HABERLER>YEREL YÖNETİMLER
4 Kasım 2020 Çarşamba - 16:35

Başkan Soyer duyurdu: Hilton depremzedelere açılıyor

Düzenlenen basın toplantısında konuşan İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, "Bizler 662 haneye Büyükşehir'in olanakları ile kafasını sokacak yer hedefliyoruz. Hilton Oteli var, Büyükşehir'in yüzde 27 hissesi bulunuyor. Biz burada büyük ortakla da görüşme gerçekleştirdik. 380 odanın tamamını depremzedelere açıyoruz. Bizim Uzundere'de 4 bloğumuz var. Her birinde 56 daire var. Bunları hemen yarın açabilecek durumdayız. Toplamda 224 konutu da bu 380'in üzerine ilave edeceğiz" ifadelerini kullandı.

Oktay GÜÇTEKİN / EGEDESONSÖZ - İzmir'de yaşanan 6.6'lık deprem sonrası Bayraklı'da birçok bina yıkılırken, çok sayıda konut ise kullanılmaz hale geldi. İzmir Büyükşehir Belediyesi ve AFAD, İzmir'in çeşitli bölgelerinde çadır kentler kurarken, İzmir Büyükşehir Belediyesi'nden örnek bir adım geldi.

İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin yüzde 27 hissedarı olduğu Hilton'u ve Uzundere'de yapımını tamamladığı konutları depremzedelerin kullanımına açacaklarını ifade eden İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, Uzundere konutlarında vatandaşların ihtiyacı olabilecek bazı ekipmanları da Büyükşehir olarak kendilerinin karşılayacaklarını söyledi. Soyer ayrıca Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde (TBMM) yer alan milletvekillerine de bir aileye sahip çıkma çağrısında bulundu.

OLAĞANÜSTÜ BİR HİZMET VAR
Tüm Türkiye'den gelen destekler için teşekkür ettiğini belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, "8 bin 533 personelimiz sahada her türlü çalışmayı sergilemek için büyük çaba gösteriyor. Bugün itibariyle 253 seyyar tuvalet, 3 çamaşırhane de depremzedelerin hizmetinde. Eşrefpaşa Hastanemizin çalışanları çadır yaşam alanlarında vatandaşlarımızın sağlık kontrollerini yapmaya devam ediyor. Bu sabah erken saatlerde hem enkaz hem de çadır alanlarını gezdim. Olağanüstü bir hizmet var ortada. Çadırda yaşayan tüm vatandaşlarımızın ihtiyaçlarını giderecek bir hizmet var. Neredeyse festival havasında bir ortam var. Türkiye'nin her yerinden gelen destek için herkese çok teşekkür ediyorum" ifadelerini kullandı.

