Fatih YAPAR
Başkanın gerekçeleri!
22 Ocak 2019 Salı

1 Ekim tarihi itibariyle “yeni dönem için aday olmayı düşünmüyorum” diyen İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu partisine verdiği altı aylık zaman diliminde yaşanan kaos ortamı giderilemediği ve bir isim belirlenemediği gerekçesiyle “yeniden varım” dedi.

Ve başkan şöyle söyledi:

“Beni bu sürece iten üç tane faktör var”

Neydi onlar?

CHP’nin İzmir’deki durumu, İzmir’in kendi durumu ve başkanın hayata bakışı…

Gelelim birinci şıkka!

İzmir’de iktidar partisi Ekonomi eski Bakanı Nihat Zeybekci’yi aday göstererek 2019 süreci için yola çıktı. Hem de ilçe belediye başkan adaylarının tamamını kısa sürede ilan ederek.  Başkan Kocaoğlu’nun kırsal başta olmak üzere kentteki 15 yıllık ağırlığı parti yönetimi tarafından da biliniyor. İYİ Parti ile ittifak yapan bir CHP’nin üstüne aday belirlemede yaşayacağı sorunun zafiyete neden olacağı da öngörülüyor. Bu yüzden Kocaoğlu’nun dışlanarak “hele ki aday adaylığını ilan etmiş bir siyasi aktör iken”seçime girmek CHP açısından büyük sorun oluşturacaktır.  Kayıp ilçelerin sayısının 8’den daha yukarılara çıkacağını sadece siyaset yapanlar değil saha araştırması ve kamuoyu yoklamaları yapan şirketler de ilan ediyor.

İşte burada Kocaoğlu’nun, “Büyükşehir’i belki kazanabiliriz ama ilçelerin büyük bölümünü kaybederiz” sözleri çok önemli… Çünkü o da elindeki anketlere ve verilere göre konuşuyor.

Kocaoğlu’nun altını çizdiği bir diğer gerekçesi ise İzmir’e olan sorumluğu… Kenti 15 yıldır idare ederken yaptıkları, yapamadıkları var. Ve bu durumu “Benim İzmir’e karşı borcum var. 15 sene İzmir’de büyükşehir belediye başkanlığı yaptım. 3 dönem üst üste seçim kazanmış belediye başkanlığı onurunu İzmirliler bana yaşattı. Ben bu kentte yaşıyorum, ailem bu kentte yaşıyor. Benim bu kente borcum var, onu yerine getirdim” diyor.

Kısacası başkan kentin başkalarının elinde, gözünün önünde erimesinden, talan edilmesinden ve savrulmasından korkuyor!

Başkanın son olarak kendi iç dünyasında yaşadığı, doğrudan genel başkanın da yüzüne söylediği bir felsefesi var. O da olası bir başarısızlığın kendisine fatura edilmesi konusu. Kocaoğlu bu durumu, “Ben bu kentte yaşayacağım. Her şeyim burada. Olumsuz bir durumda ‘sen 5 yıl daha aday olsaydın böyle olmayacaktı, sen taşın altına elini koysaydın böyle olmayacaktı’ diyecekler. Bu kenti bugünkü halimle yaşayamayacağımı hissettim. Bu söylemin ağırlığı altında ezileceğimi hissettim. 71 yaşından sonra bu kenti terk etmek gibi bir niyetim olmadığına göre elimi, taşın altına koymam gerektiğini düşündüm. Bütün mesele budur. Hiçbir kişiyle, kurumla, kuruluşla uzaktan yakından alakam yoktur” sözleriyle ifade ediyor.

Tabi ki başkanın sıraladığı üç gerekçe dışında geriye dönüşüne dayanak olan bir mesele daha var. O da “2014’te zorunluluktan aday gösterilmesi” konusu.  Kocaoğlu,  geçen dönem yargılandığı, dava devam ettiği, bu yüzden zorunlu aday gösterildiği söyleminden çok rahatsız.

