Hava Durumu
İZMİR
22 / 15 

 Ana Sayfa 
 Yazar Cafe   Güncel  Yerel Yönetimler  Ege  Ekonomi  Politika  Spor  Kültür - Sanat  Dünyadan  Magazin  Sağlık   
İl Başkanlıkları Kaldırılmalı
 Halit TUNÇ
  03 Şubat 2012 Cuma  
Servete, şehvete, devlete (güce) olan tutkumuz açgözlülüğümüz, en çok siyasetin itibarını vuruyor. Bu oburluğumuzu frenlemesi gereken ahlaki ve insani değerlerimiz ise fazlaca direnç gösteremiyor.
Biliyorum çok sert bir giriş oldu…
Ancak tablo ortada
İktidar partisinin nimetlerinden yararlanabilmek, hükümetlerin gücünü, siyasi etkinliğini kullanmak adına yaşanan sosyal ve ekonomik kirlenme beni korkutuyor.
Yeni oluşan bu sosyal sınıfın hoyratlığına tanıklık edenler, gelecekte siyasi tarihimiz neler yazacaklar bilemiyorum. Ankara’nın sokaklarını caddelerini jeep tarlasına çeviren şeyin,” üretimi, siyasi rant mı” olduğunu sorgulamak zorundayız.
İzmir Çeşme’de birer saray yavrusu gibi dizayn edilen binlerce yazlık köşkün Ankara bürokratlarına ait olduğunu, bu bürokratların sadece birer maaşlı memur olduklarını da konuşmak zorundayız.
Şunu da belirtmeliyim “Değirmenin suyu Ankara’daki rüşvet deresinden akıyor” diyenler çoğunlukta…
 Ankara’daki bürokrasi ile yereli buluşturan, o ilişkileri sağlayan ise genellikle siyasi partilerin il ve ilçe teşkilatlarıdır.
Buradan siyasi parti liderlerine şöyle çağrıda bulunsak:
Gelin siyasi partiler kanununu değiştirin. İl başkanlıkları, ilçe başkanlıklarını kaldırın. Onun yerini baskı grupları ve sivil toplum örgütleri, bağımsız komiteler alsın. Kuvvetler ayrılığı anlayışını, kuvvetlerin işbirliğine dayandırın. Bizde, böylece demokrasinin tadına varalım” desek olmaz mı?
Sistemden beslenmek, hazineden geçinmek isteyen, bu amaçla partilerin il ve ilçe merkezlerinde kümelenen bazı gruplardan siyaseti arındırsak..
Böylelikle; daha temiz, daha kaliteli, daha rekabetçi bir siyasi süreç başlar. İl Başkanlıklarında oluşan “siyasi barikat “kalkmış olmaz mı ?.
Böylelikle; herkes yeteneği, birikimi, potansiyeli, emeği oranında ülke yönetiminde yer almaz mı?
Türkiye’de siyasetin itibarını zedeleyen, kaliteli insan katılımını düşüren, bilim ve akademik çevreleri, sivil toplum örgütlerini, baskı gruplarını siyaset dışı bırakan il başkanlığı sistemi günümüzde işlevlerini yitirdikleri artık bir gerçektir.
Ak Parti’nin elinde bu konuda ciddi anketlerin, raporların bulunduğunu biliyorum.
İl Başkanlıkları, ilçe başkanlıkları ve siyasi partilerin teşkilat kanunu bu ülkede tartışmaya açılmalıdır.
Siyasal kültürümüzün gelişememesinin ana sebeplerinden birisi Siyasi Partiler Kanununudur. Ve örgütleme biçimidir.
Siyasetle azcık uğraşanlara soruyorum…
İl Başkanlığı ne işe yarar?
Efendim ”üye kaydeder, delegasyon oluşturur. Siyasi örgütlemeyi sağlar, partisinin amaç ve hedeflerini kamuoyu ile paylaşır. Propaganda yapar. Seçimlerde merkez olur vs.”
Yapılan anketler, il ve ilçe teşkilatlarının en verimli, en donanımlı en örgütlü halleriyle parti oy oranlarına katkısı yüzde 3’ü bile geçememiştir.
Bütün bunların olmadığı, yani parti il başkanlıklarının bulunmadığı ülkelerde bu hizmetler nasıl yürütülüyor?
Örneğin demokrasinin kalesi sayılan Amerika’da il başkanı diye bir şey yoktur.
Bildiğim kadarıyla; Başkanlık seçimleri, Senato (Senate) seçimleri, Temsilciler Meclisi (House of Represantatives) seçimleri, Vali, belediye başkanı, hakim, savcı, polis müdürü, yerel idarecilerin seçimleri ve onlarca Referandum bu ülkede yapılıyor.
Lakin “İl Başkanlığı” diye bir siyasi merkez bulunmuyor.
Burada tamamen özerk çalışan, parti genel başkanına hiyerarşik olarak asla bağlı olmayan parti komiteleri vardır. Komiteleri ise; siyasetten sivil toplum örgütleri besler. Siyasi doku yukarıdan aşağıya değil, aşağıdan yukarıya doğru şekillenir.
Sivil toplum kuruluşlarını siyasî otoriteyi ortak ederek aynı paydada birleştirebildiğimiz an ülkede terör dahil birçok sorunun çözümünü de sağlamış olacağız.
Bunu başaramadığımız sürece, Ankara sokaklarındaki jeeplerin sayısı ile Çeşmedeki yazıkların sayınsını artırmaktan başka bir şey yapamayacağız.
Son sözüm: Bir yalan bin doğruyu yok edebilir(anonim)
Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
  Toplam yorum 45   Onay bekleyen 0  


Yorumunuz editörlerimiz tarafından incelendikten sonra yayınlanacaktır.
 
Mustafa Terziahmetoğlu
15 Şubat 2012 Çarşamba 18:36
Korkmaz bey,ne yazabileceği hakkında tüyo verebilirim. İl Başkanlıkları kaldırılmalı başlığından sonra Dokunulmazlıklar kaldırılmalı başlığı çok şık olur.Daha evvel dediğim gibi eğer böyle bir makale yazmaya muktedir olabilirse,peşinen bütün muhabbetlerimi şimdiden sunarım.Ve şapka çıkartırım...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Korkmaz
15 Şubat 2012 Çarşamba 17:05
Halit Tunç'da son gelişmeler karşısında ne yazacağını şaşırdı.-) O da kendince haklı.karamanın koyunu, sonra çıkar oyunu.Pkk infazları ile ilgili bu gün TBMM komisyonuna yine listeler verildi.vatandaşı öldürüp JİTEM ' in üzerine nasıl attıklarının itiraflarıda raporun ekinde mevcut. İlginize ve bilginize...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Mustafa Terziahmetoğlu
13 Şubat 2012 Pazartesi 10:11
Aklın yolu bir.Bizim burada söylediklerimiz de aynı."DOKUNULMAZLIKLARIN KALDIRILMASI." "Böylece, “Dokunulmazlığı kaldıracağım” diye iktidar olan Erdoğan, tüm çevresini yeni ve sağlam bir “Dokunulmazlık Zırhı”na almış olacak..." http://www.egedesonsoz.com/yazar/Savci-nasil-uctu/4423#agree İl Başkanlıkları kaldırılmış,DOKUNULMAZLIKLAR KALDIRILMAMIŞSA hiç kimse ileri demokrasi sözünü ağzına almasın.Bırakınız ileri demokrasiyi,demokrasi bile bir palavradır,yutturmacadır.Yutturmacayı yutmamak lazım
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Mustafa Terziahmetoğlu
07 Şubat 2012 Salı 14:49
Ve bu konuda son sözümü söylüyorum.Demokrasi seçilenlerle seçenlerin karşılıklı menfaat ilişkilerinin maksimizasyonuna dayanan bir rejimdir.Sonuçta parlamento çatısı altında toplananlar il ve ilçe teşkilatlarından gelme kişilerdir.Burada sorun il, ilçe teşkilatları değil,toplumun bütününü kapsayan yozlaşma illetidir.Toplumun genel olarak bu illetten kurtulması katmanların da bu illetten kurtulmasını sağlar.Yozlaşma bir kültür olarak algılanmaya başladığında hiçbir tedbir verimli olamaz.Saygılar.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%89 %11
Mustafa Terziahmetoğlu
07 Şubat 2012 Salı 14:35
2003’de 3.1 ve 77.sıra(o,maşallah),2004’de 3.2 ve 77.sıra(o,maşallah), 2005’de 3.5 ve 65.sıra(o,maşallah),2006’da 3.8 ve 60.sıra,2007’de 4.1 ve 64.sıra,2008’de 4.6 ve 58.sıra,2009’da 4.4 ve 61.sıra,2010’da 4.4 ve 56.sıra,2011’de 4.2 ve 61.sıra. Yani 80-85 arası liberal ekonominin hayali ihracat dönemine ulaşmışsınız ve bunu başarı olarak gösteriyorsunuz. İnsaf yahu.Hadi bırakın ülkeyi, en azından kendinizi düşünün. Rakamlar yalan konuşmaz.Siz sağ iktidarlar yozlaşmada ülkeyi Suudiler’den bile geriye düşürdünüz.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%88 %13
Mustafa Terziahmetoğlu
07 Şubat 2012 Salı 14:25
Cemil Bey, kefere dediğiniz de zaten misyonunuz belli oluyor. İşte aramızdaki fark burada. Biz hiçbir zaman kefere kelimesini kullanmayız. Din kökeninde ayrıştırma yapma sizin misyonunuz. Sonra demokrasi yutturmacası ile halkı uyutursunuz. Keferelerin Eşbaşkanı olmakla övünmek de işin cabası. Yani her taraftan zırıl zırıl takıyye akıyor. Halkı hep yanlış bilgilendirmek yine misyonunuz. İndekslere bile kapalı gözlerle bakıyorsunuz. 1980-85 arası 4.06, 988-92 arası 4.05, 993-96 arası 3.42,997’de 3.21,998’de 3.4 ve 54.sıra, 999’da 3,6 ve 54.sıra, 2000’de 3.8 ve 50. sıra,2001’de 3,6 ve 54.sıra,2002’de 3.2 ve 64.sıra(maşallah geldiğiniz belli oldu.)
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%88 %13
Korkmaz ve Mustafa beylere
07 Şubat 2012 Salı 11:11
Yorumlarınız harika,sizleri kutlarım. Halit Tunç gibi, "toplum mühendisliği" yapanların karşısında lütfen durmaya devam edin. Sayın Tunç, arkasına Fullahçıları,cematleri, AKP'yi alarak, kendince İzmir'i değiştirecek. Bence tezelden çok sevdiği Arabistan'a gitsin. Cennetete daha yakın bir noktada yaşasın. Ben bıktım bu yazarın dayatmalarından Artık yeter ya. Son yazısı aslında eyalet sisteminin siyasi altyapısdır. UYANALIM EY MİLLET. Tunç diyorki"İSLAMİ EYALETLER BİRLİĞİ KURALIM" böylece ülkeyi..
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Mustafa Terziahmetoğlu
07 Şubat 2012 Salı 10:18
Bu y.b.y. mahlasını kullanan arkadaş.Niye isminizi saklıyorsunuz?Siz bizim söylediklerimizi anlamamışsınız.Dokunulmazlıkların kaldırılmasını istemek niye çağdışı ve tutucu olsun?Bunu açıklamak zorundasınız.Bu mekanlar öyle laf ola beri gele ifadeler için değildir.En büyük ilkellik dokunulmazlık zırhının arkasında ekonomik edinimler elde ederek halkı sömürmektir ve buna karşı çıkanları ise tutucu ve çağdışı olarak nitelendirmek en büyük ilkelliktir.Diğer ilkellik insana özgü olan kimliği saklamak
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%86 %14
Korkmaz Biçen
07 Şubat 2012 Salı 09:21
Asıl çağ dışılık hata yaptığı halde hatayı kabullenmeyip özür dileme erdemliliğini göstermemektir.Bir önceki yazının yorumlarını okuyunuz.hadi okumuyorsunuz medyayı takip edin.Yazının haksızlığını göreceksiniz.Yadım gitti demek le olmuyor.Tunç' un bir önceki yazısındaki düşünceleri yeni bilgiler ile yanlışlanmıştır.Beşerî erdem ve irfan gereği kendisinden düzeltme bekliyoruz.'bir yalan bin doğruyu yok edebilir' Anonim.Sizde buradan payınızı alın Halit Bey.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%83 %17
Mustafa Terziahmetoğlu
07 Şubat 2012 Salı 01:01
Arkadaşım! Demokrasi kültürü bir eleştiri kültürüdür.Eleştiriye müdahale kültürü değildir.Umberto Eco'nun bir sözü vardır:"Aydın,kriz çıkaran kişidir." Makale yazan aydınlar,toplumda mevcut olgulara temas ederek kriz çıkartırlar.Bu şekilde diyalekt mekanizması devreye girer ve toplum dinamikleri görüş bildirirler.Bu görüşler krizi tetikleyen görüşler olduğu gibi,statik görüşler de olabilir.Bu diyalektin amacı doğruya ulaşmaktır.Bunun için argümanlar sunulur.Varsa argümanınız onu sunmalısınız.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%83 %17
Cemil Kavaklı
06 Şubat 2012 Pazartesi 21:56
Valla AKP ye helal olsun keferelerin şeffaflık indeksinde 2011 de puanımız 4.2. AKP iktidara geldiğinde ne imiş derseniz 3.2. 10 yılda AKP puanımız yükseltmiş. Bunu da söylemeyi unutmayalım. Asker sivil diktatörlükten ileri demokrasiye geçiş zaman alıyor.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Bu yazıya bu yorumlar...
06 Şubat 2012 Pazartesi 19:51
Arkadaşlar, yazıyla yorumları şöyle yan yana koyun. Lütfen ya çok ayıp. Yazar değişimi isterken, kimi arkadaşlar TUTUCU VE ÇAĞDIŞI yorumlarla bu güzelim tespiyi amacından saptırdılar.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
ERSOY ULUÇAY
06 Şubat 2012 Pazartesi 14:00
BEN YORUMUMU HALİT BEY'İN İZMİR'DE FETHULLAH'IN ATATÜRK STADI'NDA GERÇEKLEŞTİRİLEN ETKİNLİĞİNE DERLEDİĞİ 28 HAZİRAN 2011 TARİHLİ GÜZELLEMESİNE DAYANARAK YAPTIM. O YAZI ÜZERİNE GÜLEN'İN NEDEN DÖNMEDİĞİ SORUSUNU BEN DE SORMUŞTUM VE YANINDA BAŞKA SORULAR DA SIRALAMIŞTIM.BU MERAKIM DEVAM ETMEKTE. LÜTFEN KİMSE ALEMİ KÖR MİLLETİ SERSEM ZANNETMESİN.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Mustafa Terziahmetoğlu
06 Şubat 2012 Pazartesi 13:06
Buyurunuz size kendi bölgemizden bir haber.http://www.haberler.com/sozcu-gazetesi/ Mehmet Ali Şahin'in akrabası yolsuzluktan hapse atılmış.Daha önce Meclis'e araştırmacı olarak atanmış.Yani il ve ilçe teşkilatlarından evvel ülkede hakim nepotizm,kleptokrasi gibi yozlaşmaların başlangıç noktasını kurutmak lazım.O kuruduğu zaman il ve ilçe teşkilatları bu temiz yörüngeye oturmak mecburiyetindedirler ve başka misyonları üstlenebilirler.Önemli olan patronların temiz bir misyona önderlik yapmaları..
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%86 %14
Mustafa Terziahmetoğlu
06 Şubat 2012 Pazartesi 12:50
Arkadaşlar! Bizim burada kimseye karşı kişisel bir husumetimiz yok.Biz sadece gerçeklerin ortaya dökülmesine çalışıyoruz.Dünya Şeffaflık Örgütü var.(Transparency Agent)Bu örgütün düzenlediği Corruption perception index(Yozlaşma algılama indeksi) de Türkiye 4.2 puanla 61.sırada yer almakta.http://cpi.transparency.org/cpi2011/results/ 1.Yeni Zelanda,2.Danimarka.Biz burada ödenen kişisel bedellerin değil,ödenen toplumsal bedellerin üzerinde duruyoruz.En ağır bedelleri toplum ödüyor.Bu önemli...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%88 %13
Korkmaz
06 Şubat 2012 Pazartesi 12:28
Sayın Tokatlı;niyetim Halit Bey' i fütursuzca eleştirmek değil.Lütfen yorumlarıma bakın, bir tane dayanaktan yoksun yorum var mı? Bende canları pahasına ülke savunmasında kolu,bacağı kopmuş,şehit düşmüş, bedeni ruhi sağlığını kaybetmiş yada susmak zorunda kalan insanlara haksızlık yapıldığını düşünüyorum.Ara yolu bulalım.Halit Tunç, bir önceki yazısıyla ilgili yeni bilgiler ışığında bir açıklık getirsin.O, bölgede Fransız gaz.' ye kalvuzluk yaparken, ben dağda terörist kovalıyordum.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%88 %13
Piyangodan Vekil
06 Şubat 2012 Pazartesi 12:24
Bu başlığı çok seviyorum.Piyangodan vekil olmanın altyapısını bugünkü siyasi mekanizma sağlıyor. Emeksiz,hizmetsiz,hedesiz,ilkesiz, yaşamı boyunca 3 kitap okumamış, 3 kent dolaşmamış, basmış parayı,bulmuş torpili, Ankaraya kapağı atmaış. Ayda 15 bin tl maaş. araba,şoför danışman, bunlarada razıyız. Ofisleri aracı kurumlar gibi çalışır. İş takipçiliği yaparlar. Bütün sorun gerçek demokrasinin olmayışı. Halit Tunç'un önerdiği yapı olursa kimse piyangodan vekil olamayacak. Zeynep Hacıibrahimoğlu
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Halit Beye Haksızlık.
06 Şubat 2012 Pazartesi 12:14
Korkmaz bey, Halit Tunç'u yıllardan beri okutan,TV,Radyo yorumlarını dinleyen biri olarak son yorumlarınızın büyük bir haksızlık olduğunu düşünüyorum. Bu ülkenin kardeşliği ve barışı için gerçek anlamda bedel ödeyen, hemde çok ağır bedel ödeyen. canını ortaya koyan, bazı şer odaklarının hedefi olan, sayın Tunç'a sizin gibi kardeşlerimizin daha pozitif yaklaşmalarını bekliyoruz.(Hüsnü Tokatlı-İZ YAZ.DYS BŞK)
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%33 %67
demokrasi
06 Şubat 2012 Pazartesi 11:51
şu anda il başkanlıkları ve lçe başkanlıkları bazı insanların ve yöresel gurupların çıkar ve rant yeri olmuş mahalleye vekil getiriliyor partilere gönül verenler başka illerin insanlarını asımele ederek kendi yöresinin insanlrına gizli bir rant sağlamaya çalışılıyor
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Korkmaz
06 Şubat 2012 Pazartesi 11:42
Sayın Tunç, ABD işleyen dekomrasi endeksinde dünya ortalamasında 17. sıradadır.Nereden çıktı' ABD demokrasi kalesi' sözü? Türkiye daha bu klasmanda bile değil.özlemini duyduğunuz sistem ABd deki ayalet sistemimidir? Önerileriniz bilimsel temelden uzak.Zira jeopolitik ve sosyo kültürel durum analizi yapılmadan yöntem önerisi yapılmaz.Bu kuraldır.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Mustafa Terziahmetoğlu
06 Şubat 2012 Pazartesi 11:05
İl ve ilçe teşkilatlarından evvel zurnanın ilk deliklerine dikkat etmek gerek.Teşkilatlar siyasetin emekçileri.Siyaseti üretenler onlar.Devamlı fazla mesaiye kalan gerçek üreticiler.Patronların verdiği hammaddeyi mamul madde haline dönüştürenler.Patronlar önemli.Zurnanın ilk deliklerinden çıkan yozlaşma notaları önemli." Zaman Gazetesi'nin haberine göre, Adli Tıp'ta yapılan ilk incelemede, Oda TV davası sanıklarından Kozinoğlu'nun kalp krizinden ölmediği tespit edildi." Yüzleşelim mi?
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%83 %17
Korkmaz
06 Şubat 2012 Pazartesi 09:45
Yıllardır Kürt gençlerine devletin Kürt vatandaşları katlettiği ve geçen yazıda Halit Bey’ in anlattığı benzer hikayeleri anlattılar.Bu gün uyuyan aslan uyandı ve tek tek terör örgütünün gerçek yüzü deşifre edilmeye başlandı.Terör örgütünün binlerce insanı ajan yada işbirlikçi yaftası ile infaz ettiği, bazılarının ise organlarının, organ mafyasına sattığı deşifre oluyor.Halit Tunç bey yeni bahse girmeden önce özür dilemyi yada telafi edici bir yazı yazmayı düşünüyormusunuz?
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Korkmaz
06 Şubat 2012 Pazartesi 09:21
EDİTÖR NOTU: 500 karakteri aşan yorumlar, otomatik olarak silinir, bilginize...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
sancak
06 Şubat 2012 Pazartesi 01:00
Siyaset halkın uğraşısı olarak durmuyor.Ayrıca bu sorun sadece siyasetin sorunu olarak yaşanmıyor.İl başkanlıklarının kaldırılması yakın zamanda pek mümkün görünmüyor veya en azından liderler böyle birşeyi asla arzulamazlar.Çünkü halk ile aralarında perde olsun isterler
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Hamide Kunter
05 Şubat 2012 Pazar 21:41
Teşekkürler Tunç bey. İşte bu kadar
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%25 %75
Mustafa Terziahmetoğlu
05 Şubat 2012 Pazar 15:39
"*6 Ocak Cuma günkü Yeni Şafak Gazetesinde Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım için “TAV Bakanı” ifadesi kullanılıyor ve İDO ihalesini kazanan TAV adlı firmaya yasaya aykırı büyük menfaatler sağlandığı yazıyordu. Ulaştırma Bakanına dokunulabilir mi?" http://www.ilk-kursun.com/haber/92192 R.Serdaroğlu Liste kabarık.Siz muhalefet ile il ve ilçe başkanlıkları için işbirliği yapacaksanız önce kendi kapınızın önünü temizleyin.Hem muhalefete ne gerek var.Ezici çoğunluk siz de.KHK halleder.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Mustafa Terziahmetoğlu
05 Şubat 2012 Pazar 15:17
Sayın Gül;Sizin hakkınızda Türk Hazinesinin paralarını haksız yere partinize aktardığınız için açılmış dava var. Hani, Rahmetli Erbakan’ın 1 Trilyon lira ödemeye mahkum olduğu ve sonrasında takside bağlanan, Erbakan’ın cezasını affettiğiniz dava. Siz niçin yargılanmıyorsunuz? Başbakan hakkında da kalpazanlıktan-bilet sahteciliğine, ihaleye fesat karıştırmaktan-görevi kötüye kullanmaya kadar giden onlarca dava var. Başbakan’a dokunulabilir mi?http://www.ilk-kursun.com/haber/92192 R.Serdaroğlu
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Mustafa Terziahmetoğlu
05 Şubat 2012 Pazar 00:34
Kaşif Kozinoğlu Başbakan'ın 8 ayrı hesapta 800 milyon doları var dedi.http://www.focushaber.com/-erdogan-in-8-hesapta-800-milyon-dolari-var--h-88392.html S.Tunç dokunulmazlıkların kaldırılması ve şeffaf bir toplum oluşturulması yönünde bir makale yazsaydı kendisini tebrik ederdik.Kleptokrasinin yürürlükte olduğu bu idareyi eleştirseydi şapka çıkartırdık.O esrarı sattıran patronun peşinde değil satıcının yani sokaktaki çömezin peşinde.Buna kaleciyi ters köşeye yatırmak denir.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Mustafa Terziahmetoğlu
04 Şubat 2012 Cumartesi 21:54
Havanda su dövüyorsunuz.Atasözlerini takip ediniz.Balık baştan kokar.İmam yellenirse cemaat defi hacet eder.İl ve ilçe başkanları ile uğraşmak yerine önce şu dokunulmazlıkları hallediniz.Meclis'te bekleyen dosyalardan haberiniz var mı? Önce şu dokunulmazlıklar kalksın,ak ile kara meydana çıksın.Kimin ne olduğu ortaya çıkarsa il ve ilçe başkanları hizaya gelir.Var mı dokunulmazlıkları kaldırabilecek bir delikanlı?Sayın Tunç,iyi niyetli gözükse de dikkatleri başka bir yöne çekip Ankara'yı kolluyor
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
İlhan bey teşekkürler
04 Şubat 2012 Cumartesi 14:45
İlhan Pınar bey. ve Halit Tunç'un tespitleri harika. Biraz gayret,biraz mücadele ile bu yapı değişir. Sayın Tunç, bu konuya daha çok zaman ayırmalısın. Mesele çok önemli. (Suzan)
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%33 %67
İlhan Pınar
04 Şubat 2012 Cumartesi 12:43
Bu yapı kendi içinde patronaj (hamilik), kliyentalist (kollamacılık) ilişkisi üreten bir yapıdır. Teşkilatlar işçi bulma kurumu halinde çalışmaktadır. Ne parti politikası ne de programı kimsenin umurunda değildir. Siyasi parti yapıları partili yetiştirmek yerine ekmek kapısı olma özelliğini sürdürüyor. Yukarıdaki kavramlar için bu ülkede doktora tezleri hazırlanmıştır. Ama bu yapı bir türlü kırılamamaktadır.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
Puan verilmemiş
Sude Nur Korkmaz
04 Şubat 2012 Cumartesi 12:08
Halit bey, önemli bir tespit, lakin bunu bile anlauamıyoruz. Siyaset nehirini kirleten en çok İlden akan deredir. Siz bunu gören bir gazeteci olarak ilk işaret fişeğini fırlattınız. Bu yazınızla size olan saygım daha da arttı. Allah yardımcınız olsun.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
ümit aydın
04 Şubat 2012 Cumartesi 10:42
toplum olarak anlama ozulumuyuz yosa okuduğumuzu ıstedığımız sekılde mı anlamak ıstıyoruz.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%50 %50
KORKMA SÖZNMEZ BU ŞAFAKLARDAN
03 Şubat 2012 Cuma 17:52
KORKMAZ BEY... BEN YANILIYORMUYUM ACABA "SİZ BİRŞEYLERDEN ÇOK KORKUYORSUNUZ" BU KORKUNUN ÜRÜNÜ OLARAKTA SÜREKLİ HALİT TUNÇ'A SALDIRIYORSUN. BU YAZIYA BİLE KUŞKUYLA,KORKUYLA BAKIYORSUNUZ...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Korkmaz
03 Şubat 2012 Cuma 17:17
Bensize bir ip ucu verim ekümenlik konusunda patrik ile anlaşma sağlanmadan kimse gelemez.O da biraz sıkıyor şimdilik ama adımlar atılmıyor değil.Kadınların başını rahibeler misali bağlayanların arkasını hâlâ göremediniz mi?
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%67 %33
Korkmaz
03 Şubat 2012 Cuma 17:15
Ersoy Bey şunu merak ediyormusunuz; Gülen hakkında hiç bir yakalama yada devam eden bir dava yok.Bu zat neden hâlâ gelmiyor? Yine Gülen'in kitaplarındaki kapaklara bir bakın neyi çağrıştırıyor?Tunç bey her zaman olduğı gibi maksatlı bir makale kaleme almış:şimdilik o makaleye dokunmuyorum.Ama sizde bu soruların cevabını bir düşün.Saygımla
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%71 %29
Aydın Serdar Kuru
03 Şubat 2012 Cuma 17:12
EDİTÖR NOTU: 500 karakteri geçen yorumlar, sistemimiz tarafından otomatik olarak silinmektedir, bilginize...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
Ersoy bey....
03 Şubat 2012 Cuma 17:08
yazyı bir kez daha okuyun.Tam tersi savunuluyor.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%100
ERSOY ULUÇAY
03 Şubat 2012 Cuma 16:27
Bu yazıyı kazıyınca altından şu çıkıyor. Bütün siyasi organizasyonları kapatın, hepsi cemaate bağlansın. Fethullah Ayetullah olsun, Devlet Başkanı Tayyip olsun.
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%56 %44
Ak Gençlik
03 Şubat 2012 Cuma 13:31
Tunç abi doğruyu söylüyorsun. doğruları yazıyorsun. Bugün ilçe ve il teşkilatlarında kümelenenlerin tek hedefi var. Bürokrasyi kullanmaktır. Buda çok şeydir. Ağabyimize saygılar sunuyoruz. AK GENÇLİK İZMİR GRUBU
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%40 %60
UMIT AYDIN
03 Şubat 2012 Cuma 13:12
DEVAMI: HUKUMETI NASIL KI TURKIYEDE BIR COK KALICI COZUMLER BULDUYSA BUNA DA BIR COZUM BULACKTIR. AMERIKA VAR OLAN SISTEMIN TURKIYDE VAR OLABILMESI ICIN ZAMANA IHTIYACIN VAR OLDUĞUNU DUSUNUYORUM.YILLARIN PISLIĞINI PIS SIYASETINI BIR ANDA TEMZILEMEK ZOR OLSA GEREK
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%25 %75
umıt aydın
03 Şubat 2012 Cuma 13:10
DEVAMI:YONETICILERIDIR. BEN BUNUN ILE ALAKALI BIR COK ORNEK VEREBILIRIM.KOTUYE KULLANAN YOKMU TABIKI VAR HANGISI COĞUNLUKDA TABIKI KOTUYE KULLANANLAR COĞUNLUKDA DIYEBILIRIM.BIRDE YILLARDIR ALISAGELMIS ESKI SIYASETCILERIN VAR OLMA SEBEBIDIR BENCE BU BEN HER ZAMAN SOYLUYORUM IKI TUR SIYASETCI VARDIR BIR PARTISNI IKTIDAR ETMEK ISTEYEN IKI PARTI ICINDE IKTIDAR OLAMAK ISTEYENLER PARTISNI IKTIDAR ETMEK ISTEYNLER ALLAH RIZASI IÇIN BU ISI YAPAR VE IS TAKIPCILIĞI VS YAPAMAZLAR KALDIKI AK PARTI HUKUMETI
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%25 %75
UMIT AYDIN
03 Şubat 2012 Cuma 13:06
HALIT ABI ONCELILE FIKIRLERINE KATILIYORUM. ANCAK TESKILATLANMLAR HER SIYASI PARTININ VAZ GECILMEZ GERCEKLERIDIR CUNKU GENEL MERKEZININ BILDIRIMLERINI HALK ILE KUCAKLASMASINI TESKILATLANMADA USTTEN ALDIĞI GOREVI MAHALLE TESKILATINA ILETEN MERCII ILÇE TESKILATLARIDIR.SIZIN DEDIKLERINIZ OLUMASUZ TARAFI FYADALI OLAN TARAFI DA VAR ORNEĞIN NORNMAL BIR VATANDASIN BUROKASIDE TAKILAN ISNI DAHA KOLAYN COZME YOLU ILCE TESKILATLARIDIR.BUROKASININ YANLISINI DIREK GENEK MERKEZE ILETEN ILÇE YONETICELERIDIR
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%33 %67
Teşekkürler
03 Şubat 2012 Cuma 11:10
Aydın olmanın,geleceği görmenin sorumluluğu budur işte. İl Başkanlığı sistemi iflas etmiştir. Yine KRAL ÇIPLAK dediniz. Sizi Kutlarım. Seval Mersinli/SENKOM Genel Koordinatörü
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%80 %20
Tebrikler...
03 Şubat 2012 Cuma 11:03
Halit Bey, teşhisiniz çok doğru, il başkanlığı, ilçe başkanlığı kavramları sadece Türk demokrasisine özgüdür. Bu yapılanmaların sadece parti içi çıkarlar, ihale takipleri, adam kayırmalar, memur atamalarıyla ilgilendiği de bir gerçektir. Buna yalan diyenin çıkacağını pek zannetmiyorum...
Katılıyorum  Katılmıyorum  
%71 %29

 Yazarın Diğer Yazıları
 
 
Sayın Bakan Yıldırım'a açık çağrı
EXPO 2020… İzmir bu hedefe kilitlendi. Dünyanın en büyük ...
 

 
Berhan ŞİMŞEK
 
'Bizi artık Atatürk bile kurtaramaz!'

 
Sıtkı KÜRÜM
 
Erkek ıslah evi açmayı düşünüyorum

 
Bülent AKGERMAN
 
İzmir pasta fırınından ekmek çıkartıyor!

 
Mehmet Ali Çalkaya
 
Yönetmeye değil halkı örgütlemeye geldim

 
Suavi YARDIMOĞLU
 
Normal…

 
Adnan ÖZBAĞCI
 
Şiddet toplumuna doğru

 
Nüvit TOKDEMİR
 
Akhisar'dan Süper Lig'e merhaba...
Radyo Pause - Tıkla Dinle
   Günün tüm haberleri   |   Giriş sayfam yap   |   Favorilere ekle   |   Künye   |   İletişim   |   Sitene haber ekle   |   RSS
© egedesonsoz.com Tüm hakları saklıdır.
Smyrna Basın Yayın Gazetecilik ve Ajans Hizmetleri Ltd. Şti.
Şair Eşref Bulvarı Emlak Kredi Blokları B Blok No: 102  K:2 D:6 Alsancak 35220 İzmir / Telefon : (232) 463 77 76