"HİLTON VE UZUNDERE KONUTLARINI DEPREMZEDELERE AÇACAĞIZ"
İzmir Büyükşehir Belediyesi'nin ortağı olarak bulunduğu Hilton ve Uzundere konutlarının depremzedelere açılacağını belirten İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Tunç Soyer, "Halkın Bakkalı üzerinden alınan erzak paketlerinin tutarı da 13 milyon TL'ye ulaştı. Sadece 81 ilden değil dünyanın çeşitli kıtalarında 340 farklı tespitler alıyoruz. Kira desteği için 10 milyon TL ulaşmış durumda. Bu da bin 100 hanenin 5 aylık kirasını ödeyecek duruma gelmiş durumdayız. Buraya muazzam bir katılım var. Bizler böyle bir büyük rakama ulaşacağını düşünmemiştik. Bunun için herkese teşekkür ediyoruz.  Burada yapmış olduğumuz çalışmalarda da 2 bin TL ye kadar indirmiştik kira yardımını, burada ulaştığımız rakam bin 100 hanenin başını sokacak bir yuva bulduğu anlama geliyor. Bu sabah Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile yaptığımız toplantıda acil yıkılma kararı alınan 3 bin 680 hane var. Yani bunların evi yok ya yıkılmış ya da yıkılması gerekiyor. Bizim hedefimiz bu 3 bin 680 hanedir. Bizim 4 mahallemizde çok büyük tahribat oldu. Buradaki hasar tespit alanları yüzde 85-90 oranında tamamlanmış durumda. Bizim hedefiz kısacası 4 bin ailedir. Bizler 662 haneye de Büyükşehir'in olanakları ile kafasını sokacak yer hedefliyoruz. Hilton denilen bir yer var ve orada Büyükşehir'in yüzde 27 hissesi var ve büyük ortakla da görüştük 380 odanın tamamını depremzedelere açıyoruz. Bizim Uzundere'de 4 bloğumuz var. Her birinde 56 daire var bunları hemen yarın açabilecek durumdayız. Toplamda 224 konutu da bu 380'in üzerine ilave edeceğiz. Gaziemir eski semt merkezi alanında da 58 yaşam alanını da deprem zedeler için kullanacağız. Bununla da en az bin 100 aile için kira bedelini garanti altına almış durumdayız, kısacası bin 162 hanemiz için bugün itibari ile yaşam alanı sunabilecek durumdayız. Sizlerin aracılığınız ile hem bakanlığımıza hem de AFAD'a rica ediyoruz. Onlar isimleri verirse hemen o isimleri yerleştirmeye başlayacağız. Biz Uzundere konutlarında çamaşır makinesi buzdolabı, ocak, karyola ve yatak ihtiyaçlarını biz temin edeceğiz. Biz bin 172 hanemiz için yarından itibaren bu imkanları devreye sokacak durumdayız" dedi.

HER BİR MİLLETVEKİLİ BİR AİLEYE SAHİP ÇIKSINLAR
TBMM'de bulunan milletvekillerine de çağrıda bulunan Başkan Soyer, "Hedefimiz bugün 2 bin küsur çadırda hayatını sürdüren vatandaşlarımızın tamamını çadırdan kurtarıp başlarını sokacak yuvalarına kavuşturmak. Bu geri kalan vatandaşlarımızı kış başlamadan yeni yuvalarına kavuşturacağız. Yıkılmış binalarda önceliği apartman görevlileri olanlara öncelik vermek istiyoruz. Toplanan paralara el konacak mı kaygısı var. Biz burada parayı belediye olarak alamıyoruz, biz gücü olanla parayı buluşturuyoruz. Yani ortada el konacak para yok, engellenecek para da yok. Biz gücü olan vatandaşlarımızın yüreğine seslendik ve bunları depremzedelere aktarıyoruz. Taşıdığımız ve taşıyacağımız konutlara buralarda eksper arkadaşlarımız denetimlerini yaptılar ve deprem konusunda herhangi bir sorun yoktur. Güven içinde binalara taşınabildiler. Bu kampanyayı büyütmekten başka çaremiz yok. Zamana karşı yarışıyoruz. Yıkılmış ve yıkılmak üzere olan 4 bin hanenin karşılığını bulmak zorundayız. Tüm milletvekillerine sesleniyorum. Her bir milletvekili bir aileye sahip çıksınlar. Milletvekilleri haricinde ise tüm Türkiye'ye sesleniyorum. Vatandaşlarımızı mağdur bırakmasınlar. Bu konuyu meclisimize getireceğiz ve buna inanıyoruz ki oy birliği ile karar alınacaktır. Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızın başkanlığında yürüttüğümüz çalışmalarda herkes bir tarafından tutmaya çalışıyor. Bizde Büyükşehir olarak elimizden geleni yapıyoruz. Biz bakanlığın açıkladığı konular gerçekleşene kadar o süreçteki sorunu gidermek amacıyla çalışıyoruz" ifadelerini kullandı.

Depremzedeler için Bergama Belediyesi’nden stant

Seferihisar'da inşaatlara beton dökümü durduruldu