Bir yıl önce Egedesonsöz’e yaptığı açıklamada “Odun Koysan Seçilir Dönemi Bitti” diyerek dikkatleri üzerine çeken Seferihisar Belediye Başkanı Tunç Soyer’in bu kapsamdaki sözleri vardı. Soyer, “Aziz Başkan’ın geçen dönem adaylık süreciyle bu dönem arasında çok büyük fark var. Orada 400 yılla yargılanan bir başkan vardı. Bir partiyi iç kültürü yaşatır, o kültür Aziz Başkanı yalnız bırakamazdı. Sadece CHP’li olduğu için yargılandı Aziz Başkan. O noktada genel başkan Aziz Başkan ile devam etmek zorundaydı. O mecburiyetler artık kalktı. Şimdi başka dinamikler, tercihler belirleyecek genel başkanın kararını” demişti…

Elbette Kocaoğlu’nun bu zorlu süreçte önüne çıkan bazı sorunlar var. O da “genel başkan olmak isteğine” yönelik yapılan algı operasyonu…

Kocaoğlu bu duruma son açıklamasında, “Genel siyasetle alakam yok dedim. Olmaz da. Öyle bir yaradılışım yok. Benim Ankara’yla hiç işim olmaz. Ben bu kentte yaşayacağım. O dükkana kapalıyım” sözleriyle açıklık getirdi.

Olağanüstü genel kurultayda genel başkanı devirme çabasına girdiği iddialarına ise, “Partide değişim gerektiği konusunda yaptığım açıklamadaki 3 cümleyi okursanız onun kimle ilgili olduğunu görürsünüz. Sayın genel başkanın liderliğinde partide değişim gerekir diyorum. Bu açık ve nettir” diyerek genel başkana kesinlikle karşı olmadığını, genel başkanlık düşünmediğini belirtti.

Gelinen durum itibariyle İzmir’in sandıkta oy kullanacak seçmen sayısı belli!

Anketlere göre dağılımlar, aday gösterilebilecek isimlerin potansiyeli, kent hakimiyeti de ortada. Ankara ve İstanbul’da iddiasını ortaya koyan CHP, uzun yıllar iktidarda bulunduğu İzmir’i “çantada keklik mi görüyor” yoksa “başarısını daha yukarılarda mı istiyor” bunun kararını verecek.

Kamu kurumları ve kamu gücünü elinde bulunduran bir iktidar partisi ve adayının karşısında kenti 15 yıldır idare eden ve ilmek ilmek dokuyan bir ismi “feda mı edecek” yoksa “küçük olsun ama bizim olsun” mu diyecek.

Genel başkan ve yönetimi toplumun her kesimine ulaşması, partiyi büyütmesi gerektiği bir dönemde “kendi öz evlatlarını” mı yiyecek yoksa dar bir anlayışın etkisiyle mi hareket edecek?

O’nu da zaman gösterecek...

Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 14 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Gürkan 23 Ocak 2019 Çarşamba 13:01

Trollük yapmadan önce doğru düzgün Türkçe yazmayı öğren, sonra algı yapmaya çalışırsın. Adam kalkmış birde 15 binlik statları burada savunuyor. 15 bin dediğin stada ev sahibi takım seyircisi 13 bin civarında girebilir. Hiç yapma daha iyi. Bugün İzmir'in verdiğinin yarısını bile vermeyen şehirlere 30-40 binlik statlar yapıldı. Metro yapma, statları butik yap ... ne diye vergi veriyoruz ? Konak Tüneli doğru düzgün planlama yapılsa kimse itiraz edemezdi. Zemin etüdü yapmamışsın, üst mahalleyi perişan etmişsin, işi vaad ederken güzergah farklı, 150 milyon demişsin 310 milyona işi mal etmişsin. Bu nasıl iş yapmak ? Üstelik 1,6 km'lik tüneli de 4 yılda bitirmişsin. Yetmemiş İzmir'in en uzun caddelerinden olan Mithatpaşa Caddesi bu tünel yüzünden Konak'da tel ile kapatılmak zorunda kalmış, tüm yük sahil bulvarına kalmıştır. Tünelin trafiği bitirdiği ya da rahatlattığı da yok. Onun yerine Buca-Konak arası metro yapılsa çok daha iyi olurdu. Ayrıca bugün belediyenin yaptığı uçan yol denen ve Buca-otogar arası tünel+yol projesi olmasa Konak Tüneli'nin çok da bir espirisi olmayacaktı. Zaten Varyant'tan inip, çıkabiliyordun. 2-3 dakika daha erken geçsen ne olacak ?

Yorumu oyla      11      9  
Sagduyu.gurkan 22 Ocak 2019 Salı 23:52

Sagduyu:istanbul yatirim butcesi nekadar demissin.rakamlari gorsen emin ol beyninden Alev. cikar.Istanbul oksurse izmir nezle olur.bu gercegi atlamaya gerek yok komik olur.gurkan:butik stad istemiyoruz demisssin bukenti tanimiyorsun galiba yabancisin bu kentte gozgoz kafkaf diye birgercek var ve her ikisinede stad yapmak gibi bir zorunluluk var.konak tunelinin daha izni alinmasi asamasinda kimse izin vermedi ama bakanlik izin olmasada yapicaz dedi.simdi hepimiz in vazgecemedigi bir yol oldu.dahasi uzun ama okumaktan sıkılırsınız.

Yorumu oyla      10      7  
Selçuklu 22 Ocak 2019 Salı 23:34

Sayın Kocaoğlu ilçeler konusunda çok haklı. Selçukda seçim yine kayıp görünüyor. Tabanda ismi geçenlerin il ve genel merkezde esamesi okunmuyor. Selçukda tanınmayanlar myk da kapışıyor. Nasıl olacak nu iş bir bilen varsa anlatsın bize.

Yorumu oyla      10      5  
Cengiz Cansız 22 Ocak 2019 Salı 22:25

Taradsız yorumcu akp trolü kendi imkanlarıyla metro uluslararası fuar geçmiş borcu olmayan uluslararası kredi notu devlet den daha yüksek kaç büyük şehir belediyesi tanıyorsun ne olur yorum yorum yapmadan fikir sahibi olun.

Yorumu oyla      11      7  
İzmirli 22 Ocak 2019 Salı 22:01

Bazıları Bayraklıda, büyükşehirde eşyalarını ağırdan toplamaya başlar artık.

Yorumu oyla      11      5  
selçuk candan 22 Ocak 2019 Salı 17:58

tarafsız yorum yapan yorumcuya aynen katılıyorum.tebrik ederim sizi .chp li seçmeninde artık at gözlüklerini çıkarması lazım. izmir belediyesi koltuk sevdalısı iş bilmez vizyonsuz idarecilerden bir an önce kurtulmalıdır.belediyenin kasası para dolu diyen, kredi notu ülkenin notundan yüksek diye hava atan idareciler tasarruf genelgesi üzerine tasarruf genelgesi yayınlıyorlar belediye batık.İzmirli hemşerim aç gözünü.

Yorumu oyla      11      8  
tarafsız 22 Ocak 2019 Salı 14:03

tarafsız yoğun yaptığını solcu ve izmirli olduğunu söyleyen akp li vatandaş dün de kes yapıştır aynı yorumu yayınlatmıştı.Her cümlesi hatalarla dolu.Hadi hatalarını geçelim iftira da atıyor.Sen solcuysan ülkenin durumundan biraz endişe duyman gerekirdi ama samimiyetsizliğin salt çamur atmakla meşgul maalesef

Yorumu oyla      23      13  
Gürkan 22 Ocak 2019 Salı 13:59

Tarafsız yorum deyip taraflı ve yanlış bilgi vermek neyin kafası ? Ya şehirden bihabersin ya da aklınca algı yapmaya çalışıyorsun. Birde CHP'miz, Atatürkümüz demiş. Ha ha ha ... AKP'liyim diyemiyor musun ? Bak bu yazdıklarımı iyi oku. Buca'nın tramvay projesi 2010 yılında Yüksel Proje tarafından yapılıp belediyeye teslim edildi ancak aynı dönem Karşıyaka ve Konak tramvayına onay verilirken Buca'ya verilmedi. Verilmediği gibi TCDD proje de yapmadı. Sözde TCDD tramvay yapacaktı, IZBAN hattı için de Kemer-Gaziemir arası tünel ve 3.hat yapacaktı. Binali Yıldırım da bakan olarak bunların üstüne metro sözü vermişti ama hepsi yalan oldu. Bu projelerin üstüne belediye 13,5 km'lik metro projesinin projelerini yaptırıp 2017 Nisan ayında Ankara'ya onay için dosyayı gönderdi. Hala daha son onay gelecek de proje yapılacak. Stat konusunda, büyük devlet projelerinin mahkemeye verilmesi ( sanırım Körfez geçiş projesinden bahsediyorsun ) kimin ne yaptığı belli. Körfez geçiş projesi körfezi, doğal yaşamı etkileyecek ise neden yapılsın ? Ayrıca Avrasya Tüneli, Osmangazi Köprüsü'nün geçiş ücretlerinden haberin var mı? Ben semtinize stat yapıyoruz ayağına semt statlarını istemiyorum. Burası ufak bir şehir değil ki her yere butik stat yapılıyor. İlçeler, özellikle Karabağlar'daki yolsuzluklar demişsin. Şimdi sen bu adamlara siz yolsuzluk yapıyorsunuz demişsin. Bir bildiğin varsa neden suç duyurusunda bulunmuyorsun? Altyapı; yahu TÜİK verilerine göre en fazla biyolojik arıtma tesisi İzmir'de bulunuyor. İzmir böyleyse diğerleri kim bilir ne alemde değil mi ?

Yorumu oyla      24      15  
sagduyu 22 Ocak 2019 Salı 13:53

"Tarafsız Yorum" amma da tarafsız olmuş ha!! sanki AKP nin ilce sorumlusu ,maaşallah ! Bu arkadaşa şunu sormak gerekir : 14 yılda İzmir Belediyesinin yaptıgı yatırım miktarını ( bütçe ve fiziki gerçekleşme olarak ) hiç baştan sona değerlendirdiniz mi ? Aynı boyutta başka Büyükşehir Belediyesi kendisi o boyutta yatırım yapmış mı ( İstanbul dahil ) ? Metro İzban Tramvay gibi devasa yatırımları izmir gibi kendi bütçesiyle yapan başka Belediye var mı ? Ha bir de madem köylüsün tüm köy yollarını İzmir gibi kendisi asfaltlayan Belediye var mı ? yoksa Bakanlıklara mı yaptırıyorlar o işleri ? daha sayılacak çok şey var ama burada keseyim yazı uzun olunca sıkılırsın ...

Yorumu oyla      23      12  
Tarafsız yorum 22 Ocak 2019 Salı 12:35

Bakın ben İzmirli köyü sol bir ailenin mensubuyum. Ancak tarafsız bakíş açımızdan yitirmedim. 1- İnciraltı sahilini (mandalina bahçelerini) Narlıdere ye kadar zenginlere Çiftlik evi adı altında kim talan ettirdi? 2- Büyük devlet projelerini kim yargı yoluyla iptal ettiriyor? 3-Stadyum projelerini kim iptal ettirip zaman kaybettirdi? 4-Ödenek yok deyip tramvayı ihtiyaç duyulan Buca ve Karabağlar a neden yapmadılar? 5- Õzellikle Karabağlar olmak üzere ilçelerdeki yolsuzluk ve hizmetsizlikler neden sorgulanmıyor? 6- İzmir ilçe belediyelerindeki gereksiz iş yapmayan işçi ve personel ne kadar bilen var mı? 7- Altyapı, trafik , imar düzensizliği, parkotopark yetersizliği, vb ne olacak? Hiç kendine soran İzmirli hemşehrimiz var mı? 8- Körü körüne oyumuzu bu CHP bezirganlarına vermek akıllıca mı? 9- CHP miz, Atatürk ümüzün bıraktığı CHP mi? 10- İzmir''''im artík (hangi partiden olursa olsun) hizmeti, ehliyet ve liyakat sahibi başkanları hak etmiyor mu? 11- Hükümete kízıyıroz da İzmir''i yönetenlerin hiç mi suçu yok? 12- İzmir''in bu durumda olmasında bizim İzmirlilerin hiç mi suçu yok? Not: Artık İzmir kazansın. Kararımız İzmirimize hayırlı olsun...

Yorumu oyla      19      30  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Mehmet KARABEL
Mehmet KARABEL
80’lik güzeller zamana nasıl ‘dur’ dediler?
Nedim ATİLLA
Nedim ATİLLA
En popüler üçüncü içecek
Engin ÖNEN
Engin ÖNEN
Saltanat ve yağma kurumu olarak belediyeler (2)
Tayfun MARO
Tayfun MARO
Bir Batı hikayesi
Muhittin AKBEL
Muhittin AKBEL
Analar ne yiğitler doğurmuş!
Çağdaş ÖZGÜN
Çağdaş ÖZGÜN
Fotoğraf: İnsanlığımızı yitirirken soytarıya mı dönüşüyoruz?
Kemal ARI
Kemal ARI
Atatürk'ü anlamak...
Oytun NALBANTOĞLU
Oytun NALBANTOĞLU
Göztepe gün sayıyor!
İhsan Özbelge ÖZDURAN
İhsan Özbelge ÖZDURAN
Aklıma 'Doğan Kardeş' geliverince… 
Kemal ANADOL
Kemal ANADOL
Sandık tartışması...
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA EGE'DE SON SÖZ
GAZETE EGE'DE SONSÖZ
KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva