HABERLER>POLİTİKA
24 Mart 2018 Cumartesi - 16:08

Bakan Arslan'dan İzmir raporu: Çandarlı Otoyolu için müjde, Körfez Geçiş'te 'imar' hamlesi!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, bir dizi incelemelerde bulunmak ve partisinin Bornova ilçe kongresine katılmak üzere İzmir'e geldi. Bakan Ahmet Arslan, havalimanı apronundaki incelemelerden sonra yatırımlarla ilgili açıklamalarda bulundu.

Bakan Arslan dan İzmir raporu: Çandarlı Otoyolu için müjde, Körfez Geçiş te  imar  hamlesi!

İzmir'e gelen Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan'ı Adnan Menderes Havalima'nında Ak Parti milletvekilleri, İzmir Valisi Erol Ayyıldız, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı CHP'li Aziz Kocaoğlu, Ak Parti İzmir İl Başkanı Aydın Şengül, bürokratlar ve partililer karşıladı. Bakan Ahmet Arslan, kentteki ilk incelemesini Adnan Menderes Havalimanı'nda yaptı. Burada ilave apron ve taksi yolu genişletme çalışmalarını inceledikten sonra açıklamada bulundu. İzmir Adnan Menderes Havalimanı'nın kapasitesinin artırılmasının İzmirlilere hizmet etmek adına önemli bir çalışma olduğunu ve çalışmaların gayet güzel gittiğini söyleyen Bakan Ahmet Arslan, "İzmir'in sıcak iklimi, kışın da çalışmaya izin veriyor. Havalimanı 1987 yılında yapıldı. O zamanki toplam sahası 8 milyon 230 bin metrekareydi. 2006'da yaptığımız ilave dış hatlar terminalini 125 milyon euroluk harcama yaparak hizmete verdik. 2014'te dış hatlar terminalini yaklaşık 250 milyon euro yatırımla gerçekleştirdik. İç ve dış hatlar terminalinin büyüklüğü 310 bin metrekare, 108 bin metrekaresi dış hatlar olmak üzere" dedi.

20 MİLYON YOLCUYA HİTAP EDİYORUZ
Havalimanı iç hatlar terminalinin önceki kapasitesinin yılda 1.5 milyon yolcu olduğunu vurgulayan Bakana Arslan, "Bugün ise 20 milyon yolcuya hitap edecek bir iç hatlar terminali hizmet veriyor. Aynı şekilde yılda 4 milyon yolcuya hizmet eden dış hatlar terminali var iken, şimdi yılda 10 milyon yolcuya hizmet edebilir hale geldi. Bu da uzunca süre yeterliliğini koruyacağı, ihtiyaca cevap verebileceği anlamına geliyor. Şu anda apronumuz 180 bin metrekareden 339 bin metrekareye çıkarılmış oldu. Bu yaklaşık 2 katı demek. 21 uçak park kapasitesine sahip iken, bugün itibariyle 37 uçak park kapasitesine sahip. Apron, taksi yollarıyla birlikte alan 716 bin metrekareye çıkmış olacak ve aynı anda 58 uçağı park edebilir duruma gelmiş olacağız. İç hatlar terminali yılda 20 milyon yolcuya hizmet edebiliyor. 83 bin metrekare terminal binasına ait otopark var. Bu da 2 bin 523 aracın aynı anda park edebilmesi anlamına geliyor" diye konuştu.

Dış hatlarda da yolcu kapasitesinin yılda 10 milyon kişi, terminale ait otoparkın 69 bin metrekare olduğunu anlatan Arslan, "Yapımı devam eden ihale aşamasında işler var. Bu işlerin bedeli de 100 milyon liranın üstünde. İlave apron, ilave taksi yolu da 71 milyona ihale edilmiş durumda. Yüzde 45 fiziki gerçekleşme sağlandı. İşler tamamen rayına oturmuş durumda, bu çalışma hızıyla 17 Temmuz'da bu apronu ve ilave taksi yollarını hizmete sunmuş olacağız. İzmir ve İzmirlilerin ihtiyacını görmek adına Adnan Menderes Havalimanı'nı her gün büyütüyoruz" dedi.

ALAÇATI HAVALİMANI 20 NİSAN'DA
Çeşme Alaçatı Havalimanı'yla genel havacılığa hizmet edecek ikinci bir havalimanı kazandırmayı planladıklarını da söyleyen Ahmet Arslan, "Çeşme Alaçatı civarında hem özel jetleri ağırlayabileceğimiz, hem eğitim uçuşlarını ayarlayabileceğimiz ve charter seferlere hizmet verecek bir havalimanı yapacağız. İhale sürecini başlattık. 20 Nisan tarihi itibarıyla yap- işlet- devret modeliyle yaptığımız Çeşme Alaçatı Havalimanı'nın ihale tekliflerini almış olacağız. 25 yıl işletme şartıyla 24 ayda yapım süresi olmak üzere ihale kriterimiz var. Yap- işlet- devret metoduyla kim alırsa, cirodan pay ayırmak suretiyle İzmirliler'e, Çeşmeliler'e, o bölgeye gelenlere hizmet verecek" diye konuştu.

VALİLİĞİ ZİYARET ETTİ
Adnan Menderes Havalimanı'ndaki programının ardından İzmir Valisi Erol Ayyıldız'ı makamında ziyaret eden Bakan Ahmet Arslan, burada yaptığı konuşmada şunları söyledi:
"İzmir'e son 15 yılda 405 kilometrenin üzerinde bölünmüş yol ilave ettik. 15 yılda İzmir'de 14 milyarın üzerinde harcama yapmış durumdayız. Bakanlık olarak Konak Tüneli'ni yaptık. 40 milyona yakın araç geçmiş durumda. İzmir Çevre Yolu da İzmirlilerin hayatını kolaylaştırması, trafiğini kolaylaştırma açısından önemliydi. Günde 100 binin üzerinde araç kullanıyor. Yeni bir çevre yolu yapabilir miyiz, bunu konuşur hale geldik. Sadece Karayolları Genel Müdürlüğünün İzmir'de devam eden 26 projesi var. İzmir ve çevresindeki otoyol projeleri hızla devam ediyor. Sanayinin ve turizmin önemli bir şehri olan İzmir'e hizmete devam edeceğiz. Torbalı-Kiraz yolunu 92 kilometre bölünmüş yol sıcak asfalt haline getiriyoruz. Selçuk-Ortaklar- Aydın bölünmüş yol sıcak asfalt haline gelecek. İzmir'den Menemen arasını sıcak asfalt haline getiriyoruz. Bergama çevre yolu 7.3 kilometre, bitiriyoruz. Seferihisar-Selçuk bölümündeki 86 kilometre bölünmüş yol sıcak asfalt haline getirmesi içini çalışmalar sürüyor. Belevi-Tire yolu 27 kilometre, bu yolun sıcak asfalt haline getirilmesi için süreçler bitti.

ÇANDARLI OTOYOLU 2020'DE
İzmir-Manisa Sabuncubeli Tüneli'nde de bağlantı yollarının bitirilmesi önemli. İşler güzel gidiyor, o zamanda söz verdiğimizi gibi 9 Eylül'de bitirip İzmirlilerin hizmetine sunmuş olacağız. İzmir-İstanbul Otoyolu'nun 26 kilometresini açtık. Proje çift taraflı başladı. İnsanlarımız Bornova viyadüğünü kullanıp seyirde sürüş konforu yaşıyorlar. Bu yıl Saruhanlı'ya kadar 50 kilometrelik bölümü bitireceğiz, 76 kilometrelik kısmı hizmet verecek. Önümüzdeki yıl da tamamen bitireceğiz. Menemen- Çandarlı otoyol ihalesini yaptık, temelini attık. İşler güzel ilerliyor. 2021'de bitmesi öngörülüyor, ancak 2020 yılında bitirmeyi planlıyoruz. Bittiği zamana ağır vasıta trafiğinden kurtulunmuş olunacak"

KÖRFEZ GEÇİŞ'TE SON DURUM
İnciraltı Körfez Geçişi Projesi'ne de değinen Bakan Arslan, "Her iki yaka arasındaki trafiği ring haline getirmemiz gerekiyor. Sayın Başbakanımızın başlattığı Körfez Geçişi'nin dünyada örneği var. Çok güzel bir proje olacak. İzmir'in görünümüne değer katacak. ÇED süreçlerini bitirdik, kısa sürede imar sürecini de bitireceğiz. İzmir'de yerel paydaşlarımızın da gerekli çalışmaları yapmasıyla birlikte bu sene içinde yap- işlet- devret modeliyle ihale etmek istiyoruz. Ülkenin prestij projelerinden biri olacak" şeklinde konuştu.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, sözlerinini sonunda ise, "Her kim hizmet sorumluluğu almış olursa olsun, çözümün paydaşı olsun. Çözümü geciktiren olmasın lütfen. Böyle olursa izmire izmirlilere hizmet etme isteğimizi yerine getirmiş oluruz" dedi.

KAĞIT ÜZERİNDE GÖREV DEVREDİLİYOR, AK PARTİ’DE DEVİR YOK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, AK Parti İzmir İl Başkanı Aydın Şengül’ü makamında ziyaret etti.

Bakan Arslan, İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu’nun, İl Başkanı Şengül’e verdiği dosya hakkında konuştu.

İzmir’in bekleyen projelerinin ve sıkıntılarının yer aldığı dosyanın kendisine ulaşmasıyla ilgili konuşan Bakan Arslan, detaylı bilgilendirmeyi Bornova İlçe Kongresi’nde yapacağını söyledi. Arslan, “İlçe kongrelerimiz başladı. Bornova’da hem ilçe kongremizi yapacağız. Hem de hizmet bayrağını devreden arkadaşlara teşekkür edeceğiz. Bir şartla. Kağıt üzerinde devretmiş oluyorlar. AK Parti’de devir yok. Koşturmaca devam edecek. Hiç şüpheniz olmasın AK Parti 15 yıldır ülkede ve dünyada çok ciddi hizmetlere imza atıyor. Bu hizmet kervanının nasıl arttığını yaşayarak görüyoruz. Ama şüpheniz olmasın Türkiye’nin bu dik duruşunun hakkını dünya teslim ediyor. Bakmayın siz öyle garip laflara. Hiç kulak asmayın. Dünya Türkiye liderinin sözünün ne kadar geçtiğini yaşayarak görüyor. Mazlumlar da Türkiye’nin onların sesi olduğunu, baba ocağı ve ana ocağı gibi sarmalayacak bir yer olduğunu biliyor. Marifet iltifata tabidir. Bir teşekkür, tebrik varsa onu asli sahiplerine aktarmak boynumuzun borcu” açıklamasında bulundu.

16 NİSAN BÜYÜK FIRSATTI
Arslan, “15 yıldır, 12 seçimde peş peşe AK Parti’yi bu kadar destekleyip, hizmet etmesini sağladığını, cumhurbaşkanımızın elini güçlü kıldığınız için teşekkür ediyoruz. 2002 ve öncesini yaşamış, sıkıntılı dönemleri bilenler arkamızda durdunuz. Ülkemiz 3 kat büyüdü. Sakın ha bize 3 kat yeter demeyin. Dünya ileri yürüyor, bizim de yürümemiz lazım. Yeter dediğimiz gün bizi tekmeleyerek merdivenlerden düşürmek isteyenler o kadar çok ki. Geldiğimiz yer güzel. Biz ilerlemezsek birileri bize tekme vuracak ve biz de 3 basamak önceki yere gideceğiz. Kafamız yarılacak ve başlangıçtaki noktaya hasarla gitmiş olacağız. 16 Nisan büyük fırsattı. Allah cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminin yolunu açanlardan razı olsun.  2019’da büyük sonuçlar almamız lazım. Bu bizim boynumuzun borcu. İzmir’de birçok il başkanı tanıdım. Görev verildi. Sürem bitti, kenarda oturayım demek yok. Her zaman görevdeymiş gibi çalışacağız. Gevşemememiz gerekir” diye konuştu.

TALEPLERİN BÜYÜK ÇOĞUNLUĞU ULAŞTIRMA BAKANLIĞI’YLA İLGİLİ
İl Başkanı Aydın Şengül, nezaket ziyaretinde konuştu ve “İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Aziz Kocaoğlu bize bir dosya vermişti. Hükümet ve bakanlıklar noktasında bizden katkı beklemişti. Biz de kendisine bir dosya vermiştik. Başbakanımıza dosyayı verdik. Taleplerin büyük çoğunluğu Ulaştırma Bakanlığı’yla ilgiliydi. Bakanımız kendisi söz verdi ve kongremize katılma kararı aldı” dedi. BAKAN ARSLAN'DAN KONGREDE 'DOSYA' RAPORU
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan AK Parti İl Başakanlığı ziyaretinin ardından Bornova İlçe Kongresi’ne geçti. Bakan Arslan burada adeta rapor sundu ve şunları söyledi:;
İzmir’e yaptığımız yatırım 45 milyarı geçti. Sadece bizim bakanlığımızın 14 milyara varan projesi var. Biz diğer 80 ilimize hizmet ettiğimiz gibi İzmir’e de hizmet ediyoruz. Bunları yerine getirirken milletvekillerimizin Ankara İzmir arasında köprü görevi görüp koşturmasını çok önemsiyoruz. İşlerin önünün açılması lazım. Yerel yönetimlerin de projeleri mahkemeye götüren değil süreçleri çözen olması lazım. Bu düşünceyle hareket eden herkesin ama herkesin başımızın üstünde yeri var. O zaman her şartta her platformda her türlü desteği veririz. Böyle baktığımız ve çalıştığımız için 15 yıldır oyumuzu her seferinde arttırıyoruz. İzmirlilerin hizmetinde olmak adına çok proje yaptık yapmaya devam ediyoruz. Sayın cumhurbaşkanımızın liderliğinde İzmir ile ilgili ortaya koyduğumuz projeleri tek tek gerçekleştirip bitiriyoruz. Karayollarında devam eden projelerin değeri 4 milyar. 26 projemiz devam ediyor İzmir’de. Körfez Geçişi’ni ekleyeceğiz. Herkese rağmen gerçekleştireceğiz. O proje İzmirlilerin yaşam standardını arttıracak. İzmir İstanbul otoyolu İzmir ve Türkiye için önemli. 26 kilometre bitmişti, bu yıl 56 kilometre de bitecek. İzmir, Manisa, Balıkesir, Bursa, Yalova, Kocaeli ve İstanbul ile komşu olacak. 3 saatte gidebileceksiniz. Aliağa Çandarlı yolunu başlattık, kısa sürede bitireceğiz. İzmir-Aydın otoyolu hizmet ediyor ama yetmez diyoruz. İhalesini başlattık 21 Haziran’da teklifleri alıyoruz, sonra onu Antalya ile bağlamış olacağız. Yüksek hızlı tren sözümüz vardı. Sivas’tan Erzurum, Erzincan ve Kars’a kadar yapacağız. İzmir Kars’a kadar hızlı trenle gidebilir hale gelecek. İZBAN projesi var. İzmirlinin hayatı kolaylaşsın diye demiryollarının projesini aldık. Belediye ile şirket kurup İZBAN ile İzmirliye hizmet eder olduk. Geçen yıl 8 Eylül’de Selçuk Torbalı arasını açtık. 136 kilometreye geçti. O da yetmez dedik. Bergama’ya uzatacağız demiştik, ihalesini başlattık. Onu da bugünlerde başlatıyoruz. Selçuk’tan Torbalı’dan 186 kilometre İZBAN’ı kullanacak İzmirliler. Sefer aralığını 6 dakikaya düşürdük. Bu çok önemli bir hizmet. İnşallah daha da geliştirerek hızlandırarak raylı sistem adında sıkıntı bırakmayacağız. 4 buçuk kilometre uzunluğunda Halkapınar ve Otogar arası metro yapacağız demiştik. Bakanlar kurulu kararı çıkacak. Bakanlık olarak onu biz yapacağız. Sadece bu proje 2 milyar. Alsancak Limanı ile birlikte özelleştirme idaresine devrediyoruz. Onun ihalesini de bugünlerde başlatıyoruz. Adnan Menderes Havalimanı’nın büyüteceğiz sözünü yerine getireceğiz. 20 milyon kişiye iç hatlar dış hatlar 10 milyon kişiye hizmet ediyor. İkinci havalimanı sözü vardı. Çeşme Alaçatı Havalimanı 20 Nisan’da inşallah tekliflerini alıyoruz. O da İzmirlilere hayırlı uğurlu olsun. İstanbul’a THY ile uçuyoruz ama Ankara’ya da THY ile uçmak istiyoruz diyorlardı. THY ile anlaştık. Eylül ayından itibaren Ankara’ya THY de uçacak. Hayırlı uğurlu olsun. 9 Eylül İzmir’in kurtuluş günü. Başlatalım o tarihte dedik. İzmirliler inşallah Ankara’ya da THY uçaklarıyla uçabilir hale gelecekler. (DHA, Haber Merkezi)

MHP'de beklenen o liste açıklandı

FETÖ'nün şantaj arşivi ele geçirildi
YORUMLAR
Toplam 26 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen 1 yorum var.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.

Ercan 25 Mart 2018 Pazar 12:22

Yap işlet devretler bu millete atılan en büyük kazıktır.Ozel sektörüde çok büyük döviz borcuna soktuğu gibi bir çoğuna kredi bulmaları için hazine garantisi verilmek zorunda kalınıyor.Peki ben burdan bakana soruyorum.Bu projelerin yapılması için dünyanın en yüksek faizli kredilerini kullanmak ülke ekonomisine derin yaralar açmaz mi.Bu zihniyet osmanlı imparatorluğunu borçlarını ödeyemez hale getirip batırmadı mi.Biz borçlanmıyoruz diyorsunuz sonra borca kefil oluyorsunuz Kefil olmak borca ortak olmak değil mi.Yuksek geçiş garantileri vererek hazineye ve millete bir yük daha neden bindiriyorsunuz sayin bakan.Dolar dört avro 5 liraya dayandı.Akaryatik rakamları aldı başını gitti.Cari açık rekor kırarken insanları toplu taşımaya yönlendirecek projeler geliştiriceginize ulke ekonomisine büyük yük getiren dışarıya bağımlı petrol ithalatını arttircak insanların araba kullanmasını teşvik edecek projelerle nereye varmak istediğinizi bir açıklarsanız sevineceğiz

Ali Cengiz Kurt 25 Mart 2018 Pazar 10:44

İzmirliler'e hizmet etmek istiyorsanız OHAL i kaldırın.Adaleti siyasetten bağımsız hale getirin medyadan elinizi çekin.STK larla oynamayın.Namuslu oy çalmasan oy hırsızlığı yapmadan seçim yapın.Biz başka bir şey i,stemeyiz.

Yorumu oyla      10      5
Rıza 25 Mart 2018 Pazar 09:47

Hükümet İzmire el atmasa güzelim şehir elden gidecek ,yaşanacak şehir yaşanamaz hale geldi trafik büyük sorunda alt yapı hiç değinmiyolar yağmur yağıınca sular gidecek yer bulamıyor.

Filiz Yurtseven 25 Mart 2018 Pazar 04:29

Sayın bakan Harmandalı çöplüğünü bile kaldıramadı uz ne yolundan bahsediyorsun uz.

volkan nicolas 25 Mart 2018 Pazar 01:57

kaç defa yazıcaz artık otogar metro!!! ankaradan gelen hızlı tren menemende son buluyo bunlar hala kemalpaşa diyolar kımsenın kımseden haberi yok

Izban 25 Mart 2018 Pazar 01:20

Izban' da sefer aralığı ne ara 6 dakika oldu ? Bakan 6 dakikaya indirdik demiş.

Zeynep 25 Mart 2018 Pazar 01:16

Körfez Geçiş planı gerçekleşirse Izmire çok şey katar.Bir an evvel umutları bitmek üzere olan incirliraltili halkı olarakta yeni umutlarla bekleyiş içindeyiz.Devletimize ve bakanlarimiza güveniyoruz.

Nihat GÜVEN 24 Mart 2018 Cumartesi 23:14

Havaalanı ulaşımı ile bir sorun görmüyorum. Siz asıl otogar bağlantısı bittiğinde metronun önemi herhalde o zaman ortaya çıkar diye düşünüyorum.

İzmirli 24 Mart 2018 Cumartesi 23:12

Yap işlet devret adı altında yapılan projelere devlet üstüne tekrar para veriyor :) sözde hazineden tek kuruş çıkmadan yapılan projeler.

İzmirli 24 Mart 2018 Cumartesi 22:55

Sayın bakanım İzmir Aydın yolu 18 yıl oldu ne zaman ücretsiz olacak ? Kaç yıl geçmesi lazım kendini çoktan amorti etmiştir. Bırakın artık gariban vatandaş da ücretsiz geçsin.

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
MHP'de beklenen o liste açıklandı
MHP'de kurultayın ardından Başkanlık Divanı'na giren 7 isim belli oldu.
CHP’li Sertel'den Bakan'a 'sağlık'lı sorular
CHP İzmir Milletvekili Atilla Sertel, İzmir’in Bornova İlçesi’nde inşa ...
Başkan Bakıcı'dan kongre yorumu: Hizmetimize, işimize bakarız!
AK Parti Selçuk’ta Yeşilçimen, kongrede Başterzi’ye mağlup olarak 9 yıldır ...

Bakandan açıklama: Adam aldı götürdü!
Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Ahmet Eşref Fakıbaba, "Çiftlik Bank konusunda ...
Erdoğan, Afrin'de etkisiz hale getirilen terörist sayısını açıkladı
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, AK Parti Beyoğlu Kongresi'nde konuşma ...
AK Parti İzmir'de hafta sonu sandık mesaisi: O ilçede çift adaylı seçim!
İzmir'de 10 ilçede kongrelerini tamamlayan AK Parti'yi hafta sonu da yoğun ...

CHP İzmir’in patronu rotayı Küçük Menderes’e kırdı: Mesai arası imza desteği
İl Başkanı Yücel, ilçe ziyaretlerine 7’nci gününde devam etti. Kentin ...
Başkan Şengül geçmişi hatırlattı: Gözyaşlarını tutamadı!
AK Parti İzmir İl Başkanı Aydın Şengül, Selçuk kongresinde yaptığı konuşmada, ...
Bakan Arslan, İzmir'e geliyor: Gündem Kocaoğlu'nun dosyası

Tayfun MARO
Türk kimliğine husumet beslemek
Ender ALDANMAZ
İmamoğlu’nun el uzattığı Somalı köylüler
Mehmet KARABEL
Erken seçim hangisine yarar?
Nedim ATİLLA
Mahfi Eğilmez’den Yeni Ekonomi ve Çevre
Nüvit TOKDEMİR
Endüstriyel futbol öğütüp yutuyor!
Muhittin AKBEL
Bugün hepimiz çocuk olalım!
Engin ÖNEN
Görgüsüz açlık ve ikiyüzlü siyaset!
Fatih YAPAR
Gömleğin ilk düğmesini yanlış iliklemek!
Dr. Berna BRIDGE
Çok başarılı bir STK örneği: EÇEV
Cumhur BULUT
Bizim Yahudiler neden susuyor?
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA EGE'DE SON SÖZ
GAZETE EGE'DE SONSÖZ
KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri