turuncu Çember bunun içindi. Kısacası ürünümüz çok ama bunları bir bütün olarak hep birlikte sunulması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

1,5 MİLYON TURİST BİZE YAKIŞMIYOR
İzmir turizmi için ortaklaşa çalışmalar yapılması gerektiğini söyleyen Başkan Soyer, İzmir’in imkanları doğrultusunda 1,5 milyon turistin yakışmadığını belirterek, “Bakan Yardımcımız, valilerimiz, belediye başkanlarımız bizimle beraberdi. Kısacası biz büyük bir bütünüz. Bunun enerjisini doğru kullanmak gerekiyor. Bizi birbirimizden ayıran çok sebep sayabiliriz, anlaşmadığımız birçok konu olabilir ama asıl olan anlaştıklarımızın üzerine giderek birlikte adım atmayı başarabilmekte.  Biz bunu yaptığımız takdirde bu enerji daha fazlasına muktedir. Çünkü biz ona sahibiz. Bunu göstermeyi beceremiyoruz. Onun vakti geldi. İzmir’e 1,5 milyon turist yakışmıyor. Sahip olunan imkanlara bakınca ‘yazık’ diyorsunuz, bu değişecek. Biz ele ele verebiliyoruz demek ki bu mümkün. Ben İzmir’e çok inanıyorum. Bizim ortaya koyacağımız enerjinin ve sinerjinin çok daha fazlasına muktedir olduğunu biliyorum ve bunun vakti geldi. Pandemi sonrasında ortaya çıkan bu güç eminim ki sahip olduğumuz potansiyele bizi ileriye taşıyacak” dedi.

İZMİR – MİDİLLİ SEFERLERİNİN VE İLK KRUVAZİYERİN TARİHİ BELLİ OLDU
İzmir’in turist potansiyeli açısından yurt dışı çalışmaları sürerken Başkan Soyer, Midilli – İzmir deniz seferlerinin Nisan 2022’de başlayacağını söyledi. Başkan Soyer ayrıca İzmir’e gelecek olan ilk kruvaziyerin tarihini 3 Mayıs 2022 olarak müjdeledi. Yurt dışı çalışmaları hakkında bilgiler veren Başkan Soyer, “Nisan’da Midilli – İzmir deniz seferini başlatıyoruz. 3 Mayıs’ta ilk kruvaziyeri İzmir’e getiriyoruz. İzmir bir liman şehri. Pasaport – Gümrük isimleri üzerinden hiç düşünmemiştim. Bizim denize biraz daha içselleştirerek bakmayı öğrenmemiz lazım. Başkanla ortak projemizi becereceğiz. İzmir’de bir marina hayal ediyoruz. Kısacası İzmir’le daha çok barışmamız ve buluşmamız lazım. Büyükşehir Belediyesi’nin bir turizm strateji planı var. Biz bu planı bir yıl çalışarak yaptık. Bu planı yaparken İzmir Vakfı üzerinden birlikte çalıştık. Çıktılarından biri Visit İzmir. Bu platformun dünyada çok az örneği var. Bu portal aslında 2300 noktanın birbiriyle olan bağlantısı açısından hepsini bir arada barındıran bir web portalı. Aynı zamanda interaktif bir şey. Dünyaya İzmir’i nasıl anlatmalıyız sorusunu sorduğumuz zaman ortaya çıkan bir enstrüman. İzmir ofisleri diğeri. Almanya’da açtık, Moskova, Brüksel, Cenevre, Washington’da açıyoruz. Bu birçok enstrümanı kullanmamız gerektiğine katılıyorum” ifadelerini kullandı.

İNCİRALTI İZMİR’İN 20 YILDIR HAYALİ
Turizm açısından gündeme gelen İnciraltı bölgesi için fikirlerini söyleyen Başkan Soyer, bu bölgedeki sağlık turizminin İzmir’in 20 yıldır hayali olduğunu belirterek şu ifadeleri kullandı:

İnciraltı’nda sağlık turizmi İzmir’in 20 yıldır hayali. Biz Expo 2015 adaylık sürecinde niye sağlık temasıyla aday olduk? İzmir’in üzerine yapışan bir kimlik olsun istedik. Komutan Agamemnon yaralıları tedavi etmek için Balçova’daki kaplıcaları kullanmış. Dünyanın en büyük tıp adamı Bergamalı. Kozak Yaylası, Ödemiş, Beydağ, Seferihisar… Bunlar olağan üstü zenginlikler taşıyor. Tarımla turizmin buluştuğu en güzel coğrafyalardan biri olabilir bunlar. İtalya’daki Toscana bölgesi farklı bir şey yapmıyor. 3,5 saat içerisinde 2 milyarlık bir pazarı davet etme imkanımız var.

HEYECAN VERİCİ BİR GÜN
İzmir'de turizmin çeşitlenerek 12 aya yayılması gerektiğini ifade eden İzmir Ticaret Odası Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Özgener, “Heyecan verici bir gün. Bu fuarın güzelliği enerjisi bize o kadar güç ve mutluluk verdi ki. Kalabalık fuarları gerçekten çok özlemişiz. Fuardaki bu ilgi İzmir'in turizme bakışı ve beklentisini görsel olarak yansıtıyor. Başkanımız turizm için önemli hedefler koydu, biz de destekliyoruz. İzmir turizm pastasından hak ettiğini, potansiyelinin karşılığını alamıyor. Bunun için de hep birlikte hareket etmemiz gerekiyor” dedi.

İZMİR'İN ENERJİSİ ORTAYA ÇIKIYOR
TÜRSAB Yönetim Kurulu Başkanı Firuz Bağlıkaya ise, “İzmir'de bu fuar çok daha kolay, rahat, verimli oluyor. Ortak akıl, hedef, amaçlar için çalışan bir ekip var. Belediye, ticaret odası, valilik, yerel diğer aktörler katıldığında farklı bir ürün, ruh, enerji çıkıyor ortaya. Bölgeye faydası görülüyor. Uzun dönemde de görülmeye devam edecek” dedi.

SOYER'DEN KARAVAN KAMP ALANI MÜJDESİ
Başkan Tunç Soyer; Travel Turkey İzmir-15. Uluslararası Turizm Fuarı’nda stantları da gezip turizmcilerle sohbet etti. Başkan Soyer KKTC standında Cittaslow ağına girmelerine katkıda bulunduğu kentlerin belediye başkanlarıyla da görüştü. Başkan Soyer daha sonra da Turizm Fuarı ile paralel açılan Fuar İzmir C Holüne bisiklet ile geçti. Karavanları inceleyen Başkan Soyer TTI Outdoor Fuarı’na açılıştan bir gün önce gelen yaklaşık 20 karavanın bulunduğu açık alanda da kamp ateşi yaktı. Karavancılarla bir süre sohbet eden Başkan Soyer, “Karşıyaka Yamanlar’da sanatoryumu aldık. En az 3 noktada karavan kamp alanı yapacağız. Çok geç kalınmış bir şey. Hiç merak etmeyin 2022’de karavan kamp alanı yapacağız. Karavan festivali ile karavancıları İzmir’de buluşturacağız” diye konuştu. Başkan Soyer’in müjdesi, karavancılar tarafından alkışlarla karşılandı.

Rektör Hotar'dan 'İzmir'in çocuklarına' ziyaret

'SMA taraması zorunlu hale getirilecek'