YORUMLAR
Toplam 30 yorum var. Onay bekleyen yorum yok.
Lombak 1 Aralık 2014 Pazartesi 14:46

Bunların çoğunun parti tabelasında Sosyalist yazıp, sosyalizmi taaa 1970lerde parti tüzüklerinden çıkaran sosyal(liberal) demokrat partiler oldukları da unutulmamalı tabi. PASOK (Yunanistan), PSOE (İspanya), PS(Fransa-Hollanda) gibi. İtalya'da Demokratik Parti(sosyal demokrat). Özellikle de Portekiz'deki sosyal demokrat partinin ideolojisini iyi anlamanızı öneririm. CHP bunların peşinde koşuyor. Bunların işçiler adına tek yapabildikleri Sosyalist Enternasyonelde birbirlerine "yoldaş" diye hitap etmek.

Yorumu oyla      13      5  
Lombak 1 Aralık 2014 Pazartesi 13:42

Sana partinin ideolojisini iyi anlamanı öneriyorum. Ben sosyal demokrasi çerçevesinde kalırsak böyle olmalı diyorum. Çünkü sosyal demokrasi, Almanya'da(Hartz IV-işsizlik parası ve sosyal yardımların kısılması) Fransa'da (esnek çalışma-yüksek işsizlik) İspanya'da (yüksek işsizlik) bizzat sosyal devleti yok eden ekonomik fiyaskoların mimarlarıdır. O yüzden de oy oranları yerlerde sürünmektedir. Sosyal demokraside zengin ve orta sınıf da bedava biner. Zaten zengin binmez de hakkı var işte. Sizin partinizin ideolojisi bu.

Yorumu oyla      13      5  
bülent ışık 30 Kasım 2014 Pazar 20:29

Lombak dolaylı vergiler Avrupa'nın 2.5 katı.Üretimden vergi alamayanlar tüketimden vergi alıyorlar.Herhalde sana 2.5 kat az gelmiş ki zenginlerin de bedava binmesini savunuyorsun.

Yorumu oyla      12      6  
71 yas 30 Kasım 2014 Pazar 10:55

cözüm,65 yas üstü ıcın kart ile ;adete baglı seyahat sayısı veya talebe ucreti ile .bedava yanlış

Yorumu oyla      15      7  
TC misafir 29 Kasım 2014 Cumartesi 12:27

Bana göre 90 dakikanın kaldırılması için vatandaş alıştırılmaya ve buna gerekçe gösterilmeye çalışılıyor. Zengin olup da 65 yaş kartı kullananlar elbette var bunu herkes biliyor. Ama bu bahsedildiği kadar zarara neden olacak durumda mı? bence değil. Bahsedilen 400 milyon zarar olsa olsa 2013 yılı bilançosunda olan bir hadisedir çünkü bu yılın bilançosu takip eden yılın ortasında ilan edilir benim bildiğim. ESHOT'un 2013 bilançosuna bakmak isteyenler Sayıştayın bu raporuna göz atabilirler http://www.sayistay.gov.tr/rapor/kid/2013/belediyeler/%C4%B0ZM%C4%B0R%20ESHOT.pdf ve son olarak raporun sonunda yer alan faaliyet sonucu kısmında 2011 ve 2012 de zararda iken 2013 yılında 27.951.971,62 TL kar ettiği görülüyor. Sayın başkan 400 milyon zararı nereden çıkardı anlamış değilim yeni fuar alanını ESHOT mu inşa ediyor nedir? Aziz Başkanı yeri geldiğinde çok savundum yeri geldiğinde de çok eleştirdim yalancı ve art niyetli biri olduğunu hiç düşünmüyorum ama anlaşılan o ki birileri Aziz Başkanı fena halde yanıltıyor resmi rapora dayalı rakamlar ve verilen beyanatlar ortada. Eğer 2014 yılı için 400 milyon zarar bekleniyorsa ESHOT baştan aşağıya yönetim olarak acilen yenilenmelidir çünkü kar eden bir kurumu bu kadar zarara uğratan 65 yaş üzeri vatandaştan ziyade yönetmeyi bilmeyen kişilerin gasp ettiği koltuklardır.

Yorumu oyla      16      7  
hülya 28 Kasım 2014 Cuma 22:17

çok güzel yazmışsınız, yüzde yüz haklısınız.

Yorumu oyla      17      8  
Lombak 28 Kasım 2014 Cuma 15:44

Sosyal demokrasinin zengin veya orta gelirli düşmanlığı olmadığını öğrenmesi gereken epey bir kitle var gördüğüm kadarıyla. Sosyal (liberal) demokrasi küresel sisteme tam teslimiyettir ve CHP'nin başına geçirilmiş çuvaldır. Ben sosyal demokrasinin 2010'lu yıllarıdaki gereklerini size anlatmam. Siz bileceksiniz. Oy verdiğiniz partinin ideolojisini iyi inceleyin. Hakça paylaşım falan sosyalizmin iddiası. Bakmayın siz Kılıçdaroğlu'na o da bilmiyor ki sosyal demokraside hakça paylaşım yok. Bir kesime bedava, bir kesime yok. Ha bunu gelir vergisinde yapabilirsiniz. Düşük kesimleri maddi olarak desteklersiniz. Ama ulaşımda kusura bakma yapamazsın. Vergi veren en zengin de o araçlarda hak sahibi. Binmeyebilir ama hak sahibi.

Yorumu oyla      19      9  
misafir 28 Kasım 2014 Cuma 10:27

Hükümetin, yerel yönetimlerin sırtına yük bindirerek bazı kesimlere ölçüsüz serbest ulaşım hakkı tanıması büyük bir sosyal adaletsizliğe neden oluyor. Asgari ücretli iki çocuklu genç bir adam bütçesinden zar zor ulaşım gideri ayırırken 65 yaşında, çoğu tuzu kuru insan gün, saat bilmeden şehri turluyor.Belki başkan ironi olarak söyledi ama evet aylık 60 bin tl kira geliri olan birinin otobüsle vapurla..dolaştığını biliyorum. O kadar parası olan araba kullanırmış, niye kullansın gittiği her yerde otopark kendisini mi bekliyor?Bu uygulama AKP nin oy hesabıyla yerel yönetimlere bindirdiği bir yüktür, el şeyiyle gerdeğe girmektir ve son derece adaletsizdir.

Yorumu oyla      14      11  
poyraz 28 Kasım 2014 Cuma 10:06

150 dairesi olupta bedava ulaşım hizmetlerinden yararlanıyor derken belediye başkanı uç örneği vermiş.Peki 3-4 tane dairesi olanın ulaşım hizmetlerinden yararlanması normal mi ? emekli olupta asgari ücretin 3-4 katı maaş alan emekliler var onların bedava binmesi normal mi ? asgari ücretlinin bu çalışma şartların da 65 yaşını göreceği ne malum.

Yorumu oyla      19      7  
Lombak 28 Kasım 2014 Cuma 09:34

Ben de Kubilay'ın dediğine katılıyorum.

Yorumu oyla      19      7  
Mustafa Yılmaz 28 Kasım 2014 Cuma 09:32

İzmirli yerel seçim öncesi rahat ulaşım olanağı ile şehir merkezine gidip gelirken, eshot zarar ediyor diye çakmasınlar diye herkes yaz tatiline çıktığında 29 haziranda aktarma rezaletini ortaya koydular. Uygulandığı günden bu yana emin olun milyonlarca İzmirlinin küfürleri eksik olmamıştır. Şimdide sistemin başarısız olduğu ortaya çıktı, eshot kar edemiyor diye 90 dakikayı kaldırmaya veya zam getirmeye çalışıyorlar. Artık şu dakikadan sonra Aziz Kocaoğlu'nun görevde kalmaması ve istifa etmesi gerektiğini, çünkü bu şehri 10 yıldan fazla bir süre yönetip beceriksizliğinin faturasını milyonlarca İzmirlinin ödediğini görüyoruz. Yeter artık ! Aziz Kocaoğlu istifa et git !!!

Yorumu oyla      19      8  
Yeliz K. 28 Kasım 2014 Cuma 08:34

150 dairesi olan 65 yaş üstü Izmir'de kaç kişi yaşiyor? Bu kişilerden kaçı 65 yaş kartı kullanıyor ve bunun belediyeye yıllık maliyeti nedir? Ciddi bir yönetim bu verilerle konuşur

Yorumu oyla      21      7  
Tevfik 27 Kasım 2014 Perşembe 22:13

Bir chp üyesi olarak yazıyorum. Akp´yi chp´yi bırakalımda laf lafa benziyormu,söyleyenede yakışıyormu diye bir bakalım.Bırak 150´yi sadece 50 dairesi olup 65 yaş kartını kullanan 50 kişiyi listele deseler yazabilecekmisin?Ayda en az 15 gün kartı kullanmak kaydıyla bu şartlarda 50 kişi bul ben basının önünde saçlarımı sıfır yapacağım.Sen ne yapacaksın?

Yorumu oyla      22      7  
gürkan1723 27 Kasım 2014 Perşembe 20:35

90 dakika bedava olayı vatandaş toplu ulaşımı tercih etsin, trafik rahatlasın diye çıkarılmıştır. 90 dakikayı kaldırırsanız işin espirisi kalmaz. Arabası olan bu sefer toplu ulaşıma hiç binmez. Adam günde 8-10 lira toplu ulaşımına para vereceğine, gider aracına benzin alır rahat rahat işine gider ve trafik bu sefer daha çok artar. Önemli olan raylı sistemi çoğaltmak. 400 milyona gemi alma, git metro yap, 400 milyona fuar alanı yapma, git metro yap. Belediyenin fuar inşaatını desteklemişimdir ancak fuar alanı yapmak-işletmek belediye işi değil. Fuar işleten şirket bile zararda :))

Yorumu oyla      24      7  
ümit 27 Kasım 2014 Perşembe 19:11

Zafer bey bu konuda haklısınız. Ancak trafik sıkışıklığının çözümü 90 dakikayı kısmak değil otobüsleri alternatif güzergahlara yönlendirmektir sanırım. Tabi bunun için alternatif yollar açmak gerekir diye düşünüyorum.

Yorumu oyla      14      5  
Kubilay 27 Kasım 2014 Perşembe 18:48

Önce problemi doğru tanımlamak gerektiğini düşünüyorum. Bunun için de istatistik ve Data Mining denen bir bilim dalı var. Kart basan herkesin bilgilerini değişik kategorilerde aynı anda okutup saydırabilirsiniz. Bu elektronik ortamda mümkün olan bir şey. Sonra Pareto analizi ile gelirin %80 nini oluşturan ya da gelir kaybına en çok neden olan gruplar tespit edilebilir. Hangi yöntemin uygulanacağı, sosyal profillere göre kar zarar analizleri yapılarak çeşitli parametreler arasında optimum çözümler elde edilebilir. Bu hesapları yapacak kapasitede Endüstri Mühendisleri çalıştırılabilir ya da, iş, profesyonellere bir proje olarak outsource edilebilir. Yani, çözüm, işi bütünsel düşünmekten geçiyor. Bütün bunlar yapılabilir mi. Kesinlikle evet. Yeter ki kılavuzunuz bilim olsun. Ne demiş Atatürk, 'hayatta en hakiki mürşit müspet ilimdir'. İlgi duyanlara duyurulur.

Yorumu oyla      15      5  
mehmet 27 Kasım 2014 Perşembe 18:27

yasa geregi belediye hizmetlerinden ücretsiz kimse faydalanamaz.ücretsiz faydalanacakları bakanlar kurulu belirler

Yorumu oyla      14      6  
27 Kasım 2014 Perşembe 18:19

90 dakika kalkamaz ancak bedavası kalkar. 2 aktarma hak verilir, belli bir ücret düşer. izban- metro-tramvay aktarmaları bedava olmalı.

Yorumu oyla      15      6  
Zafer 27 Kasım 2014 Perşembe 17:27

Ümit isimli yorumcuya; özel aracımla gitsem bile 90 dakikada işten eve gidemiyorum. Ama dikkat ettiyseniz benim yorumum iş gidiş-geliş saatleri haricinde 90 dakikanın düşürülmesi şeklinde. Pik saatler haricinde örneğin Konak'ta bir işim olsa, bir defa kart basıp işimi de bitirip geri dönerken hala daha para almıyor. Bu çok uzun, böyle olmaz, işte her sene 1 metro parası böyle çöpe gider. Olmayan metrolar yüzünden iğrenç trafikte sıkışır kalırız. Bırakın daha fazla bedava yolcuyu, iş gidiş geliş saatleri haricinde 90 dakika kısaltılmalı, bu sürdürülebilir bir iş değil. Faturası gene size bana çıkıyor, başkasına değil.

Yorumu oyla      22      8  
Olmaz 27 Kasım 2014 Perşembe 16:40

Türkiyede insanların ekonomik düzeylerine göre sınıflandırılabilme imkanı maalesef bir ütüpyadır. Hangi database göre bu yapılabilir, gerçekten zor. Beyana göre derseniz, memleket insanımın geldiği nokta belli, ssk vs dökümü derseniz o işler artık çok daha kolay. Bu ahlaki ve vicdani bir meseledir, ihtiyacı olmayanın sıraya girdiği fakirin fukaranın hakkını çatır çatır yediği bir ülkedir burası. Tersi olmuş olsaydı zaten siz bu hesapları yapmış olmazdınız zaten, herkes hakettiği gibi yaşardı.

Yorumu oyla      17      5  
D.demiryolları 27 Kasım 2014 Perşembe 15:49

oTOBÜS İŞLETMESİNDE RİNGE DÖN İZBAN KANALIYLA DEVLET DEMİRYOLLARINA PARA KAZANDIR İZBANIN 0RTAĞI ÖMRÜNDE GÖRMEDİĞİ PARALARI KAZANIYOR... sEN ZARAR ET.. iZULAŞ İZDENİZ İ VE ULAŞIMI TESLİM ETTİĞİN KİŞİ DAHA ÇOK OY KAYBETTİRECEK SİZE.. MİLLET DURAKLARDA ZER SEFİL

Yorumu oyla      17      6  
Ümit 27 Kasım 2014 Perşembe 15:35

Zafer isimli yorumcuya sormak istiyorum; acaba siz 90 dakikada evinizden işinize varabiliyormusunuz?

Yorumu oyla      15      7  
ado 27 Kasım 2014 Perşembe 14:40

çok doğru bi yaklaşım ama ek olarak belediye çalışanı polisler falanda belli ücrete tabi olsun 1000 tl ye geçinen vatandaş basıyor kart evi kirada günahı ne

Yorumu oyla      29      8  
27 Kasım 2014 Perşembe 14:22

İzmir ulaşımındaki yanlış uygulama ve projelerin, genel siyasete yansıyacağı dahi düşünülmelidir.

Yorumu oyla      18      5  
ercan 27 Kasım 2014 Perşembe 14:20

Kaynak yaratılmadan hangi uygulamayı getirirseniz getirin sürdürebilinirlik durumu yoktur.Bu tür uygulamaları ben yaptım oldu mantıgıyla hiç bir hesaba dayanmadan yaparsanız ileride çok büyük problemlerle karşılaşabilirsiniz ki yaşanmaya başladı zaten. Bunun da faturaları çok agır olur malesef.

Yorumu oyla      20      5  
bülent ışık 27 Kasım 2014 Perşembe 14:14

İzmir emekli kenti olduğu için bir evi olan emekliler emlak vergisi vermiyor. Buradan da belediyelere büyük kayıp oluyor.2 evi olan emekliler onun da kolayını bulmuş evin birisi erkeğin diğeri kadının olunca onlar da vergi vermiyorlar.

Yorumu oyla      21      5  
Ufuk Mertcan 27 Kasım 2014 Perşembe 13:59

Yorumumum Son cümlesini düzeltiyorum. Bu ülkede namussuz erbabının yapamayacağı şey yoktur. Kendini kayıtlı işşiz de gösterir, milyon kazanırken asgari ücretli olarak da gösterir. O nedenle popülist yöntemlerden kaçınmak gerekir. Kamu şirketi de olsa zararı arttırmak çıkar yol değildir.Sonunda "özelleştirme" belası orada da kapınızı çalar, Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan da olursunuz. Hedef çözüm gelir dağılımındaki aşırı eşitsizliğin önlenmesi politikalarındadır.İnsan olan bedava binişi ödeyebileceği ücretle otobüse binmeye tercih etmemelidir.

Yorumu oyla      19      5  
Ufuk Mertcan 27 Kasım 2014 Perşembe 13:47

Bu ülkede namussuz erbabının yapamayacağı şey yoktur. Kendini kayıtlı işşiz de gösterir, milyon kazanırken asgari ücretli olarak da gösterir. O nedenle popülist yöntemlerden kaçınmak gerekir. Kamu şirketi de olsa zararı arttırmak çıkar yol değildir.Sonunda "özelleştirme" belası orada da kapınızı çalar, Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan da olursunuz. Hedef çözüm gelir dağılımındaki aşırı eşitsizliğin önlenmesi politikalarındadır.İnsan olan ödeyebileceği ücretle otobüse binmeyi bedava binişe tercih etmemelidir.

Yorumu oyla      21      7  
Lombak 27 Kasım 2014 Perşembe 13:00

İlahi adaletle sosyal adalet arasındaki fark şudur. İlahi adalet dünyada olmaz ütopiktir. Üç beş 150 dairesi olup 65 yaş üstü olup otobüse binenin sisteme olağan üstü yük getirdiğini kanıtlamanız lazımki, böyle ayrıntılı bir çalışma yapılması fizibıl olsun. Ben olmadığını savunuyorum. Aksini ispatlayın. Başkanı savunmak için biraz fazla kastırılmış bence. Burada Yeniasır'a manşet olacak kaygısıyla mı fikir belirteceğiz yoksa hesap kitaptan mı konuşacağız? Ayrıca bedavacılar dediklerinizin çoğu da dar veya orta gelir grubundan zaten... Değilse ve herkes bir yerlerde kayıtlıysa, o zaman belediye hesap kitapla çıksın ortaya. Biz de "hah doğruymuş" diyelim.

Yorumu oyla      25      9  
Zafer 27 Kasım 2014 Perşembe 12:50

90 dakika yetmedi daha da popülist olalım diyorsunuz yani? Eshot zararının sebebi zaten bu 90 dakika ve başkanın "trafiği yavaşlatalım" hevesi. Bırakın daha fazla popülistliği, bilet fiyatları böyle kalacaksa 90 dakika olayı bile artık ya kısaltılmalı, ya da sadece işe gidiş-geliş saatleri ile kısıtlanmalı, ya da iş saatleri hariç 30 dakika denmeli. Öyle Eshot zararını apolet yapıp omzumda taşımaya niyetim yok! Hem para yok diye yapılan her işte en ucuza kaçılsın, ortaya Pasaport, Varyant gibi rezil işler çıksın, hem de paraları daha da savuralım, oldu...

Yorumu oyla      23      16